Gå til innhold
Hundesonen.no

Pearls Legacy`s D Kull (Whippet)


Alzenas
 Share

Recommended Posts

Tema: Doctor Who

Hann 1: Pearls Legacy's Peter

Hann 2: Pearls Legacy's Matt

Hann 3: Pearls Legacy's David

Hann 4: Pearls Legacy's Christopher

Hann 5: Pearls Legacy's Mickey

Hann 6: Pearls Legacy's Rory

Tispe 1: Pearls Legacy's Rose

Tispe 2: Pearls Legacy's River

(Alternative hannhundnavn: Jack, S trax. Alternative tispenavn: Donna, Amy, Martha, Clara.)

:ahappy::ahappy::ahappy:

Edit: S trax er skrevet slik fordi forumet endrer det til straks...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 182
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Enya er idag 56 dager på vei og sammenlignes med en hval her i huset Slimproppen gikk før i dag, men ingen tegn på at vi er i gang. Så da slapper jeg helt av og tenker at om MINST 2 dager er vi i ga

Da var det nye objektivet kommet og tatt i bruk, her kommer noen bilder av valpene fra i går. Nå har Royal Trippel i dag dratt til sine nye eiere i Tønsberg. Og på fredag drar Royal Hassel til Elveru

Dette må være årets kleineste "family portrait" av hund :lol: Men altså, der er Tress med mamma Enya og pappa Dani:-)

Tema: Doctor Who

Hann 1: Pearls Legacy's Peter

Hann 2: Pearls Legacy's Matt

Hann 3: Pearls Legacy's David

Hann 4: Pearls Legacy's Christopher

Hann 5: Pearls Legacy's Mickey

Hann 6: Pearls Legacy's Rory

Tispe 1: Pearls Legacy's Rose

Tispe 2: Pearls Legacy's River

(Alternative hannhundnavn: Jack, S trax. Alternative tispenavn: Donna, Amy, Martha, Clara.)

:ahappy::ahappy::ahappy:

Edit: S trax er skrevet slik fordi forumet endrer det til straks...

Eventuelt Riversong eller Melody :D Meeeen Dr.Who tema kan jo gjøres masse mer spennende en som så. Så utrolig mange kule episodenavn! :D

Se her for oversikt over alle episoder: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Doctor_Who_serials

F.eks

(The) Firemaker

(The) Brink Of Disaster

(The) Day Of Darkness

Hidden Danger

(A) Change Of Identity

(The) Bargain of Necessity

Day Of Reckoning

(The) End Of Tomorrow

Flashpoint

Desperate Measures

Conspiracy

Inferno

(The) Wheel Of Fortune

(The) Final Phase

(A) Battle Of Wits

Checkmate

Air Lock

Escape Switch

(The) Steel Sky

Black Orchid

Timelash

Dragonfire

Silver Nemesis

Bad Wolf

(The) Parting Of The Ways

(The) Girl In The Fireplace

(The) Age Of Steel

Love & Monsters

Army Of Ghost

Doomsday

(The) Runaway Bride

Utopia

Time Crash

Partners In Crime

(The) Fires Of Pompeii

Planet Of The Ood

(The) Poison Sky

Silence In The Library

Forest Of The Dead

Midnight

(The) End Of Time

(The) Time Of Angels

Flesh And Stone

(The) Pandorica Opens

(The) Impossible Astronaut

Day Of The Moon

(The) Curse Of The Black Spot

Night Terrors

(The) Girl Who Waited

Closing Time

(The) Crimson Horror

Nightmare In Silver

Deep Breath

Dark Water

*Nerd* :P:sorcerer:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rocket Men men men må jo ha folkene jooo :heart: Neida, enig der, mye kule navn å få fra episodene! (Jeg bare tenkte ikke på akkurat det, men det kan vi la være å nevne :D )

Folkene :wub: Tror ikke jeg hadde klart å velge bare ett navn til en valp! Jeg griner like mye hver gang en av karakterene skal ut av serien :bye: Blir jo like glad i omtrent alle sammen!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som Ane, kanskje?

Hunder i Disneyfilmer-kull :D

Pearls Legacy's Stitch

Pearls Legacy's Goofy
Pearls Legacy's Copper

Pearls Legacy's Benji

Pearls Legacy's Pongo

Pearls Legacy's Tramp

Pearls Legacy's Perdita

Pearls Legacy's Lady

evt:

Pearls Legacy's Bolt

Pearls Legacy's Todd

Pearls Legacy's Robin Hood

Pearls Legacy's Pluto

Pearls Legacy's Tito

Pearls Legacy's Stella

Pearls Legacy's Fifi

Pearls Legacy's Percy

Pearls Legacy's White Fang

Pearls Legacy's Bolivar

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tema: Diplom is

Pearls Legacy's Sandwich

Pearls Legacy's Tip Top

Pearls Legacy's Pin Up

Pearls Legacy's Lollipop

Pearls Legacy's Royal Hassel eller Royal Trippel eller Royal Bar eller Royal Mini

Pearls Legacy's Smash

Pearls Legacy's Gigant Original

Pearls Legacy's Lion King

Pearls Legacy's Dream

Pearls Legacy's Tress

Pearls Legacy's Premium

Pearls Legacy's Mövenpick

Pearls Legacy's Klin Kokos (måtte bare!)

Pearls Legacy's Bella Gelato

Tema: Dream

Pearls Legacy's Sleep Cycle

Pearls Legacy's Night`s Sleep

Pearls Legacy's Hypnosis

Pearls Legacy's Imagination

Pearls Legacy's Sleep Tight

Pearls Legacy's Nightmare (haha, måtte bare her også!)

Pearls Legacy's Lucid Dream(ing)

Pearls Legacy's Daydream(ing)

Pearls Legacy's Night Terror (måtte igjen!)

Pearls Legacy's Parasomnia (haha)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tema: Diplom is

Pearls Legacy's Sandwich

Pearls Legacy's Tip Top

Pearls Legacy's Pin Up

Pearls Legacy's Lollipop

Pearls Legacy's Royal Hassel eller Royal Trippel eller Royal Bar eller Royal Mini

Pearls Legacy's Smash

Pearls Legacy's Gigant Original

Pearls Legacy's Lion King

Pearls Legacy's Dream

Pearls Legacy's Tress

Pearls Legacy's Premium

Pearls Legacy's Mövenpick

Pearls Legacy's Klin Kokos (måtte bare!)

Pearls Legacy's Bella Gelato

Tema: Dream

Pearls Legacy's Sleep Cycle

Pearls Legacy's Night`s Sleep

Pearls Legacy's Hypnosis

Pearls Legacy's Imagination

Pearls Legacy's Sleep Tight

Pearls Legacy's Nightmare (haha, måtte bare her også!)

Pearls Legacy's Lucid Dream(ing)

Pearls Legacy's Daydream(ing)

Pearls Legacy's Night Terror (måtte igjen!)

Pearls Legacy's Parasomnia (haha)

DIGGET tema diplom-is :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, temaet på D kullet er valgt!

Det var noe jeg ikke har sett før, og det liker vi :D Tusen hjertelig takk for råkult tema og navn, Poter :D

Pearls Legacy`s Tip Top

Pearls Legacy`s Royal Trippel

Pearls Legacy`s Premium

Pearls Legacy`s Dream

Pearls Legacy`s Smash

Pearls Legacy`s Lion King

Pearls Legacy`s Royal Hassel

Pearls Legacy`s Sandwich

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kule navn/kult tema. Jeg kjenner at jeg har sinnsykt lyst på whippet altså!

Hvordan er de generelt (rasen) når det gjelder innkalling? Er jaktinstinktet, det å løpe etter noe smått som beveger seg, veldig stort? De er jo mynder, så det er kanskje litt begrenset hvor man kan ha dem løse?

Ser ikke bort fra at jeg en vakker dag ender opp med en whippet! Jeg har fremdeles ikke glemt den sinnsykt vakre hannhunden jeg så (i hvitt og med store stålgrå fargeflekker) her i lokalområdet! Har sett han igjen en annen gang fra bussvinduet også, og han var like vakker da. *sukk*

Blir spennende å se hvem som blir hetende hva i dette kullet. Er det lov å håpe at den vakre hannen som hadde sølvgrå sløyfe blir hetende "Tip Top"...? :D Han ER liksom det, hehe :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj altså, jeg får så intense anfall av valpesykhet innimellom når jeg titter innom denne tråden. navna hjalp ikke akkurat på å undertrykke det...

Tusen hjertelig takk for alle forslag til kennelnavn, for jeg var helt blank! Har ikke bestemt noe endelig, så tar gjerne mot flere forslag :D

Vakre Enya med småtassene :wub:

---1_zpsef103e55.jpg

Bilde av hele gjenget - De to rosa prikkene er da tispene i kullet :)

IMG_4239JPGlll_zpsb788edbe.jpg

-3123323_zps4d84626f.jpg

:wub: :wub: :wub: :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kule navn/kult tema. Jeg kjenner at jeg har sinnsykt lyst på whippet altså!

Hvordan er de generelt (rasen) når det gjelder innkalling? Er jaktinstinktet, det å løpe etter noe smått som beveger seg, veldig stort? De er jo mynder, så det er kanskje litt begrenset hvor man kan ha dem løse?

Ser ikke bort fra at jeg en vakker dag ender opp med en whippet! Jeg har fremdeles ikke glemt den sinnsykt vakre hannhunden jeg så (i hvitt og med store stålgrå fargeflekker) her i lokalområdet! Har sett han igjen en annen gang fra bussvinduet også, og han var like vakker da. *sukk*

Blir spennende å se hvem som blir hetende hva i dette kullet. Er det lov å håpe at den vakre hannen som hadde sølvgrå sløyfe blir hetende "Tip Top"...? :D Han ER liksom det, hehe :D

Jeg syns også temaet var genialt, det var ikke vanskelig å velge når jeg så det. :D

Jeg har ikke noen problemer med mine Whippeter i forhold til å ha dem løse, de har lite jaktinnstinkt og aldri vært noe problem. De kan finne på å jage katta noen meter men gir seg enten av seg selv eller når jeg roper. Mine føler jeg at jeg kan ha løse hvor som helst uten problem (sett bort fra i byen, men det går på at de er liiitt vel glad i folk, noe som resulterer i at de løper til de som gir dem bare en liten anelse om at det er greit å si hei) Mens andre med Whippet erfarer at de ikke kan ha dem løse da de vil jakte det som beveger på seg. Har ikke hørt om problemer med dette heller hos mine valpekjøpere, men det er inviduelt - Og jeg kan aldri garantere at det ikke kan skje selv om ikke foreldrene er slik. :)

Dessverre blir ikke den beige hannhunden hetende Tip Top, jeg faller mer å mer på Royal Hassel, eller Lion King :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Valpene 5 uker gamle

Så etterpå at jeg hadde glemt en hannhund, så kommer tilbake med bilde av ham :lol:

Hannhund 1:

Pearls Legacy`s Royal Hassel

Male1_zps2598de77.jpg

Pearls Legacy`s Premium

Male2_zps9b04cbcc.jpg

Pearls Legacy`s Smash

Male42_zps9b58cc6c.jpg

Pearls Legacy`s Royal Trippel

Male3_zps6f70bd81.jpg

Pearls Legacy`s Tress

Male5_zpsb7724a4d.jpg

Tisper:

Pearls Legacy`s Dream

Female1_zpsf249bdad.jpg

Pearls Legacy`s Tip Top

Female2_zps053d2ac4.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder av supersøte valper. :wub: Vi vurderer whippet som andrehund (hvis det nå blir noen 2. - synes noen ganger han kan være mer enn en håndfull han vi har! :D), og blir jo veldig fristet av disse, så fine :) Men skal nok vente litt til, får se når du har neste kull (blir vel flere?). Har ikke klart å spore opp så veldig mange nordlige whippetkenneler ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder av supersøte valper. :wub: Vi vurderer whippet som andrehund (hvis det nå blir noen 2. - synes noen ganger han kan være mer enn en håndfull han vi har! :D), og blir jo veldig fristet av disse, så fine :) Men skal nok vente litt til, får se når du har neste kull (blir vel flere?). Har ikke klart å spore opp så veldig mange nordlige whippetkenneler ...

Spennende!

Jeg har en spennende kombinasjon (muligens to) til neste år. Den ene er denne hvite tispa som skal til Polen å parres. Den andre er en gjentagelse av A kullet, som forsåvidt også Enya er fra (mor av dette kullet) Pearl er forventet å komme i løp jan/feb og sålenge jeg føler tidspunktet klaffer kjører vi kombinasjonen igjen, som et siste kull på Pearl før jeg pensjonerer henne :) Litt info og bilder av den valgte hannhunden i Polen finner du på hjemmesiden, link i signaturen min.

Det må da kalles en vellykket kombinasjon! Flotte små :D

Jeg kunne ikke vært mer fornøyd med kullet, de er så herlige disse små :D Tusen takk!

Det ble noen bilder fra turen i går, valpene så ut til å kose seg på haugen. Guttungen på 3 var intet unntak :)

05405454_zps536b2b6e.jpg

Pearls Legacy`s Royal Hassel (Hannhund)

2_zps1fabef3b.jpg

12_zpsc71e2b2e.jpg

Pearls Legacy`s Smash (hannhund)

1_zpsb4a5fc9a.jpg

6_zps15f015a1.jpg

3_zps0ff7b657.jpg

Pearls Legacy`s Dream (Tispe)

rpeprewer_zpsc05e91da.jpg

4_zps2c99a96e.jpg

9_zpsa35df76a.jpg

8_zps1e6f1970.jpg

10_zps17be4df9.jpg

13_zps3b83ab0d.jpg

123001232_zps8e6be085.jpg

11_zps9a9a4f78.jpg

655656_zps35be48aa.jpg

--_zps73e40d8a.jpg

040034343_zps47d2ba74.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...