Jump to content
Hundesonen.no

Recommended Posts

Posted

Da har jeg ryddet litt i boksene til Leo med diverse stæsj, og er noen ting vi ikke kommer til å bruke ser jeg etter at de har blitt liggende der lenge, så da kan jeg like gjerne selge dem isteden for å kaste dem :)

Ja jeg liker å handle ting til Leo :lol:

Kjøper betaler porto.

Sendes med brevpost så sant ikke mottaker ønsker at det sendes med Norges pakke og med sporing som da vil bli en del dyrere.

Lokk til hunde/kattemat i hermetikkboks fra United Pets. Aldri brukt. 30,-

P7280656_zpsc15626f1.jpg

Sammenleggbar mat/vannskål i plast fra Trixie. Helt ny da jeg blingset på måla. 0,25 l. 50,-

P7280657_zpsa655c20d.jpg

Kam, så og si aldri brukt. 15,-

P7280653_zps1ab75f85.jpg

Kam med tenner som er "løse" og beveger seg opp og ned. Så og si aldri brukt. 30,-

P7280652_zps566ef80c.jpg

Dobbelbørste, nesten ikke brukt. 25,-

P7280651_zps4791bc19.jpg

Furminator, noen år gammel men bare brukt 2 ganger på katt. Er original. Fått en liten skade, sannsynligvis under flytting, men har ikke noe å si på bruken. 130,-

page_zpsff33b8ad.jpg

Hundepose holder fra United Pets med 1 ekstra ny rull. 55,- (Flere poser kan kjøpes hos f.eks. www.ipet.no)

P7280650_zps876d7b5a.jpg

Hundepose holder fra United Pets med 2 nye ruller. 65,- (Flere poser kan kjøpes hos f.eks. www.ipet.no)

P7280649_zps838b9ae3.jpg

Kobbel fra Hurtta. 175,5 cm til der kroken starter. Aldri brukt. 150,-

P7280644_zpsf3103fa0.jpg

Kobbel i neopren fra Kennel Equip. 2 m. Flere ringer for å kunne justere lengde osv. Helt nytt. 150,-

P7280647_zpsaac889db.jpg

Halvstrup i neopren fra Kennel Equip. Nesten ikke brukt da det er for stort til min fyr. 42-52 cm. 100,-

P7280638_zps4072bbb3.jpg

Neopren kobbel fra Kennel Equip. Netsen ikke brukt. 180 cm. 150,-

P7280639_zpsb97ea151.jpg

Tau med tennisball. Tåler nok ikke veldig sterke hunder. Netsen ikke brukt da min ikke synes sånne er noe moro. 30,-

P7280646_zps9b0a70bb.jpg

Tau med "kong". Tåler nok ikke veldig sterke hunder. Netsen ikke brukt da min ikke synes sånne er noe moro. 30,-

P7280645_zps0a0fc909.jpg

Hurtta Y-sele. Str 80. Minimalt brukt. 150,-

P7280643_zps85484c06.jpg

Hurtta Y-sele. str 70. Minimalt brukt. 100,-

P7280637_zps056ea853.jpg

Kraftig kort kobbel. 102 cm. med kroken. Aldri brukt. 75,-

P7280636_zpsc0a108fd.jpg

Treningsleke med 3 piper og strikk i håndtaket.Total lengde 70 cm. Fra Crash Test Toys. Aldri brukt da den ble litt for stor for Leo. 100,-

P7280635_zpsd3b093d1.jpg

Sele fra Neewa. Str M. Justerbar rundt hald og mage. Helt ny, prøvd på 2 turer men passet ikke på Leo da den kommer for høyt opp i halsen. 200,-

http://www.dogclub.no/hundesport/hundesele?product_id=645

1DE6C210-292B-461C-BE6D-307DD5028554_zps

Julius k-9 idc sele med kløvvesker og avtagbar y-stolpe. Brukt en del men tatt godt vare på, fremstår som nesten ny pluss litt pels. Str 0. Mye reguleringsmuligheter. 250,-

P7280634_zps43838fd5.jpg

Skulle jeg ha bommet totalt på noen priser så får dere heller prute så får vi se hva man blir enige om :)

Posted

Hei.

Er interessert i furminatorn og yselen i 80. Hvor i landet holder du til? :)

Posted

Hei.

Er interessert i furminatorn og yselen i 80. Hvor i landet holder du til? :)

Jeg holder til i Vestfold :)

Posted

Jeg vil gjerne kjøpe crash test leken.

Send med en pm med adressen din så sender jeg den i morgen, og pm'er totalsummen med porto :)

Posted

Da har jeg lyst kjøpe den :)

Send med PM med navn og adresse så skal jeg regne ut portoen og sende den i morgen :)

Posted

Furminatoren, er den liten? Er den stor så er jeg interessert *skrell en schæfer*

Tror det ville tatt litt tid på en schæfer med den, jeg kjøpte den til katten :lol:

Posted

Furminatoren er i størrelse Medium tror jeg, funker greit på en Beagle samt på katt, syns faktisk den er litt stor til kattene våre :P (Vist furminator har "fargestørrelser" jeg også har gul nemlig)

• 3 months later...
Posted

Har du Y-selen i str 70 enda? Tror du den kan passe en drever? :)

Ja, den ligger her i boden. Men aner ikke om den kan passe til en drevet da jeg ikke er noe kjent med rasen

Men det er disse rasene Devinedog lister opp som skal passe den str,

70 cm passar hundar i storleksklassen:

Amerikansk cocker spaniel, Basenji, Beagle, Border terrier, Cavalier King Charles spaniel, Cairnterrier, Dansk/svensk gårdshund, Dvärgscjnuzer, Lhasa Apso, Shih tzu, Taxnormalstor, Shetland sheepdog, Finsk lapphund, Finsk spets, Foxterrier, Irländsk terrier, Japansk spets, Manchesterterrier, Mellanpinscher, Skotsk terrier, West highland terrier, Whippet

Posted

Dersom Y-selen i str 70 ikke er solgt eller reservert vil jeg gjerne ha den, om du kan holde den av for meg til jeg har litt mer på brukskontoen :P

Posted

Dersom Y-selen i str 70 ikke er solgt eller reservert vil jeg gjerne ha den, om du kan holde den av for meg til jeg har litt mer på brukskontoen :P

Ikke holdt av og ikke solgt så det kan jeg gjøre :) send meg bare en pm med adresse og sånn ca hvor lenge :)

Posted

Ble den reservert nå? For jeg vil gjerne ha den :)

Ja, hun var kjappest ute å gi tilbakemelding om at hun ville kjøpe den desverre. :)

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
    • Fine puddelen som var min, for å få litt farge inn her 💚
    • Det er sikkert mer enn nok folk som stiller slike spørsmål, men den som intet våger intet vinner 😇 Jeg skal i løpet av de neste par årene få meg en ny hund, men sitter veldig fast når det kommer til valg av rase.. tidligere har jeg hatt Cardigan Welsh Corgi (fikk henne da hun var nesten 10, så ikke full erfaring her) og Storpuddel fra en oppdretter jeg ikke var helt fornøyd med (jeg ba om en rolig og stabil hund jeg kanskje kunne bruke som besøksvenn, fikk en stresset type som hun ville jeg skulle bruke til agility. Da det viste seg at jeg ikke kunne tilby ham en rik nok hverdag som enslig person i leilighet var hennes råd "legg ham ut på Finn). Jeg har noen ønsker til hund:  * Ikke en utpreget varsler. Vi blir to som er relativt sensitiv for lyd, så mye piping og bjeffing inne orker vi ikke.  * Lettrent hund som jeg kan trene lydighet med. Storkoste meg med puddelen og han ga meg mye suksess og mestring, dette vil jeg ha mer av.  * Stabil mentalitet med mulighet til å sitte i ro ute. Dette hadde ikke puddelen. Han er nå snart 6 år gammel og i nytt hjem, men kan fremdeles ikke stå i ro ute uten å få meltdown. Inne var han helt nydelig.  * Energi til trening, men tåler noen dager innimellom med mindre aktivitet. * Ok størrelse, helst rundt medium/"normal" størrelse et sted. Ønsker lydighet og kanskje sykling innimellom, men ikke så stor at den ikke kan være med overalt ellers (som ut i kajakk, kanskje). * Mulighet for å bo med katt uten at det skal være en reell risiko for at jaktinstinkt tar over.. Har vurdert å gå over til tispe etter dramaet med puddelen. Det virket som det slettes ikke var uvanlig med disse litt høyspente guttene som endte opp med å omplasseres fordi de ble "for mye" og jeg har ikke lyst til å gi gjennom det igjen. Har vurdert puddeltispe, feks. Corgien min elsket jeg, men de beina var utrolig upraktisk innimellom..
  • Nylig opprettede emner

• Create New...