Gå til innhold
Hundesonen.no

Hannhund som tisser som ei tispe


BaltoLito
 Share

Recommended Posts

Gutten min på 5 år tisser som ei jente. :teehe: Men klumpen på 12 uker har allerede startet så smått å løfte beinet sitt. Eldstemannen løfter beinet sånn halvveis noen ganger. Spiller ikke noen rolle om det er på bar bakke eller opp mot et tre, han tisser som ei jente for det. Har ikke noen problemer med det altså, synes det er søtt jeg.

Noen andre som har opplevd at en hannhund tisser som ei tispe?
Har aldri sett en annen hannhund som ikke løfter beinet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Ja:)

Min tisset på jentevis veldig lenge, jeg trodde aldri han skulle løfte beinet, men joda, en dag skjedde det.

Nå løfter han stort sett beinet, men det hender fortsatt at han ikke gjør det, som i dag f.eks, og da er det spesielt på morgenen når vi akkurat har stått opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en som ikke vil bli sett levende om han ble nødt til å tisse som en jente. Da han hadde skadet fremfoten i fjor sommer var det veldig vanskelig å få løftet på benet, så da holdt han seg så lenge som over hode mulig, og når han først måtte så stod han å vinglet på to ben. Nå når han ble bitt i bakfoten, så var det typisk den foten han gjerne står på når han tisser, og da ble det også voldsomt mye prosjekter for å få det til, han løste det med å "stå på henda" når han måtte tisse :P Så her i huset er det visst ikke noe tema med jentetissing... :blink:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min begynte "guttetissingen" nøyaktig på 6mnd dagen :D

Men jentetisser iblant, hvis han er sliten, eller når han tar morgen/kveldstisset i hagen, tror han skjønner de gangene de ikke blir tur, så da gidder han ikke spare opp til markering og bare tømmer alt med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet av mange hanner som jentetisser, og tisper som guttetisser :lol: Tispa vi passa for noen helger siden guttetissa uten unntak, så passe komisk der vi kom med to hunder som sto på rekke og tissa på hver sin tue, særlig når ene er tispe :teehe:

Min jentetissa når han var sliten til han var ganske voksen, skjedde vel sist når han var over 2 år tror jeg. Nå er det lenge sida sist, han var en fantastisk balanse :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rico jentetisser når vi går morgen og kveldstur. Da er det bare pur blæretømming før vi snur og går inn igjen. Hender seg også at han jentetisser om han er med andre hunder og ikke har tid til å løfte beinet før han suser videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei tispe som guttetisser, men hun markerer når vi går tur. Eneste gangene hun jentetisser er når vi slipper henne ut i hagen på morgenen. (Tisser nesten akkurat samme plass hver morgen også.)

Forøvrig har jeg vært borti flere hannhunder som tisser som tisper, så jeg ville ikke gjettet på kjønn kun ut ifra tissemetoden. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storm jentetisser når han mister balansen... Altså han løfter benet, snubler, setter begge bakbena i bakken og tisser mens han later som det var planen hele veien :teehe:

Gjer min og av og til, viss han er litt trøtt/sliten og ustø, eller skal lukte mens han tisser. Da mister han balansen, tisser litt på seg sjøl (jippi!) og setter beina i bakken :P Han er 9,5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blaze også, høyere enn mange gutter :bananas:

Chicka står nesten på tærne og noen ganger så har hun en metode hvor hun "kaster" litt på seg for å få det høyere :D

Morsomme gamlinger vi har :wub:

Liker Blaze tisseleken også? Først så tisser en hund, så tisser hun, så tisser den første hunden igjen, også tisser hun igjen, gjerne høyere og høyere for hver gang, mange som ikke lar hundene sine få lov til å gjøre tisseleken, men har liksom ikke skjedd noe når hun har fått lov, så jeg lar hun bare få ha det gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Chicka står nesten på tærne og noen ganger så har hun en metode hvor hun "kaster" litt på seg for å få det høyere :D

Morsomme gamlinger vi har :wub:

Liker Blaze tisseleken også? Først så tisser en hund, så tisser hun, så tisser den første hunden igjen, også tisser hun igjen, gjerne høyere og høyere for hver gang, mange som ikke lar hundene sine få lov til å gjøre tisseleken, men har liksom ikke skjedd noe når hun har fått lov, så jeg lar hun bare få ha det gøy :)

Aldri hatt noe tulle med tissing over og under. Stopper det egentlig bare for at de ikke skal ende med å skvette på hverandre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt noe tulle med tissing over og under. Stopper det egentlig bare for at de ikke skal ende med å skvette på hverandre :lol:

Å nei ikke sånn, de flytter seg, så når den ene er ferdig så byttes det plass ;) over og under tissing er uaktuelt her :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...