Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2015


Mackenzie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tror vi får valp på fredag! Hvis det går etter planen og oppdretter og valp virker fornuftige så blir hun med oss hjem. Kopiert bildelink fra oppdretter sin Facebookside.

Da er hun endelig hjemme! Ventetiden er over og 17 timers reise for å hente valp er overstått ^^

Endelig er jenta mi født En av disse herlighetene kommer til meg i slutten av juni. 3 tisper og 1 hannhund. Far er flotte Quinlent James Dean og mor er vakre CH Cometstaff Day For

Posted Images

Grumsen har løst seg.

Kommer med detaljer når oppdretter har lagt det offentlig

Vært et nærvepirrende døgn ;)

Når skjer det?

Alt hemmelighetskremmeriet til oppdrettere rundt kull frustrerer meg endel i blandt altså, hvorfor kan de ikke bare rope ut fra hustakene at de vurderer kull liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skjer det?

Alt hemmelighetskremmeriet til oppdrettere rundt kull frustrerer meg endel i blandt altså, hvorfor kan de ikke bare rope ut fra hustakene at de vurderer kull liksom?

Samme her! Nå er jeg så lei av å sjekke hjemmesider hvor ingenting er oppdatert eller det kun står vi planlegger kull, ta kontakt for mer info :P Dukker drømmekombinasjonen opp blir det nok valp her og, men det kan jo ta flere år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skjer det?

Alt hemmelighetskremmeriet til oppdrettere rundt kull frustrerer meg endel i blandt altså, hvorfor kan de ikke bare rope ut fra hustakene at de vurderer kull liksom?

Samme her! Nå er jeg så lei av å sjekke hjemmesider hvor ingenting er oppdatert eller det kun står vi planlegger kull, ta kontakt for mer info :P Dukker drømmekombinasjonen opp blir det nok valp her og, men det kan jo ta flere år :P

Hemmelighetskremmeri og hemmelighetskremmeri. Jeg vurderer kull til neste år, og selv om jeg har en hanne i kikkerten, så ser jeg på andre hanner også enn så lenge av forskjellige grunner. Ingen big deal, jeg liker hannen veldig godt, jeg liker de avkommene jeg har sett av ham veldig godt, men hannen er ung, avkommene er yngre, og han har alt paret tisper som er nært beslekta med min, så selv om jeg veldig gjerne ville brukt han så er ikke det å bruke han skrevet i stein. Han er en bra hanne om 5 år også, da kan jeg bruke han på evt døtre/barnebarn av tispa jeg vurderer å bruke ham på nå. Eller kanskje jeg ikke bruker han i det hele tatt, men heller en av sønnene hans. I tillegg så traff jeg to hanner i helgen jeg vil sjekke ut mer om, og jeg har et par unge hanner jeg følger utviklinga på, så selv om jeg vurderer kull til neste år, hvordan syns dere at jeg skal legge ut disse valpeplanene så valpekjøpere kan få tilfredsstilt nysgjerrigheten sin? "Hey, vi vurderer valper til neste år, mammaen er Leah, og jeg har etthundreoghelvete antall hannhundalternativer, og jeg har ikke spurt noen av dem enda, men følg med følg med"?

Ang grums, så kan det være alt fra at tispa løper tidligere eller seinere enn forventet, sykdom som har oppstått i familien til oppdretter, uforutsette utgifter, flytting eller whatever for slags grunn som gjør at det kanskje ikke er så himla lurt å pare og ha et valpekull akkurat da man hadde tenkt det allikevel. Hadde jeg f.eks visst at jeg kom til å bli så syk som jeg var ifjor, så hadde jeg jo aldri hatt et valpekull, og det er jo nesten helt tilfeldig (eller slumsete legearbeid) som gjorde at jeg rakk å pare henne før vi skjønte hvor alvorlig det var. Leah løp forøvrig senere enn forventet, sånn på toppen av det hele.

Jeg veit det er kjipt å være i valpekjøper-settingen, jeg har vært det sjøl et par ganger :P Men oppdrettere er folk med et liv utenom oppdrett de og, og det er ikke alltid at nysgjerrige potensielle interessenter er førstepri :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit det er kjipt å være i valpekjøper-settingen, jeg har vært det sjøl et par ganger :PMen oppdrettere er folk med et liv utenom oppdrett de og, og det er ikke alltid at nysgjerrige potensielle interessenter er førstepri :P

Det synes jeg de kan slutte med..! :lol::innocent::lol:

***

Har lagt noen bilder i tråden min, men her er altså de to kandidatene:

post-809-0-24732800-1433432364_thumb.jpg
post-809-0-47593800-1433432392_thumb.jpg
  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er visst fryktelig like, umulig å si hvem som er "best". Det er fint lite som skiller de.. Jeg tenkte da de ble født at det må jo bli mer som skiller de enn fargen når de begynner å bli i denne alderen, men det ser faktisk ikke sånn ut! Enn å velge valp på bakgrunn av farge da, det er jo så n00b! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er visst fryktelig like, umulig å si hvem som er "best". Det er fint lite som skiller de.. Jeg tenkte da de ble født at det må jo bli mer som skiller de enn fargen når de begynner å bli i denne alderen, men det ser faktisk ikke sånn ut! Enn å velge valp på bakgrunn av farge da, det er jo så n00b! :lol:

Da gjør du det enkelt, og velger den fargen du liker best :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man innteressert i valp fra en bestemt tispe/oppdretter, så tar man vel kontakt? Jeg gidder ikke å oppdatere hjemmesider i hytt og pine :P

For meg så spiller det null trille hvem oppdretter det er, det er kombinasjonen jeg er ute etter :P Og jeg prater selvfølgelig ikke om parringer som er planlagt siste del av 2015-2016. Men parringer som skjer nuh straks eller har skjedd, så jeg er på FB racet om dagen, legger til de fleste som muligens kan ha en spennende kombinasjon, for de aller fleste oppdaterer FB'en sin før hjemmeside.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så spiller det null trille hvem oppdretter det er, det er kombinasjonen jeg er ute etter :P Og jeg prater selvfølgelig ikke om parringer som er planlagt siste del av 2015-2016. Men parringer som skjer nuh straks eller har skjedd, så jeg er på FB racet om dagen, legger til de fleste som muligens kan ha en spennende kombinasjon, for de aller fleste oppdaterer FB'en sin før hjemmeside.

Ingen bestemte hunder du kunne tenke deg valp etter heller? På lettsolgte raser med ventelister, vil man nok gå glipp av de beste kullene om man venter på at de annonseres noe sted :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bestemte hunder du kunne tenke deg valp etter heller? På lettsolgte raser med ventelister, vil man nok gå glipp av de beste kullene om man venter på at de annonseres noe sted :P

Jo, ett par hannhunder. Men der har jeg allerede spurt eierene hva som er planene for i år. "Problemet" mitt er at både tispe og hannhund skal være perfekte, jeg gidder ikke kjøpe valp etter favoritthannhunden min sålenge tispa ikke er "god" nok for meg :P

Det er jo derfor jeg FB friender alt som kan krype og gå om dagen, så jeg ikke skal gå glipp av noe. Men livet hadde vært så mye enklere hvis oppdrettere kunne oppdatert hjemmesiden sin hver bidige dag istede :teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjør du det enkelt, og velger den fargen du liker best :)

Det er hannhundeier som skal velge først, så jeg "slipper" heldigvis (?) å velge. :) Hørte på TED (tror jeg) at man blir mer lykkelig av å ikke ha valg, så dette må jo være bra. :D Men det er jo en spesiell farge jeg har litt ekstra småforhåpninger knyttet til da, det er sant det.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@*mokken*Oh, yes I know! :wub::D Det er litt uvirkelig enda at jeg skal få den ene, det er ganske lett å være oppdretter til de to der og få solgt for å si det sånn. :drool:

Kanskje like greit at oppdretter må ta valget også? Jeg hadde ihvertfall hatt store problemer med å velge! Awww faktoren er veldig høy :ahappy:

Når får du han hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje like greit at oppdretter må ta valget også? Jeg hadde ihvertfall hatt store problemer med å velge! Awww faktoren er veldig høy :ahappy:

Når får du han hjem?

Hannhundeier, men samma det, det er ikke jeg. :) Jeg synes det er helt ok at noen andre velger, når disse andre er oppdretter/hannhundeier som har tusen mer peiling enn meg. Satser på å få han hjem 19. juni. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@2ne

Angående hemmelighetskremmeri så er jeg egentlig mest bare irritert over at oppdrettere har ett punkt på hjemmesiden som heter "fremtidige valpeplaner" og ikke oppdaterer det før valpene er typ 3 uker gamle.

Oppdaterer man ikke den delen av sida så kan man skrive "følg oss på facebook for mer info" eller no, sånn for å lede folk til rett sted.

Men, nok OT nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@2ne

Angående hemmelighetskremmeri så er jeg egentlig mest bare irritert over at oppdrettere har ett punkt på hjemmesiden som heter "fremtidige valpeplaner" og ikke oppdaterer det før valpene er typ 3 uker gamle.

Oppdaterer man ikke den delen av sida så kan man skrive "følg oss på facebook for mer info" eller no, sånn for å lede folk til rett sted.

Men, nok OT nå :)

Det er jeg faktisk enig i. Synes det er irriterende å ikke vite om planene før valpene er ute og er solgt. Da kunne de heller skrevet "kontakt oss ved interesse" eller referert til noe som blir oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg faktisk enig i. Synes det er irriterende å ikke vite om planene før valpene er ute og er solgt. Da kunne de heller skrevet "kontakt oss ved interesse" eller referert til noe som blir oppdatert.

Det kan jo hende at det er det de egentlig ønsker, men ikke skriver? Jeg har tatt kontakt med oppdrettere for å vise interesse for oppdrettet og linjene, skrevet om meg selv og fortalt hva jeg ønsker og dermed innledet en dialog. Det ble aldri valp derfra, men jeg hadde garantert fått kjøpe hadde det kommet til det. Så jeg tror det handler om å være ute i god tid.

For å snu litt på det da; de av dere som sitter på gjerdet som valpekjøpere og venter på at oppdretter skal "gjøre sin del" mens dere åpenbart har klare tanker om hva dere ønsker; hvorfor tar dere ikke kontakt? Om det er linjer eller hunder eller whatever som er spennende? Man kan jo ta kontakt med hannhundeier også, dersom det er en spennende hannhund man ønsker valp etter. Eller skal det være hemmelig "for miljøet" at dere er på valpeutkikk?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@2ne

Angående hemmelighetskremmeri så er jeg egentlig mest bare irritert over at oppdrettere har ett punkt på hjemmesiden som heter "fremtidige valpeplaner" og ikke oppdaterer det før valpene er typ 3 uker gamle.

Oppdaterer man ikke den delen av sida så kan man skrive "følg oss på facebook for mer info" eller no, sånn for å lede folk til rett sted.

Men, nok OT nå :)

Jeg ser ikke helt at det ene utelukker det andre? Jeg pleier å sjekke om kennelen har en gruppe eller side på facebook jeg, det er jo så å si ingen som bruker hjemmesider nå lenger, liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt at det ene utelukker det andre? Jeg pleier å sjekke om kennelen har en gruppe eller side på facebook jeg, det er jo så å si ingen som bruker hjemmesider nå lenger, liksom :)

sikkert jeg som er vanskelig siden jeg hater å bruke facebook...

@Huldra mine valpeplaner er såpass vage og langt inn i framtiden nå, at jeg ikke har begynt å kontakte oppdrettere etter at jeg ombestemte meg når det kom til rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...