Gå til innhold
Hundesonen.no

Dunk til fôr


bippo
 Share

Recommended Posts

Hei! Kanskje litt teit spørsmål egentlig, men la gå.

Jeg driver og ser etter noe jeg kan ha hundefôr i, som hunden ikke klarer å åpne selv, og som ikke gir fra seg noe særlig med lukt. Vi er nødt til å ha den stående på kjøkkengulvet, så det er fint om den ser helt okey ut også. Bare lurer på om dere har noen forslag til dette?

Har kikket på et par bokser fra ikea

knodd-dunk-med-lokk__0136410_PE293836_S4

Og

sortera-btte-med-lokk__0190589_PE344027_

(førstnevnte er definitivt finest)

Hva tror dere? Er det noe som kan brukes, eller tror dere han vil finne en eller annen måte å åpne den på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den øverste tønnen var veldig fin, men hundematen vil nok miste fukt, smak og lukt mye raskere fordi den ikke blir tett når den lukkes.

Tilført: kan beholde posen lukket oppi, da vil det holde seg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hööks har svart plasttønne på 70 liter med tett lokk, men kun i noen butikker. Felleskjøpet har vel også diverse tønner og fôrbeholdere :)

Takk for tips! Ser de har en butikk ikke så langt unna der jeg bor, får ta en tur innom og kikke :)

Er noe sånt som dette bedre?

Eventuelt kan du kjøpe den mest praktiske og spraymale den i en annen farge. Ikke noe galt med å være litt kreativ...

Ja, den var helt okey :) Takk for tips!

Jeg har en dunk fra felleskjøpet med klips på sånn at den ikke kan åpnes av hunder. :)

Hvit med svart lokk. Ikke pen og ikke stygg.

Bare en dunk liksom. :P

Skal se om jeg finner den på nettsidene deres, takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden kommer ikke i hus før om en uke, så vi får se da. Men virker veldig stødig og av god kvalitet, og passer perfekt inn i hjørnet der vi har satt den.

Så bra, er veldig spent. Har bestilt den, får den i hus om en uke ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en dunk fra felleskjøpet med klips på sånn at den ikke kan åpnes av hunder. :)

Hvit med svart lokk. Ikke pen og ikke stygg.

Bare en dunk liksom. :P

Jeg har samme tror jeg. Er appetitt reklame på min, men den er veldig nøytral. (se bilde i linken)

Helt ok, har 2 små dunker til kattematen, sammen rommer de 10kg kattemat. (Står markedsført til å romme 3kg Appetitt) Og så har jeg en stor som rommer rundt 15 - 20kg Orijen hundemat. (sist fylte jeg oppi ca 13kg og hadde enda god klaring )

De små ser sånn ut:

https://butikk.felleskjopet.no/Produktkatalog/fordunk-appetitt-15kg-50252260

Den store er mer avlang, uten håndtak og med en annen låsemekanisme.

Ingen som har kommet seg nedi fordunkene mine enda, men så har ikke hunden tilgang på samme rommet som dunkene står i uten at jeg er tilstede i leiligheten, så han har aldri hatt muligheten til å prøve seg heller. :P-

EDIT: Kom på det at det er luktabsorberende filter i de store også, montert i lokket, jeg har ikke pakket det ut av plastikken sin engang, men lukter alikevell ingeting når lokket er igjen. De små har ikke filter og heller ikke laget noe "rom" til å legge filter i, men disse lukter heller ikke når lokket er igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den øverste til mine hunder :) Lokket er lett å få av, så det forutsetter jo at du har hunder som ikke stjeler.

Uff, det hadde jeg ikke turt, du vet jo aldri. Jeg har en tett dunk med lås som hunder ikke får opp, bredde og dybde bra, men ikke høy og har den inni kjøkkenskapet. Dunken er fra Curver med avslitt foto av mops og boarder collie. Var dyr, men låsen har holdt hittil i fem år. Jeg syns det blir mye søl med fôrsekken oppi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det hadde jeg ikke turt, du vet jo aldri.

Hæ? Skal jeg gå og låse inne all mat eller løfte det opp i høyden fordi jeg er redd hundene mine plutselig endrer seg over natten? Jeg har alltid hatt fôr stående fremme og kommer alltid til å gjøre det. Nå stoler jeg på at hundene mine ikke plutselig blir ulydige og går og åpner fôrbøtter, men om de hadde gjort det en gang så er det da virkelig ikke verdens undergang heller.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Skal jeg gå og låse inne all mat eller løfte det opp i høyden fordi jeg er redd hundene mine plutselig endrer seg over natten? Jeg har alltid hatt fôr stående fremme og kommer alltid til å gjøre det. Nå stoler jeg på at hundene mine ikke plutselig blir ulydige og går og åpner fôrbøtter, men om de hadde gjort det en gang så er det da virkelig ikke verdens undergang heller.

[/]

Nei, syns selvfølgelig ikke du skal endre en ordning du er fornøyd med og som fungerer bra ;) JEG hadde ikke turt, og fikk dårlige nerver etter en hendelse her, der en golden retriever lå strekk på gulvet, da eierene kom hjem. De hadde nylig mistet den andre hunden, kanskje det var grunnen. På den tiden stod min fôrsekk høyt, så den minste ikke fikk fatt i den, den store stjal ikke uansett, men skal si den kom fort inn.

Når du har hunder du vet du kan stole på, er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...