Gå til innhold
Hundesonen.no

Stresset/urolig hund


Recommended Posts

Hei! Jeg har ei mops tispe på 2 år som er fullstendig stapp full av energi. Hun er ALDRI rolig, høyt og lavt 24 timer i døgnet. Spinnvill hele tida. Dette er utrolig slitsomt. Hun virker veldig stresset, får liksom aldri roa seg. Hun er også veldig lita til å være mops. Jeg har fått for meg at hun kanskje har blitt tatt fra mora for tidlig. Hun ligger å patter på tepper ol. Nå har jeg tatt valget om å prøve å sterilisere henne i håp om at det kan forandre noe litt.. Er det noen som har opplevd lignende eller vet om noe jeg kan gjøre? Å om sterilisering er bare bortkasta? Er jo en ganske stor operasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser en vanlig dag ut for hunden din? Hvor mye trening og trim får den?

Trim er jeg ikke så flink med for å være ærlig, men noen turer i uka blir det. Ellers går ho løst ute å koser seg. Hun liker å lete etter godbiter inne og ute, det gjør vi ofte. Ellers er hverdagen normal. Hun å min andre hund er hjemme alene når jeg er på jobb, ca 7 timer å det fungerer fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trim er jeg ikke så flink med for å være ærlig, men noen turer i uka blir det. Ellers går ho løst ute å koser seg. Hun liker å lete etter godbiter inne og ute, det gjør vi ofte. Ellers er hverdagen normal. Hun å min andre hund er hjemme alene når jeg er på jobb, ca 7 timer å det fungerer fint.

Noen turer i uka? Hvis man ikke kan gå mer enn et par turer i uka får man skaffe seg noe annet enn hund!

En hund trenger flere turer per dag, i tillegg til mental aktivisering. At en toårig mops er gærn, når den får så lite aktivitet, det er ikke rart! Før du i det hele tatt tenker på å kastrere henne bør du øke aktivitetsnivået, både fysisk og mentalt.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trim er jeg ikke så flink med for å være ærlig, men noen turer i uka blir det. Ellers går ho løst ute å koser seg. Hun liker å lete etter godbiter inne og ute, det gjør vi ofte. Ellers er hverdagen normal. Hun å min andre hund er hjemme alene når jeg er på jobb, ca 7 timer å det fungerer fint.

Å der har du svaret ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder av forskjellige raser rr opplært med at rolige dager kan forekomme.

Jeg TRENGER at mine hunder klarer seg uten turer en dag og to,avogtil.

Pga sykdom så har d blitt sånn og ingen av de lider!

Ingen stress, eller destruktiv atferd.

Er d mye aktivitet i perioder,tar vi avogtil en dag og to med ingenting for at d skal være greit.

Men øk aktivitetsnivået litt.

Gå en liten tur hver dag,eller slit henne ut med lek i hage, mentaltrening, osv.

Kan nok tenkes d hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å legg av litt tid til en tur Evt, en joggetur elns i hverdagen for å trene litt og gå turer? Drt vil slite henne mer ut og hun vil nok da ikke være så gira og slikt:) ellers er mentaltrening som å gjemme godbiter bra!

Sent from my iPad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder av forskjellige raser rr opplært med at rolige dager kan forekomme.

Jeg TRENGER at mine hunder klarer seg uten turer en dag og to,avogtil.

Pga sykdom så har d blitt sånn og ingen av de lider!

Ingen stress, eller destruktiv atferd.

Er d mye aktivitet i perioder,tar vi avogtil en dag og to med ingenting for at d skal være greit.

Men øk aktivitetsnivået litt.

Gå en liten tur hver dag,eller slit henne ut med lek i hage, mentaltrening, osv.

Kan nok tenkes d hjelper :)

Alle hunder tåler en rolig dag eller to, men det blir noe annet når det er snakk om en hund som får "et par turer i uken" hver uke, på fast basis. Det er noe helt annet enn et par rolige dager her og der fordi man er sjuk eller litt ekstra opptatt på jobb. :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder av forskjellige raser rr opplært med at rolige dager kan forekomme.

Jeg TRENGER at mine hunder klarer seg uten turer en dag og to,avogtil.

Pga sykdom så har d blitt sånn og ingen av de lider!

Ingen stress, eller destruktiv atferd.

Er d mye aktivitet i perioder,tar vi avogtil en dag og to med ingenting for at d skal være greit.

Men øk aktivitetsnivået litt.

Gå en liten tur hver dag,eller slit henne ut med lek i hage, mentaltrening, osv.

Kan nok tenkes d hjelper :)

Jeg sliter også med sykdom, men likevel klarer jeg å gi en schäfer det den trenger. Klarer jeg ikke å gå så lang tur en dag, så veier jeg opp med annen aktivitet. Men jeg baserer ikke hundeholdet mitt på å gå tur et par ganger i uka, hadde det vært sånn, hadde jeg ikke hatt hund.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skrev jeg vel ikke at jeg baserer hundeholdet mitt på en tur eller to i uka da ?

Jeg skrev at jeg, besvisst, krever en dag i uka, kanskje to..at vi gjør andre ting istedetfor å gå tur.

Alle gjør vi forskjellig, men det blir da noe utav hundene til de fleste fordiom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skrev jeg vel ikke at jeg baserer hundeholdet mitt på en tur eller to i uka da ?

Jeg skrev at jeg, besvisst, krever en dag i uka, kanskje to..at vi gjør andre ting istedetfor å gå tur.

Alle gjør vi forskjellig, men det blir da noe utav hundene til de fleste fordiom :)

Nei, men det er jo det TS gjør, og hun forventer tydeligvis at det skal fungere for en rase som kan være rimelig aktiv, spesielt når den er ung.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...