Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Rogaland


HHC
 Share

Recommended Posts

Vet det har vært ganske mange soniser der, så fyr på med resultater?

Jeg hadde en superduper lørdag der samtlige hunder jeg viste gjorde det bra :D
Min egen svenske vant åpen og ble 4 beste hannhund med cert! Dermed er hans siste svenske cert hvilende, eller så har vi et hvilende cert i Norge om vi tar det svenske championatet først - herlig! :) Han er uansett ikke helt klar for noen championklasse enda, så jeg stresser ikke ;)

Andre hannhunden jeg viste ble nr 2 i en fin championklasse og senere 2bhk. Tispen vant bruks og ble 3btk :)

Den siste kan eieren selv få fortelle om ;)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 plass i Juniorhandlings finalen (eldste klasse) igår og 4 idag :) Superfornøyd og Balder jobba bra begge dager selv om han var sliten på slutten, ikke helt vant til dette enda er bare 3 gangen han (og jeg) er på utstilling :) Ser også at treninga viser resultater og det er utrolig gøy :) 8 timer bilkjøring hver vei var virkelig verdt det :)

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårdshund dag 1.
Tasle BIR, Tarzan BIM, Bolla CERT og 2BTK

Aussie idag:
Fresco har sluppet pelsen sin, så stakkaren så innmari lang ut i forhold til de andre :lol: Han vant klassen sin med excellent - men ingen CK idag

Fanny overrasket stort, vant klassen med excellent og CK, endte opp som 2BTK med reserve cert, kun slått av ei lekker dansk tispe :)
Er veldig fornøyd med debuten hennes i juniorklassen :)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårdshund dag 1.

Tasle BIR, Tarzan BIM, Bolla CERT og 2BTK

Aussie idag:

Fresco har sluppet pelsen sin, så stakkaren så innmari lang ut i forhold til de andre :lol: Han vant klassen sin med excellent - men ingen CK idag

Fanny overrasket stort, vant klassen med excellent og CK, endte opp som 2BTK med reserve cert, kun slått av ei lekker dansk tispe :)

Er veldig fornøyd med debuten hennes i juniorklassen :)

Var det din hund som fikk en ikke så veldig hemmelig beundrer i min papillon i dag? :P

Gikk ikke noe bra for vår del. Papillonen er så glad i å være i ringen og var så gira at han begynte selvfølgelig å hyperventilere når vi var i ringen. Dommeren likte ham generelt sett, men han viste verken bevegelsene, halen, eller ørene noe særlig godt. Så da gikk vi ut med blått da. Men det kommer alltids en ny NKK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det din hund som fikk en ikke så veldig hemmelig beundrer i min papillon i dag? :P

Gikk ikke noe bra for vår del. Papillonen er så glad i å være i ringen og var så gira at han begynte selvfølgelig å hyperventilere når vi var i ringen. Dommeren likte ham generelt sett, men han viste verken bevegelsene, halen, eller ørene noe særlig godt. Så da gikk vi ut med blått da. Men det kommer alltids en ny NKK :)

haha ja, det var min han forelsket seg i :) - Han var søt da, sååååå gøy med store hunder !! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha ja, det var min han forelsket seg i :) - Han var søt da, sååååå gøy med store hunder ! :D

Hihi, ja han elsker store hunder. Bestekompisen hans er en Beauceron! De løp som noen tullinger på Haukeli når vi skulle til Drammen på NKK'en. Begge to elsker å leke snøplog så de så teite ut begge to ;)

Koselige hunder du har :) Har faktisk kikket litt på Aussie så det var morro å få truffet dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Storm og Amigo vært i ilden på NKK. Jeg hadde i utgangspunktet bare meldt på Storm med et håp om å få minst en "good" slik at han fikk utløst viltsporchampionatet. Skulle han nå få et cert i stedet så ville han også bli NUCH.

I siste liten ble også Amigo påmeldt fordi oppdretteren min skulle dit og hadde lyst å melde oss på i oppdretterklassen dersom vi skulle få nok premiering. Dommeren har vurdert Amigo en gang før i 2009 og da fikk han flat rød i champ.klassen, så jeg hadde ikke noen særlig tro på at det ville bli mye bedre nå når gubben er blitt 9,5 år gammel.

Det var påmeldt 8 stabijer, 5 hanner og 3 tisper. Dessverre så fikk oppdretteren min motorhavari halvveis til Kristiansand så hun strandet der og dermed gikk også en evt oppdretterklasse dukken.

Storm viste seg fint for både dommer og elev og fikk fin kritikk og excellent. CK ble holdt tilbake pga at han enda er litt uferdig og trenger mer tid; noe jeg er helt enig med dommeren i. MEN! Dette betyr jo at gutten har fått sin første tittel - N VCH :drool: :drool:

NKKStavanger2014025_zps31d8ae43.jpg

Deretter var det en championhann som også fikk excellent før det til slutt var Amigo sin tur i veteranklassen.

Jeg er jo så vannvittig heldig å kjenne HHC (Kathrine) som har handlet Amigo ved mange anledninger og som også nå hadde anledning og lyst til å stille ham for meg.

De to er virkelig et radarpar - hun er helt RÅ til å få ham til å vise seg fra sin beste side!!! Og han digger henne i en hel haug som vi sier :wub:

Som eneste hannhund fikk gamlingen jaggu CK og han gikk like godt hen og ble BIR og BIR veteran :)

Dermed var det klart for både gruppe og BIS veteran seinere på ettermiddagen. Etter mange timer i sola var det endelig klart for finalene. Kathrine og Amigo skulle først inn i gruppa men der ble han ikke plukket ut. Det er heller sjelden at en stabijhoun blir det så det var ikke noen overraskelse akkurat.

I BIS veteran var det kjempemange flotte hunder; jeg tror det må ha vært rundt 20 stykker med. Vi pratet om det på forhånd at her har vi ikke en nubbesjanse men det er likevel fint å få vist fram rasen om ikke annet.

NKKStavanger2014151_zps505bd74a.jpg

Flott radarpar ikke sant :wub:

Utrolig nok var Amigo førstemann til å bli plukket ut til semi-en!!! Bare det i seg selv er jo fantastisk. Skulle de faktisk ha en sjanse til å bli plassert???

Nummer fire og tre ble plassert og da visste vi at nå var toget gått - ingen norsk stabij har jo noengang blitt plassert i BIS veteran før.

Men steike ta - tror dere ikke at dommeren plasserer Amigo som BIS 2 veteran da :wub::blink: :blink: :wub:

NKKStavanger2014221_zps7bc9abdc.jpg

Jeg ble så rørt at jeg holdt på å begynne å grine og jeg er så STOLT av både gutten min og ikke minst Kathrine som viser ham på sitt beste! Tusen tusen takk Kathrine - ingen over - ingen ved siden :wub:

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deica fikk gul begge dager, hun trekker seg fra dommeren, men ellers ikke noe å trekk på eksteriøret.

Ble veldig fortvilet i dag da dommeren snakket til meg som om at hun var en aggressiv hund og jeg måtte altså ikke finne på å avle på henne(ikke at jeg har planer om det heller).

Dommeren på spessialen likte henne veldig godt, og tok seg god tid med henne.

Ser vi må trene en del mer blant ukjente folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille hjemmelagde Lupin (Eagermind Rumour Has It), broren til Tonks, ble vist for første gang på over et år. Han endte opp som beste hannhund med cert, cacib og ble jammen BIR også, og toppet det hele med å bli nr. 2 i gruppa! :ahappy: Mangler bare et lite cert nå, så kan han kalle seg champion han også.

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 plass i Juniorhandlings finalen (eldste klasse) igår og 4 idag :) Superfornøyd og Balder jobba bra begge dager selv om han var sliten på slutten, ikke helt vant til dette enda er bare 3 gangen han (og jeg) er på utstilling :) Ser også at treninga viser resultater og det er utrolig gøy :) 8 timer bilkjøring hver vei var virkelig verdt det :)

Tusen, tusen, tuuuuusen takk for din hjelp med den gamle, eminente passgjengeren min !!! :):hug::)

Og grattis med den fine plasseringen i JH på lørdagen, jeg var ringside og snek på dere - kjempeflinke!

Her kom vi hjem med BIR og BIM veteran lør, samt BIR og BIS4 valp, og BIR, BIR veteran og BIS 3 veteran søndagen. En kjempekjekk helg, og det var virkelig morro å se så mange flotte veteraner til NKK !!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nico ble BIM med Cacib. Jeg er kjempestolt over gutten min, som endelig begynner å legge seg ut og se litt mer voksen ut. Hadde han fått cacibet en dag senere hadde han blitt int. Champion, men vi kjører på og håper han får et Cacib i Norge eller Sverige i løpet av ikke så veldig lang tid.

Jezzy ble 2CHKK med ck, men ikke plassert i btk

Sunny ble 2JKK ck, men heller ingen plassering i btk

Aslan ble vg 3JKK pga at han viste for mye hvitt i øynene og han er nok litt stor for de fleste dommere. Håper det går bedre når han kommer litt opp i klassene.

Ada ble g pga for lite hvitt på snuten. Resten av kritikken hennes var super, og tegninger skal ikke telle så mye som to premiegrader, så vi så ikke den komme!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen, tuuuuusen takk for din hjelp med den gamle, eminente passgjengeren min !! :):hug::)

Og grattis med den fine plasseringen i JH på lørdagen, jeg var ringside og snek på dere - kjempeflinke!

Her kom vi hjem med BIR og BIM veteran lør, samt BIR og BIS4 valp, og BIR, BIR veteran og BIS 3 veteran søndagen. En kjempekjekk helg, og det var virkelig morro å se så mange flotte veteraner til NKK !

Takk for at jeg fikk hjelpe til, blei nå ihvertfall litt traving på hu til slutt :) og gratulerer så mye med bra resultater på søndagen også :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine var visst blitt for grove i brystkorgen sånn over natten og endte som 3. og 4. i BHK. :/ Men Ani's datter Yade som er en litt smalere modell falt i smak hos dommer og endte som BIM med CERT og CACIB og dermed Norsk og Svensk utstillingschampion. :) :) :)

På Schnauzerklubbens utstilling søndag Ble Ani BIR, heldigvis var han da blitt elegant igjen :D Og så stilte jeg hans sønn Baloo i jr klasse til 2 BHK med CERT! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laffen debuterte som "voksen" og fru dommer mente han var very promising junior male, men det holdt bare til en VG gitt. Mocca fikk den verste kritikken ever, det meste var galt med henne. Mtp kritikken burde hun hatt dårligere enn den VG hun fikk..

Heldigvis fikk reisefølget vårt det etterlengtede championatet, med BIM og CACIB, så turen hjem gikk som en lek i glede over det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...