Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

I helga har jeg vært på et nybegynnerkurs i jakt for retrievere. Hyggelig og flink instruktør, trivelige og positive kursdeltakere, flotte hunder og godt vær gjorde at det ble et bra kurs å være på. Det er godt å se hunder (og eierne!) bli trent positivt :)

Bilder!

DSC_0076_zps7640f10f.jpg

Denne hunden er den vakreste golden retrieveren jeg noen gang har sett!

DSC_0117_zpsa7f5c294.jpg

Han skal også bli besøkshund og jeg kan tenke meg at de brukerne som får besøk av ham nesten blir å få vondt i hjertet sitt fordi han er så pen :ahappy:

DSC_0079_zps999cb9d0.jpg

Synes dette bildet ble litt kult

DSC_0080_zps88030ae1.jpg

De sprang jo mest bakom gress og trær

DSC_0081_zps6bd0f263.jpg

Denne tøtta besto kvalifiseringsprøven i dag, er godkjent besøkshund og skal på praktisk jakt til høsten!

DSC_0086_zpsc255045a.jpg

Han her var en langbeint, lekker kar! Smart også, for han bestod også kvalifiseringsprøven i dag!

DSC_0089_zps8c0199d7.jpg

Fint å se at Eine ikke er den eneste som behandler dummyen som en sigar :P

DSC_0095_zps2b77c6af.jpg

Ei trivelig goldenfrøken som også gjør det bra i lp

DSC_0097_zps0407291f.jpg

Full fart inn til mor!

*dele opp*

• Like 6
Skrevet

DSC_0100_zps19bd78e2.jpg

Søte Todd

DSC_0102_zpse19b21e3.jpg

"Hvor ble det nå av den der dummyen?"

DSC_0121_zps9fec864f.jpg

Jobbet en del med vanndirigeringer i dag, her får Kimmie øve på å hente dummy på land før hun henter en i vann

DSC_0124_zps23c05015.jpg

Kan gå på vannet kan hun også :sleep: Multitalent den der hunden.

DSC_0125_zpse7916a1c.jpg

Flinke damen i dammen

DSC_0128_zps75c6a234.jpg

Ser nesten ut som Eine, jo

DSC_0137_zps9de11e3e.jpg

Iver hadde vannskrekk, men i løpet av helga fikk han dreisen på den der svømminga

DSC_0134_zps55f3e9f2.jpg

Hente dummy går så fint, så -bare den ikke er for langt fra land

DSC_0138_zpsa6f5d7f2.jpg

Se nå den søte halen, da!

DSC_0140_zpsfc86702f.jpg

Iver er ivrig :teehe:

*dele opp*

• Like 5
Skrevet

DSC_0148_zps6fb56fc8.jpg

Det skal ikke stå på innsatsen!

DSC_0152_zps3d7568cf.jpg

Lexie er et lite multitalent hun også

DSC_0156_zps7e3e7d1f.jpg

Men var hardt å konsentrere seg når dummyene fløy ut på vann. Her tenker hun så det knaker, tror jeg

DSC_0157_zpsfd0bcc00.jpg

Klart hun kan!

• Like 7
Skrevet

Så mange fine og flinke retrivere! :wub: Må få meg en slik skjønner jeg :sleep:

Ja, det synes jeg du skal ;)

Flotte bilder :D Nå fikk jeg lyst til å ut å trene jakt :D

Takk! Hyggelig å gi inspirasjon :D Sant jakt er morsomt, ja?

Det så helt fantastisk ut!

Det var det også :ahappy: Synes det er noe eget å jobbe med instinktene til hundene, med det de er laget for.

Kjempefine bilder! :)

Takk!

Får ikke mindre lyst på labb da :wub:

Hihi, fint å høre! ;)

Så fine bilder av herlige hunder! Er egentlig ikke jaktinteressert i det hele tatt, men det der så gøy ut!

Takk! Det er veldig morsomt, en givende greie å holde på med, synes jeg!

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...