Gå til innhold
Hundesonen.no

Kalde føtter før valpen kommer i hus


bippo
 Share

Recommended Posts

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Her er han Bobby skal han hete. To uker til jeg henter han!

Hvordan har det gått med deg og valpen? Roet det seg? For min del har det roet seg litt nå, og jeg gleder meg mest! Var og traff oppdretterne på torsdag, og alt de fortalte visste jeg allerede, så

Guri malla. Nå henter du den valpen din. Og så tar du den med deg på det du driver med. Og så koser dere og er nære. Og så lever dere sammen. Det kommer til å gå fint.

Posted Images

Nå er det to dager, eller en og en halv egentlig, til jeg får valpen i hus, og jeg er nesten konstant kvalm. Jeg gleder meg selvfølgelig enormt, men jeg har samtidig en sånn evigvarende nervøsitet i kroppen som forhindrer meg fra å sove. Herregud. Nå skjer det snart! Men jeg har det meste i hus, burde vel kanskje kjøpt noen aviser til å ha på gulvet inni valpegrinden (har kjøpt det så han holder seg ganske i ro mens jeg sover, men han har god plass), og kanskje litt mer godbiter, for jeg har egentlig bare kuttet opp pølser og puttet i fryseren midlertidig. Men det jeg lurer litt på er hva jeg bør ha med på flyreisen? Tyggebein? Håndkle? Bør jeg ta med litt mat til han? Det er jo bare en 50 minutters flytur, så det er kanskje ikke nødvendig? Men så er det jo venting på flyplassen, da.. Ååh mye greier å tenke på!

Niks, du trenger bånd, flybag, og evt noe absorberende inni flybaggen (tilfelle uhell) (og tålmodighet). Håndduk/våtservietter e.l. kan være greit, mat trenger du absolutt ikke, om ikke annet så kan mat gjøre alt verre om den blir dårlig av det. Stress/reisesyke pluss mat er bedre å la være.

Valper er ikke alltid rosenrødt, jeg tror ikke det er det folk vil frem til heller. De tisser og bæsjer inne, de kan vekke en om natten i starten, de må følges med osv, men det er jo en del kos med det også. Og selv om det er litt som må følges med osv så tror jeg du kommer til å merke at det alt i alt ikke er så komplisert som du tror. Det trenger ikke være komplisert fordi om det krever tid eller oppmerksomhet. Lykke til på turen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen gikk greit, på bilturen fra oppdretter ble han fryktelig bilsyk og kastet opp en hel del, men flytur og tur med flybussen gikk helt fint. Han har hatt et par uhell her inne, men jeg begynner å bli flinkere til å lese han nå, så det går bedre. Det virker som han begynner å føle seg hjemme, og det er utrolig fint å se :) Han er helt nydelig, og jeg er helt forelsket i han. Gleder meg til å bli bedre kjent med han!

Forresten så hikker han endel, er det vanlig?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen gikk greit, på bilturen fra oppdretter ble han fryktelig bilsyk og kastet opp en hel del, men flytur og tur med flybussen gikk helt fint. Han har hatt et par uhell her inne, men jeg begynner å bli flinkere til å lese han nå, så det går bedre. Det virker som han begynner å føle seg hjemme, og det er utrolig fint å se :) Han er helt nydelig, og jeg er helt forelsket i han. Gleder meg til å bli bedre kjent med han!

Forresten så hikker han endel, er det vanlig?

Min erfaring er at valper hikker oftere enn voksne. Aner ikke hvorfor, men det er ufarlig og jeg syns de slutter med det mer eller mindre når de blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, takk for svar! Han driver og våkner av at han hikker nemlig, og det må jo være litt irriterende for han. Men det varer heldigvis ikke så lenge da :) Forresten, får man kjøpt Zoolac på apoteket? Han er litt dårlig i magen nemlig, så oppdretter sa jeg skulle bruke det og biola naturell over maten hans, men hun nevnte ikke hvor jeg fikk kjøpt zoolacen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...