Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund i kajakk


Feline
 Share

Recommended Posts

Jeg ser ikke helt for meg hvordan man skal få med seg en 20+kgs hund i kajakk uten at det blir fryktelig ustabilt? Hunden må jo iallefall forholde seg særdeles rolig.

Men med tomanns-kajakk går det jo sikkert fint da, så får den sitt eget hull.

(Men hadde vært kult om noen forteller at det går da, kunne godt tenkt meg å ha med hunden selv... men ser liksom ikke helt for meg hvordan jeg skal løse det med en så stor hund, så kano passer oss litt bedre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner noen som har med seg hund i kajakk. Han padler rundt i en tandemkajakk med sin BC tispe på 20 kg. Vet at han er masse ute å padler på sørlandet og der er hunden alltid med han.

Selv har jeg så vidt prøvd å ha min hund, en BC på 30kg, i kajakk. Jeg har en litt annerledes havkajakk så det er en ganske stor cockpit. Der er det plass til både meg og bikkja. Blir fryktelig ustabilt men går.

Hvis jeg skulle finne på å ha med meg dyret mye i kajakk så tror jeg den beste løsningen er tandemkajakk.

Å så må man trene masse med hunden før man legger ut på lengre turer. Kjipt hvis man er langt på sjøen og hunden ikke vil sitte i ro og den ikke tar kommando.

red. Kan få skaffet et bilde etterhvert :)

Endret av Kråka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjerne legg ut bilder :)

Er jo kjedelig om vi skal kjøpe kajakk og dra på tur, også må hunden sitte hjemme eller ha pass... Så det beste hadde vært om det fantes en løsning. Ser for meg at tandemkajakk kanskje er det beste ja.

Hunden forøvrig liker ikke å bli våt, så tror ikke hun kommer til å prøve å hoppe ut :P Og i vanlig båt står hun stille ved ripa og "holder utkikk" - ser ut som hun liker å være på sjøen ;)

Har heller ikke tenkt meg ut på dypt vann med det første! Vi må nok tilvennes begge to å være i samme kajakk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjerne legg ut bilder :)

Er jo kjedelig om vi skal kjøpe kajakk og dra på tur, også må hunden sitte hjemme eller ha pass... Så det beste hadde vært om det fantes en løsning. Ser for meg at tandemkajakk kanskje er det beste ja.

Hunden forøvrig liker ikke å bli våt, så tror ikke hun kommer til å prøve å hoppe ut :P Og i vanlig båt står hun stille ved ripa og "holder utkikk" - ser ut som hun liker å være på sjøen ;)

Har heller ikke tenkt meg ut på dypt vann med det første! Vi må nok tilvennes begge to å være i samme kajakk :)

Jeg ville definitivt ha sett på tandemkajakk. Det blir for liten plass i en vanlig kajakk, blir trangt og vanskelig å padle.

Jeg kom tilfeldigvis over denne nettsiden og hadde jeg vært deg ville jeg tatt en titt der. Ser ut til at kajakkene er flotte til folk som ikke har padlet mye og er på jakt etter en stabil og rimelig kajakk. Selv har jeg en som minner om en av de som selges på siden. http://bentkajakk.com/produkter/hug/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg ville definitivt ha sett på tandemkajakk. Det blir for liten plass i en vanlig kajakk, blir trangt og vanskelig å padle.

Jeg kom tilfeldigvis over denne nettsiden og hadde jeg vært deg ville jeg tatt en titt der. Ser ut til at kajakkene er flotte til folk som ikke har padlet mye og er på jakt etter en stabil og rimelig kajakk. Selv har jeg en som minner om en av de som selges på siden. http://bentkajakk.com/produkter/hug/

30 kg begynner å bli tungt når du skla ha det over hodet for å feste på bilen for mage. Jeg måtte tenke vekt siden ejg skulle ha kao kajak på taket av bilen og er 158 høy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

ulempen med den kajaken som det er linket til er 5 meter og 11 cm lang kombiner t med 30 kg som skal opp på taket av bilen for å bli fraktet. Vet ikke om det er å få tak i nå men fant i hvertfall før noe takstativ som kunne senkes ned på siden av bilen. hvis en har henger til disp så går det jo ann å legge kajakken oppå der også. man det blir da vanskligere med parkering igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ulempen med den kajaken som det er linket til er 5 meter og 11 cm lang kombiner t med 30 kg som skal opp på taket av bilen for å bli fraktet. Vet ikke om det er å få tak i nå men fant i hvertfall før noe takstativ som kunne senkes ned på siden av bilen. hvis en har henger til disp så går det jo ann å legge kajakken oppå der også. man det blir da vanskligere med parkering igjen

For min del er ikke det med biltak problem. Leier kajakk (utleie ved sjøen) og padler den evt. hjem for å teste med hunden. Om jeg kjøper blir den liggende i naust ved sjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

For min del er ikke det med biltak problem. Leier kajakk (utleie ved sjøen) og padler den evt. hjem for å teste med hunden. Om jeg kjøper blir den liggende i naust ved sjøen.

heldig du er men blir du bitt av bassilen vil du gjerne utforske andre områder også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min og jeg padler dobbeltkajakk med lasterom i midten. Der får vi akkurat plass til våre to hunder. En på 26 kg og en på 22 kg.

Hundene elsker det :)

For de som anbefaler kano, så går ikke det på havet. På innsjøer er kano supert :)

Vi har padlet fra Göteborg og til Norge flere ganger med hundene. Fantastisk ferie :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min og jeg padler dobbeltkajakk med lasterom i midten. Der får vi akkurat plass til våre to hunder. En på 26 kg og en på 22 kg.

Hundene elsker det :)

For de som anbefaler kano, så går ikke det på havet. På innsjøer er kano supert :)

Vi har padlet fra Göteborg og til Norge flere ganger med hundene. Fantastisk ferie :)

Det hørtes lurt ut... Har du link til bilde av en slik kajakk, eller navnet på den?

Edit: Er det en slik en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Guest lijenta

Kan vi anre få se bilde av dere med hunder overnattingslast og dere i kajaken. Hade vært intresant for for ca 5 år siden så ble jeg frarådet kajak av ekspertene og var alene med to hnder på ca 30 kg hver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde av meg og Koda i kajakk. Koda er en stor BC på 30 kg og ca. 62cm høy. Jeg har en jakt og fiske rekreasjonskajakk. Går helt fint å padle sånn, men ville ikke dradd på veldig lang tur med hunden sittende sånn. da ville jeg definitivt satset på en tandemkajakk.

1884297-9-1405027529045-n800.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...