MorBilly Skrevet 24. Juli 2014 Rapporter Skrevet 24. Juli 2014 Hva sager dere VH med? Endelig har vi funnet noen her i byen som selger store pølser uten det sinnsyke påslaget som tropehagen skal ha. Men de kapper ikke, så da må vi ha noe å kappe med! Forslag? Siter
MayB Skrevet 24. Juli 2014 Rapporter Skrevet 24. Juli 2014 Jeg har brukt en gammel brødkniv på 5 kg's pølsene. De ligger en stund på benken til de blir myke utenpå da er det enkelt å dele opp i passe biter. Har aldri hatt behov for sag eller annen redskap enn den gamle brødkniven. 1 Siter
Ingidano Skrevet 24. Juli 2014 Rapporter Skrevet 24. Juli 2014 Vanlig håndsag fungerer fint på 5kg pølsene. Da kan du dele de frosne. 1 Siter
maysofie Skrevet 24. Juli 2014 Rapporter Skrevet 24. Juli 2014 Stor brødkniv på 0,5kg- og 5kgspølsene, håndholdt stikksag/skarpsag/tynnsag alt etter hva man kaller det på 20kg 1 Siter
Helianthus Skrevet 24. Juli 2014 Rapporter Skrevet 24. Juli 2014 Vi (dvs mannen) bruker øks ... Siter
AnnChristin Skrevet 24. Juli 2014 Rapporter Skrevet 24. Juli 2014 Jeg har stikksag som jeg skal bruke på de blokkene. De små ahr ejg brukt håndsag på, sånn liten søt en! Siter
Red Merle Skrevet 24. Juli 2014 Rapporter Skrevet 24. Juli 2014 Bruker samekniven til mannen Sag ble bare gris og svineri. Halvtiner blokka så den kan kuttes opp med kniven og posjoneres Siter
AnnChristin Skrevet 24. Juli 2014 Rapporter Skrevet 24. Juli 2014 Går det greit med kniv på de 20kg også? Tror sagt kan bli gris, hvertfall om samboeren skal gjøre det 1 Siter
Gjest Skrevet 24. Juli 2014 Rapporter Skrevet 24. Juli 2014 Ta pølsa helt bunnfrossen ut av fryseren - legg en kniv med tjukt blad tvers over (f.eks morakniv) og slå et par slag med hammer på toppen av knivbladet til den har gått gjennom - veldig enkelt. Men viktig å legge knivbladet på TVERS over, som om du skal sage med den, ikke med tuppen nedi som jeg trodde først, det tar vesentlig lengre tid og er veldig skummelt for fingrene Siter
Guest Snusmumrikk Skrevet 24. Juli 2014 Rapporter Skrevet 24. Juli 2014 Går det greit med kniv på de 20kg også? Tror sagt kan bli gris, hvertfall om samboeren skal gjøre det Det går ihvertfall greit med øks på 20 kg blokk blir ikke like rett kutta som med sag, men du slipper alt kjøttsponet ihvertfall bør gjøres utendørs da Siter
Guest lijenta Skrevet 24. Juli 2014 Rapporter Skrevet 24. Juli 2014 HAr bare hatt 20 kg blokker og da brukt jeg en kniv med vinkel mellom sagbladet og handtaket og tagger på bladet. Nå så ville jeg gjerne fortsatt ha de taggene skulle jeg valgt kniv til blokkene. Bruker bajonettsag nå Siter
mowgli Skrevet 28. Juli 2014 Rapporter Skrevet 28. Juli 2014 Jeg bruker øks på både pølser og blokker. Hogger opp i passa stykker og slenger rett i fryseren - ikke noe klin og dogsa digger å renske bakken etterpå. Siter
Aslan Skrevet 28. Juli 2014 Rapporter Skrevet 28. Juli 2014 Bruker 5 kgs pølse, lar de tine "sånn passe" på benken og bruker vanlig kniv og makt. Hae brukt sag/øks litt ute, men syns det bare blir flis og søl. Viktig å ikke la den tine for lenge, da blir det klissete og renning, men sånn passe Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.