Gå til innhold
Hundesonen.no

Cosplayfoto!


pippin
 Share

Recommended Posts

Joda, så eh, jeg har jo fått meg en hobby som består av å kle seg ut som fiktive skrullinger, for så å være disse på forskjellige sammenkomster landet over :P Og siden jeg er over gjenomsnittet glad i foto får jeg jo tatt bilder av mange nydelige skapninger nå jeg holder på, så jeg tenkte jeg kunne dele disse med dere her i tråden, for de som er interessert i å se.

Jeg hadde jo ikke tatt så mange bilder av mennesker før jeg plutselig havnet i dette miljøet, men gud så morro det er å ta bilder av andre ting også, og ikke BARE bikkjer. Man må tenke på en helt annen måte og ta hensyn til så mye mer! Veldig morro og utfordrende. Om noen har noen spørsmål eller noe så er det bare å fyre løs.

Jeg var nylig i Sverige hvor de holdt NCC (Nordic Cosplay Championship) og jeg må si! For noen kostymer og opptredener!
IMG_4772_zps0cdf80dd.jpg

IMG_4573_zps8c72ec21.jpg

IMG_4535_zps27e4eab3.jpg

Der fikk jeg også møtt en av verdens mest kjente cosplayere! jeg ble faktiskt starstrucked og klein og hohei!
IMG_4396_zps89e97088.jpg

Og så litt diverse fra her og der :)
IMG_4339_zps51b1902c.jpg

Dette er meg hehe!

yataflames_zpsbfb0a9c2.jpg

anna1_zps356cca59.jpg

Her og... Til høyre.

edit3_zps4280d1ba.jpg

sopp_zpsa38a5fd3.jpg

maria1_2_zpsf36e8506.jpg

pond_zps78463c84.jpg

nezumi_zps9557ea3f.jpg

maleficent_zps5d657d05.jpg

IMG_1807_zps385b86aa.jpg

supergirl_zps256372ea.jpg

moxxicloseup_zpscabf114d.jpg

ninetailstree_zps1fbd8109.jpg

HP_zps50acf23c.jpg

koujakuBW_zpse667adf3.jpg

wall_zpsa803de6b.jpg

door_zpsfacd24af.jpg

stairs_zps5285b065.jpg

IMG_5344_zps55928abd.jpg

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle! Ja det er helt sinnsykt hvordan de klarer å lag slike kostymer.. Jeg skal jo prøve meg en gang jeg også, men kjenner jeg er litt nervøs ja hehe! Men det blir nok morro!

AnnChristin - Ja Lolita er kult. Forhåpentligvis får jeg tatt noen bilder av det også, samt J-Fashion :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cosplay er skikkelig kult! Og for noen NYDELIGE bilder du tar. Det første Maleficent-bildet var bare utrolig :)

DET ER VENNINNA MI *stolt* :P

Jeg digger bildene du tar Pippin! Får jo jevnlig med meg også dine bilder gjennom Fandomily Cosplay. Fortsett :D Jeg driver ikke med cosplay selv, men er veldig fascinert :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo, eh, blitt fan av massevis av cosplayere pga deg, og skjønner plutselig sånne veldig nerdete referanser (dvs enda flere enn før). :D

Kjøpte meg noen graphic novels i Dublin i sommer, og tenkte at det var en DØDSBRA idé å stille opp på neste Con som ene hovedpersonen. Skuffelsen var stor da jeg med et enkelt bildesøk fant hundrevis av cosplayere som hadde tenkt det samme. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET ER VENNINNA MI *stolt* :P

Jeg digger bildene du tar Pippin! Får jo jevnlig med meg også dine bilder gjennom Fandomily Cosplay. Fortsett :D Jeg driver ikke med cosplay selv, men er veldig fascinert :)

Ja stemmer det! Du kjenner jo henne :D Morro ja! Takk :)

Jeg har jo, eh, blitt fan av massevis av cosplayere pga deg, og skjønner plutselig sånne veldig nerdete referanser (dvs enda flere enn før). :D

Kjøpte meg noen graphic novels i Dublin i sommer, og tenkte at det var en DØDSBRA idé å stille opp på neste Con som ene hovedpersonen. Skuffelsen var stor da jeg med et enkelt bildesøk fant hundrevis av cosplayere som hadde tenkt det samme. :lol:

Hehehehe! *uskyldig* :P Haha! Ja det er ofte problemet mitt.. Derfor vil jeg ofte cosplaye ting som ikke har blitt cosplayet så mye før. Men man kommer ikke unna det faktum at noen har cosplayet det før :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

På tide å oppdatere litt med fler bilder! Har fått tatt noen flere, og føler at dette året kommer til å bli et stort år for meg med tanke på cosplayfoto. Jeg gleder meg skikkelig til å få tatt flere bilder nå som consesongen begynner igjen!

maria2_zpsrxsdfktu.jpg

editjuuzoumirrored_zps16hph2ry.jpg

pute_zpsipohy8fy.jpg

grass2_zpsppdspi0j.jpg

sitting_zpsndiewtyd.jpg

stairs_zpscqvfylt5.jpg

portrait_zpsnhoiteyi.jpg

bothpose_zpsxgakolgd.jpg

rose_zpsey88gd6f.jpg

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. O_O

Må bare spørre... Er det en veldig dyr hobby? Det ser jeg for meg, nemlig :P Hvordan funker det egentlig? Kler man seg ut som det samme hver gang? Spesialiserer man seg på en figur liksom? Om man skal bytte figur og kostymer hele tiden, så må det jo bli utrolig dyrt, siden det liksom går så grundig til verks.. Håndtverk, liksom :o

Hun unge jenta med det lange hvite håret og lolita-outfiten, er hun fra nord-norge? Utrolig vakker uansett, hun ser virkelig ut som noe u-ekte, nesten. For vakker for virkeligheten nesten O.o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske bilder!

Takktakk! :)

SÅ kult! Det ser dritmoro ut å kle seg ut sånn :) Og flotte kostymer! Og bildene var proffe :D

Takk! Det ER veldig morro å kle seg ut sånn :D Hehe!

Wow. O_O

Må bare spørre... Er det en veldig dyr hobby? Det ser jeg for meg, nemlig :P Hvordan funker det egentlig? Kler man seg ut som det samme hver gang? Spesialiserer man seg på en figur liksom? Om man skal bytte figur og kostymer hele tiden, så må det jo bli utrolig dyrt, siden det liksom går så grundig til verks.. Håndtverk, liksom :o

Hun unge jenta med det lange hvite håret og lolita-outfiten, er hun fra nord-norge? Utrolig vakker uansett, hun ser virkelig ut som noe u-ekte, nesten. For vakker for virkeligheten nesten O.o

Det kommer veldig an på om det er dyrt eller ikke. Kommer an på om man kjøper kostymer selv, lager alt selv (Stoff er dyrt! haha) Og om man kler seg ut som karakterer som har veldig mye detaljer på seg, eller om man kjøper alt, eller lager noe av det gamle man har fra før. Det er utrolig mye man kan gjøre, og mye man kan spare penger på.

Man bytter jo gjerne kostymer, men bruker jo de man har en del ganger før man går lei. Man vil jo gjerne vise frem det man har fått til et par ganger, før man lager noe nytt. Jeg har planer om lage avanserte kostymer i fremtiden. Det finnes jo konkurranser man kan melde seg på, hvor man vinner penger og titler :) Er veldig morro, for det er så utrolig mye fint håndtverk ute og går :D

Hun er fra Oslo, hehe! :) Er morsomt å se hvor mange forskjellige looks man kan få til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...