Gå til innhold
Hundesonen.no

Banzai og Ori


Sanne
 Share

Recommended Posts

Jeg synes hodet hans roper lundehund jeg :-D :-D Ser tydelig lundehunden i de siste bildene dine! Flott fyr det der :-)

Ja jeg tror nok det er lett for oss å se oss blind, siden vi har en veldig feminin lundistispe i hus. For de to er veldig ulike! :)

Han er superkjekkasen vår uansett hva han ligner på :wub::wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 665
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har jeg fått bilde av hannene, så da kan jeg vel egentlig opprette en tråd for lillemannen, selv om jeg ikke vet hvilken som blir vår enda! De er født 12 august, så de er 3 uker i dag og fantast

Da har fineste julegaven entret heimen!  Vi er forelska så det holder! Han er helt ufattelig kul  Banzai er også forelska, men det var ventet, han digger jo valper! Fineste lille

Ellers var det litt underholdning når jeg og Banzai var inne til bedømming Han er jo litt vel ape, har ekstremt kort konsentrasjon og liker best å rulle rundt og klovne seg om vi står stille Bare

Posted Images

Jeg syns definitivt han har mer lundehund enn buhund i hodet ja. Mer stopp, smalere snute, rundere "panne", større ører og større øyne.

Veldig spennende å se han utvikle seg, hååper dette prosjektet går som håpet! Jeg syns jo det hadde vært interesant å bruke slike kryssninger for buhunden også, enten med lundehund eller IF. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

falk_banzai.jpg

Jeg vet at bildet mitt til venstre er håpløst. Men det var det beste jeg fant og kunne bruke for å sammenligne hodet til Banzai med en lundehund på samme alder og av samme kjønn. Ikke at det betyr så mye, men litt interessant er det!

dogbreedsinfo.org/images/Norwegian_Lundehund.jpg

:-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig ser begge rasene, men absolutt minst lundehund. Det kan godt hende det er fargene som gjør det, men det er noe med han som gjør at jeg nok ikke ville gjettet lundehund om jeg så han på gaten uten å kjenne han :)
Men på dette bildet synes jeg man ser ganske mye lundehund:
10348290_10152999919836293_3186857399530

Artig at man ser så forskjellig. Men det gjengse er at lundehundfolk synes han ligner mest på buhund/noe annet, mens alle andre synes han ligner lundehund :D Det blir utrolig spennende å se når han blir voksen! Men at han er en vakker hund, det er det liten tvil om :wub: Skjønnasen min!

Ellers takk for koselige kommentarer og engasjement! Jeg må si det er artig å kunne få dele han/prosjektet med folk utenfor lundehundmiljøet også :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wub:

Neste gang jeg kommer oppover, så kan det hende jeg faktisk stikker av med han altså. Og ikke bare tomme trusler :aww:

Ja han hadde blitt lykkelig med hvertfall :lol: Dere hadde litt av en kjemi :wub: Han er jo kuleste lille valpetassen i verden da :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han hadde blitt lykkelig med hvertfall :lol: Dere hadde litt av en kjemi :wub: Han er jo kuleste lille valpetassen i verden da :ahappy:

Jeg får snike med meg litt godbiter og få han til å skjønne at han faktisk ikke kan bo med noen andre enn meg. Da blir det nok en ordning! :lol:

Han er fantastisk! :wub:

Jeg prøvde å ta noen bilder når han sov oppå meg, men de ble "litt" mørke. Søt er han iallfall :D

11006368_10153045856695734_6904240174541

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så flott han har blitt! :wub: Er det virkelig SÅ lenge siden jeg hilste på han?

Fineste lille Baiasen, som jeg virkelig kunne gått sammen med Annik for å stjele :lol:

Kan ikke du lage noe styr inne på kjøkkenet så alle løper inn dit for å sjekke, så åpner jeg døra og stikker av med Banzai? Jeg kan bare sette han i bilen, så løper jeg tilbake igjen før noen merker noe som helst av at jeg har vært borte :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha dere er søte :wub: Og ja Siljus, han blir bare mer og mer staselig og flott for hver dag som går :wub: Ikke helt feilfri plan da Annik, for det merkes om han plutselig er borte :lol:


Nei lille Baien hører til her han :wub: Men dørene er alltid åpne og han står klar for lek og kos :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha dere er søte :wub: Og ja Siljus, han blir bare mer og mer staselig og flott for hver dag som går :wub: Ikke helt feilfri plan da Annik, for det merkes om han plutselig er borte :lol:

Nei lille Baien hører til her han :wub: Men dørene er alltid åpne og han står klar for lek og kos :ahappy:

"Silvana spiste han!!!" og der var jeg reddet :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det blir en hund fra dette prosjektet om jeg en gang skal ha en valp til? Planen er nemlig en hund av liten rase neste gang. Selv om det helt klart blir en stund til. Jeg er jo ikke noe glad i å støtte blandingshundavl, selv om det er utrolig mange søte små blandingshunder. Her kan jeg støtte seriøs blandingsavl med god samvittighet og likevel få en utrolig søt hund som kan holde følge med de andre ^^

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det blir en hund fra dette prosjektet om jeg en gang skal ha en valp til? Planen er nemlig en hund av liten rase neste gang. Selv om det helt klart blir en stund til. Jeg er jo ikke noe glad i å støtte blandingshundavl, selv om det er utrolig mange søte små blandingshunder. Her kan jeg støtte seriøs blandingsavl med god samvittighet og likevel få en utrolig søt hund som kan holde følge med de andre ^^

Ja ikke sant :D Våre framtidige hunder blir nok alle fra de ulike prosjekthundene. Selvfølgelig har vi lyst på etterkommere av Banzai, men de andre alternativene er også veldig interessante synes jeg. Det er planlagt å blande med islandsk fårehund og norbottonspets også :) Så mye spennende i årene som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og koser meg med "Min hund" og da er lundehund en av favorittene. Og nå, også blundehund. :wub: Og spennende prosjekt, og spennende hvordan det utvikler seg i generasjonene som kommer.

Lundisen er fine ja! Blundisene også :wub:

Blir veldig spennende å se! :ahappy: For meg føles det helt vanvittig snålt og vidunderlig på en gang, at lille rampegutten vår er en av de som er starten på, forhåpentligvis, noe veldig veldig bra for min absolutte favorittrase :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært endel rundt buhund oppdrettere og hode hans syns jeg er veldig fremmed en buhund. Selv mener jeg han har hode og front til en lundis og er kroppen bakover en buhund.

Veldig pen da, skal bli spennende å se videre neste generasjon i prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...