Sanne Skrevet 19. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Jeg synes hodet hans roper lundehund jeg :-D :-D Ser tydelig lundehunden i de siste bildene dine! Flott fyr det der :-) Ja jeg tror nok det er lett for oss å se oss blind, siden vi har en veldig feminin lundistispe i hus. For de to er veldig ulike! Han er superkjekkasen vår uansett hva han ligner på 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bardmand Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Jeg vet at bildet mitt til venstre er håpløst. Men det var det beste jeg fant og kunne bruke for å sammenligne hodet til Banzai med en lundehund på samme alder og av samme kjønn. Ikke at det betyr så mye, men litt interessant er det! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarieR Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Jeg syns definitivt han har mer lundehund enn buhund i hodet ja. Mer stopp, smalere snute, rundere "panne", større ører og større øyne. Veldig spennende å se han utvikle seg, hååper dette prosjektet går som håpet! Jeg syns jo det hadde vært interesant å bruke slike kryssninger for buhunden også, enten med lundehund eller IF. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tutle Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Spennende prosjekt som det skal bli gøy å følge med på! Fine hunder har du også 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 falk_banzai.jpg Jeg vet at bildet mitt til venstre er håpløst. Men det var det beste jeg fant og kunne bruke for å sammenligne hodet til Banzai med en lundehund på samme alder og av samme kjønn. Ikke at det betyr så mye, men litt interessant er det! dogbreedsinfo.org/images/Norwegian_Lundehund.jpg :-) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tinkie Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Gudameg, så skjønn han er 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sanne Skrevet 19. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Jeg personlig ser begge rasene, men absolutt minst lundehund. Det kan godt hende det er fargene som gjør det, men det er noe med han som gjør at jeg nok ikke ville gjettet lundehund om jeg så han på gaten uten å kjenne han Men på dette bildet synes jeg man ser ganske mye lundehund: Artig at man ser så forskjellig. Men det gjengse er at lundehundfolk synes han ligner mest på buhund/noe annet, mens alle andre synes han ligner lundehund Det blir utrolig spennende å se når han blir voksen! Men at han er en vakker hund, det er det liten tvil om Skjønnasen min! Ellers takk for koselige kommentarer og engasjement! Jeg må si det er artig å kunne få dele han/prosjektet med folk utenfor lundehundmiljøet også 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annik Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Neste gang jeg kommer oppover, så kan det hende jeg faktisk stikker av med han altså. Og ikke bare tomme trusler 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sanne Skrevet 19. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Neste gang jeg kommer oppover, så kan det hende jeg faktisk stikker av med han altså. Og ikke bare tomme trusler Ja han hadde blitt lykkelig med hvertfall Dere hadde litt av en kjemi Han er jo kuleste lille valpetassen i verden da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annik Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Ja han hadde blitt lykkelig med hvertfall Dere hadde litt av en kjemi Han er jo kuleste lille valpetassen i verden da Jeg får snike med meg litt godbiter og få han til å skjønne at han faktisk ikke kan bo med noen andre enn meg. Da blir det nok en ordning! Han er fantastisk! Jeg prøvde å ta noen bilder når han sov oppå meg, men de ble "litt" mørke. Søt er han iallfall 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siljus Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Herregud så flott han har blitt!! Er det virkelig SÅ lenge siden jeg hilste på han? Fineste lille Baiasen, som jeg virkelig kunne gått sammen med Annik for å stjele 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annik Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Herregud så flott han har blitt! Er det virkelig SÅ lenge siden jeg hilste på han? Fineste lille Baiasen, som jeg virkelig kunne gått sammen med Annik for å stjele Kan ikke du lage noe styr inne på kjøkkenet så alle løper inn dit for å sjekke, så åpner jeg døra og stikker av med Banzai? Jeg kan bare sette han i bilen, så løper jeg tilbake igjen før noen merker noe som helst av at jeg har vært borte 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sanne Skrevet 19. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Haha dere er søte Og ja Siljus, han blir bare mer og mer staselig og flott for hver dag som går Ikke helt feilfri plan da Annik, for det merkes om han plutselig er borte Nei lille Baien hører til her han Men dørene er alltid åpne og han står klar for lek og kos Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annik Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Haha dere er søte Og ja Siljus, han blir bare mer og mer staselig og flott for hver dag som går Ikke helt feilfri plan da Annik, for det merkes om han plutselig er borte Nei lille Baien hører til her han Men dørene er alltid åpne og han står klar for lek og kos "Silvana spiste han!!!" og der var jeg reddet 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sanne Skrevet 19. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 "Silvana spiste han!!" og der var jeg reddet Bedre om du sier Bamse da kanskje Litt mer sannsynlig enn at den katten som liker han best skal spise han Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annik Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Bedre om du sier Bamse da kanskje Litt mer sannsynlig enn at den katten som liker han best skal spise han Liker han så godt at hun måtte smake på han....? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sanne Skrevet 19. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Liker han så godt at hun måtte smake på han....? :lol: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Han er så fin! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tinkie Skrevet 20. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 20. Februar 2015 Når jeg ser på bildene av ham, så skjønner jeg plutselig hvorfor folk spør meg om shibaen er buhund. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sanne Skrevet 20. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Februar 2015 Haha ja ikke sant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprettballen Skrevet 20. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 20. Februar 2015 Kanskje det blir en hund fra dette prosjektet om jeg en gang skal ha en valp til? Planen er nemlig en hund av liten rase neste gang. Selv om det helt klart blir en stund til. Jeg er jo ikke noe glad i å støtte blandingshundavl, selv om det er utrolig mange søte små blandingshunder. Her kan jeg støtte seriøs blandingsavl med god samvittighet og likevel få en utrolig søt hund som kan holde følge med de andre ^^ 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sanne Skrevet 20. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Februar 2015 Kanskje det blir en hund fra dette prosjektet om jeg en gang skal ha en valp til? Planen er nemlig en hund av liten rase neste gang. Selv om det helt klart blir en stund til. Jeg er jo ikke noe glad i å støtte blandingshundavl, selv om det er utrolig mange søte små blandingshunder. Her kan jeg støtte seriøs blandingsavl med god samvittighet og likevel få en utrolig søt hund som kan holde følge med de andre ^^ Ja ikke sant Våre framtidige hunder blir nok alle fra de ulike prosjekthundene. Selvfølgelig har vi lyst på etterkommere av Banzai, men de andre alternativene er også veldig interessante synes jeg. Det er planlagt å blande med islandsk fårehund og norbottonspets også Så mye spennende i årene som kommer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrimaDonna Skrevet 21. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 21. Februar 2015 Sitter her og koser meg med "Min hund" og da er lundehund en av favorittene. Og nå, også blundehund. Og spennende prosjekt, og spennende hvordan det utvikler seg i generasjonene som kommer. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sanne Skrevet 21. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. Februar 2015 Sitter her og koser meg med "Min hund" og da er lundehund en av favorittene. Og nå, også blundehund. Og spennende prosjekt, og spennende hvordan det utvikler seg i generasjonene som kommer. Lundisen er fine ja! Blundisene også Blir veldig spennende å se! For meg føles det helt vanvittig snålt og vidunderlig på en gang, at lille rampegutten vår er en av de som er starten på, forhåpentligvis, noe veldig veldig bra for min absolutte favorittrase 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 21. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 21. Februar 2015 Jeg har vært endel rundt buhund oppdrettere og hode hans syns jeg er veldig fremmed en buhund. Selv mener jeg han har hode og front til en lundis og er kroppen bakover en buhund. Veldig pen da, skal bli spennende å se videre neste generasjon i prosjektet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts