Gå til innhold
Hundesonen.no

HD/AD + rygg i ormrådet rundt Vestfold, Buskerud


maysofie
 Share

Recommended Posts

Så var tiden kommet for at lillemann skal under røntgenapparatet med både hofter, albuer og rygg, men vi vet enda ikke hvor vi skal dra for å få det gjort.

Keo er trolig av typen som må ha hjelp til å slappe av da han har noe spent lårmuskulatur og ligger ikke i ro lengre enn nødvendig, altså må han nok sederes. Med knapp pengebok per tiden og lite lyst til å hente ut noe fra 'reserve til veterinær'-kontoen så er vi på utkikk etter noen som gjør dette til en grei pris, men likevel er flink i arbeidet sitt og får ting gjort uten krøll. Erfaringer mottas med stor takk!

Så, billig veterinær til HD/AD, rygg og sedering, men som ikke går utover kvalitet i Vestfold, Buskerud eller området rundt, har du noe forslag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar du røntgen av ryggen egentlig?

Spondylose har dukket opp mye rundt om kring på rasen, selv om det som oftest ikke vises før de er rundt 4-5-6år så kan noen/de værste tilfellene syntes allerede nå. Mtp at han blir mye brukt og skal starte meg agility og enda mere til etterhvert vil jeg heller være på den sikre siden. Rett og slett fordi jeg er litt hønemor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja må da være like greit å bare gjøre alt når hunden først er under. På min rase er det bare vanlig å røntge for HD, og det synes jeg er så rart, er det ikke greit å vite ståa foran når man er i gang? Og ryggen og forsåvidt. Tok foran og bak på min, neste hund skal jeg ta ryggen og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har røntget flere på A-vet selv, og har vært fornøyd der, og fått være med inn og hjelpe med å holde osv.Det har dog vært veldig utskiftning i personale der de siste par årene, så det er ikke så mange av de som er der nå jeg har erfaring med. Øyelyse er det bare Elisabeth som gjør, og hun har jeg hvertfall sansen for. Var på Strømsø med Tibra da hun brakk tåa si, og med valpekullet nå, og har ikke noe vondt å si om dem heller. Egentlig har jeg egentlig ikke opplevd noe spesielt negativt hos veterinærer generelt (eller jo, en gang, men det var bare en sta veterinær som nekta å innrømme en bagatellfeil hun hadde gjort, så det ble mye styr for ingenting). Også fornøyd med NVH, men det er jo litt lenger.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ettersom Strømsø/Eiker var halvparten av prisen av hva jeg har fått andre steder så har vi valgt å dra dit.

MEN, jeg har litt praktiske spørsmål.
Jeg har skjønt det slik at man kan velge å bestille rekvisisjon fra NKK før timen som betales via nett eller motta betalingsinformasjon etter røntgen er foretatt, forhåndsbestilling skal visstnok gjøre prosessen raskere. Jeg glemte å spørre Strømsø om dette når jeg ringte i stad, men spiller det for dem noen rolle om jeg dukker opp med rekvisisjonspapirene eller må fylle ut hos dem og få ettersendt? Hva har du gjort?

Attest på ryggrøntgen av rase som resultatet ikke registreres hos NKK, finnes det noe tilgjengelig mal på dette eller er det noe veterinær forfatter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjøme dyreklinikk, mener de heter det i hvertfall. Der røntget vi Leo, og Gry har vært der med jentene sine i alle år, og alle sauene.

Husker ikke åssen prisen var, men ikke ekstremt dyrt for albuer og hofter husker jeg. Stort pluss at de tok så godt vare på en lettere hysterisk matmor som syntes det var dritskumelt at lillegutt skulle sederes :aww: drivdes veldig godt der, så vi kommer til å bruke dem om vi må gjøre noe annet enn årlige vaksinen i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt litt mailer rundt om hva hele pakken vil komme på i pris, sålangt ser Eiker/Strømsø billigst ut. Likte veldig godt menneskene der da vi skulle avlive Bonnie.

Noen som har erfaring med A-Vet i Larvik?

Jeg har vært hos A-vet tidligere. Jeg trives virkelig ikke der, og synes det er så utrolig mye papirsurr hos de, i tillegg til at de aldri klarer å holde seg til tidskjema. Har hørt om flere som har fått plutselige tillegg som ikke var med i den opprinnelige avtalen, og nei.. jeg boikotter a-vet, ganske enkelt.

Men, hei. Nagini ble røntget der og fikk A på alle kanter, så de har i hvert fall lagt henne riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom Strømsø/Eiker var halvparten av prisen av hva jeg har fått andre steder så har vi valgt å dra dit.

MEN, jeg har litt praktiske spørsmål.

Jeg har skjønt det slik at man kan velge å bestille rekvisisjon fra NKK før timen som betales via nett eller motta betalingsinformasjon etter røntgen er foretatt, forhåndsbestilling skal visstnok gjøre prosessen raskere. Jeg glemte å spørre Strømsø om dette når jeg ringte i stad, men spiller det for dem noen rolle om jeg dukker opp med rekvisisjonspapirene eller må fylle ut hos dem og få ettersendt? Hva har du gjort?

Attest på ryggrøntgen av rase som resultatet ikke registreres hos NKK, finnes det noe tilgjengelig mal på dette eller er det noe veterinær forfatter?

Jeg bestilte rekvisisjon på forhånd, gjennom mine sider hos NKK. Veldig enkelt og greit, betalte med kort over nett, som vanlig når man betaler til NKK. Da gikk ting veldig raskt. Jeg røntget på fredag, i går var bildene registrert inn og jeg regner med svar en av de første dagene nå. Så en uke omtrent da :)

Jeg tror nok ikke veterinæren bryr seg noe særlig om du dukker opp med papirer eller ikke. De må jo fylles ut uansett, men jeg ville definitivt bestilt på forhånd, for jeg synes den lille uka her har vært mer enn lenge nok å vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte rekvisisjon på forhånd, gjennom mine sider hos NKK. Veldig enkelt og greit, betalte med kort over nett, som vanlig når man betaler til NKK. Da gikk ting veldig raskt. Jeg røntget på fredag, i går var bildene registrert inn og jeg regner med svar en av de første dagene nå. Så en uke omtrent da :)

Jeg tror nok ikke veterinæren bryr seg noe særlig om du dukker opp med papirer eller ikke. De må jo fylles ut uansett, men jeg ville definitivt bestilt på forhånd, for jeg synes den lille uka her har vært mer enn lenge nok å vente!

Jeg ringte for å bestille time nettopp og spurte i samme slengen hva de foretrakk, hun sa at det selvfølgelig er opp til meg, men at det var billigere, enklere og kjappere å gjøre det via nett ettersom jeg allerede var behandlet i hvordan NKKs sider fungerte, så da gjør vi det! :)

Du var visst ikke den eneste som var utålmodig, de hadde ofte inne folk som ikke spurte om veterinærene kunne få prosessen til å gå raskere :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...