Renate Kristiansen Skrevet 1. September 2014 Rapporter Share Skrevet 1. September 2014 Klikker? Eller bruker dere andre metoder? Vil gjerne vite :-D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mardina Skrevet 1. September 2014 Rapporter Share Skrevet 1. September 2014 Jeg brukte klikker til å begynne med, men ikke nå lenger. Jeg prøver å vise hunden min hva jeg vil den skal gjøre. F.eks snurr rundt så fører jeg godbiten rundt og rundt Å lære kryp, så fører jeg godbiten foran nesen og på bakken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuvane Skrevet 1. September 2014 Rapporter Share Skrevet 1. September 2014 Jeg bruker den metoden som passer meg, hunden og øvelsen best. Dvs en blanding av shaping, lokking, omvendtlokking osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoffe Skrevet 1. September 2014 Rapporter Share Skrevet 1. September 2014 Jeg har brukt lokking når jeg lærer har lært min triks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingridhw Skrevet 1. September 2014 Rapporter Share Skrevet 1. September 2014 Kommer an på hva slags triks jeg skal lære hunden. Noen ganger er klikker og shaping det enkleste, andre ganger synes jeg lokking er best. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MissHeike Skrevet 1. September 2014 Rapporter Share Skrevet 1. September 2014 Kommer an på trikset her også. Noen ganger fungerer det ene bedre enn det andre. Jeg bruker klikker fordi jeg er så dårlig på å lage klikke lyd selv og smattelyd (kysselyd) reagerer han ikke på. Shaping, lokking og omvendtlokking - vi blander vel disse vi også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 1. September 2014 Rapporter Share Skrevet 1. September 2014 Det kommer an på hva det er. Noen ganger fanger jeg atferd, noen ganger shaper jeg og noen ganger bruker jeg target. Bruker klikkertrening. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts