bernertryne Skrevet 26. August 2014 Rapporter Share Skrevet 26. August 2014 Utestraff? Andre unger fikk husarrest, du ble kastet ut? Ja Jeg fikk også stuestraff, dvs sitte sammen med familien og prate... Det var helt grusomt. Ingen bøker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet 26. August 2014 Rapporter Share Skrevet 26. August 2014 Høres jo ut som dere har lekt den heeeeelt feil. Poenget var jo å bli kysset. Så vi delte deltakerne i gutter og jenter og løp hver vår vei rundt et hus. Så måtte man kysse de man møtte på Vi gjorde det på samme måte, det som er den triste delen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 26. August 2014 Rapporter Share Skrevet 26. August 2014 Indianer og cowboy var en annen favoritt. Kline seg inn med blåbær i hele ansiktet og lage mat av granskudd og kirsebærblomster Mitt indianernavn er Omba. Venninnen min het Bobo. Helt håpløst. Ingen indianere heter da Bobo. Omba derimot er svært vanlig Haha, mitt var Lille Pil. Pappa var Smygende ullteppe. Her lekte vi mye indianer (ikke cowboy, lol), pappa lagde pil og buer til oss. Lekte også turtles, løvenes konge og pochahontas. E Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 26. August 2014 Rapporter Share Skrevet 26. August 2014 Vi gjorde det på samme måte, det som er den triste delen Haha. Klarte ikke kvele latteren en gang, beklager! Ah, den som hadde vært på kysseleken-stadiet igjen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enits Skrevet 26. August 2014 Rapporter Share Skrevet 26. August 2014 Power Rangers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toya Skrevet 26. August 2014 Rapporter Share Skrevet 26. August 2014 I klassen vår var det fire gutter som kunne tungekyss i sjette klasse. Det ble deres jobb å lære opp alle jentene. Vi byttet på hvem vi klinte med, så det ble rettferdig. Det var i grunnen dette som var poenget med klassefester en periode det er da rettferdig Husker det var noe sånt hos oss også Nostalgi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 26. August 2014 Rapporter Share Skrevet 26. August 2014 Værste er at jeg husker ikke så mye hva vi drev med, men;-boksen går-paradiser-strikk-tau-kongen befaler-grønt lys-kongen på Haugen om vinteren-løpe unna de store guttene for å unngå snøbasing og det var ikke mobbing. De store gutta gjorde ingen forskjell på noen. De tok alle - unntatt lærerne som regel Ellers så sparket vi mye bygde-fotball. En blanding mellom fotball og rugby. Rekorden var vel 3 brudd på et friminutt Og så ellers lekte vi mye i snøhuler og trær, og så ellers snakka vi bare.. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 27. August 2014 Rapporter Share Skrevet 27. August 2014 Cowboy og indianer ( jeg var alltid indianer) Kongen på haugen Lekte masse annet også, , men dette var mine absolutte favoritter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 27. August 2014 Rapporter Share Skrevet 27. August 2014 Boksen går er favoritten min enda, men det er svært sjelden noen vil leke med meg Du kan få komme til meg og leke . Jeg husker vel de fleste av de nevnte lekene og var vel med på det meste, men syntes i grunnen de var ganske kjedelige . Jeg foretrakk balleker.... eller alt som hadde med snø å gjøre... Ake på akebrett, hoppe på ski, lage huler etc . ... også var jeg alltid indianer med trekniv og øks som bestefar hadde laget til meg . Og selvsagt pannebånd med fjær og klær med frynser av noe slag.... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perfect Image Skrevet 27. August 2014 Rapporter Share Skrevet 27. August 2014 Boksen går Gleder meg til ungene blir store nok så vi kan leke det Velkommen til alle sonentanter 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bekeng Skrevet 27. August 2014 Rapporter Share Skrevet 27. August 2014 - Sjueren - Slå på ring - kortspill, "hei knekt", "vri åtter", "uno" og så videre - tittern på hjørnet - kongen befaler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 27. August 2014 Rapporter Share Skrevet 27. August 2014 Vi spilte mye den paradisen der vi meldte krig imot land Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmp Skrevet 27. August 2014 Rapporter Share Skrevet 27. August 2014 Fin tråd Pangboks (boksen går ;-) Spille med klinkekuler (den gang det var grusvei i bygda..nostalgi!! / føler meg gammel ;-) Hoppe strikk Rampestreker hos gamle damene i bygda (som å plante om frøene i grønnsakshagene mm) Leke i/ ha klubb i bunkersene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laikamor Skrevet 27. August 2014 Rapporter Share Skrevet 27. August 2014 Paradis Bom 50 og gjemsel. Da møttes alle ungene i gata, gjerne når det var mørkt. Jeg likte det egentlig ikke, men ble med for å ha noe å gjøre på Pokemon - spilte med kort og lekte med figurer Dracoheads og gogos Hull i hatten Også lekte vi hester. Tok på oss knebeskyttere og håndbeskyttere, og brukte hundebånd til tøylet. Når vi hadde på beskyttelsene lagde det sånn gøy hestelignende lyd når vi gikk på alle fire. En rytter og en hest, også gikk vi rundt i gatene Vi fant også opp en lek vi kalte "se og bli sett". Ikke logisk navn, for poenget var å ikke bli sett. Vi gikk langs veien, og poenget var å gjemme seg for bilene og evt andre gående. Vi hadde på refleks, og det var nesten om å gjøre å kaste seg ned skrenter og grøfter. Jo mer dramatisk, jo mer gøy! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 27. August 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. August 2014 *Fnis* Apropos leke hest ... Da jeg var ca fire år fant foreldrene mine meg i stallen, krabbende rundt i boksen til den største hesten - naken. Hvem har vel hørt om en hest med klær liksom?? 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MissHeike Skrevet 27. August 2014 Rapporter Share Skrevet 27. August 2014 Boksen går, hver sommer på kveldene samlet både stort og smått seg og lekte den på lekeplassen, var jo så morsomt å bli eldre å få være lengre ute å leke den. Det året det ble lagt nye yttervegger og utkanten av lekeplassen ble brukt til lagrinsplass for div. planker og utstyr var det ekstra gøy husker jeg. Lekte mye rødt lys også, og krig faktisk. Løpe i fjellet fra morgen til kveld omtrent. Vi var ute hele dagen, uansett vær, ofte bare avbrutt av middag. Bodde i borettslag så foreldrene hang i vinudene å ropte på ungene... Hahaha, nostalgi ja. By the way.. the beste i hele verden på vinteren var å ligge i snø skavla å få nugatti skiver klappet i hop seilende ut av stue vinduet. De smakte aller best. Litt off topic, men kom på det nå og bare måtte dele Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sirius Skrevet 27. August 2014 Rapporter Share Skrevet 27. August 2014 *Bolemi (ein variant av boksen går) *Gi eit lite vink*Hjørnesisten*21 *Blitz og Politi*Blinkeleiken*Avisleiken*Mafia (kortspelet)Var slagera her på sunnmøre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 27. August 2014 Rapporter Share Skrevet 27. August 2014 Veldig misunnelig på at dere husker så mye! Jeg er bare 23 men husker ekstremt lite fra før 16års aldern. Kommer litt tilbake når jeg ser hva dere skriver da Boksen går var storfavoritt, og leke hest, det var vi flinke til. Vi var også veldig organisert slik @ingvildoline skriver Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 27. August 2014 Rapporter Share Skrevet 27. August 2014 Beste jeg visste var å leke i sandkasse med bror og kompisene hans, med biler og greier. guttejente anyone? Takhys er det jeg syns var kulest på skolen, samme greia som @Ingvild skriver om som jeg ikke husker hva hun kaldte. Kaste ball over et tak, får man tak i den så og så mange ganger uten at den treffer bakken så skal man løpe rundt og kaste på de andre. Jeg kan ikke kaste en ball om det så står om livet, men jeg er/var ikke så værst på å ta i mot. Paradis, kongen befaler, rødt lys, stiv heks, hoppe strikk var gøy også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 28. August 2014 Rapporter Share Skrevet 28. August 2014 Nå kom jeg på at det er på tide å lære A å leke boksen går... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts