Gå til innhold
Hundesonen.no

HVA SLAGS FORUM?


Aud Stokman

Recommended Posts

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar
Aud: Dette vet du. Er dette en reaksjon på at du har fått advarsel? Flere andre har også fått det, du skjønner det at VI ER IKKE ute etter enkeltpersoner!

Man skal få si meningen sin, men vær så snill, uansett om dere mener det er tåpelig og dillete: Ikke sleng ut at andre er dyremishandlere eller idioter!

Vet hva da? Jeg blåser en lang marsj i hvem du og enkelte andre er ute etter(siden du nevner det), og det var heller ikke temaet i denne tråden. Jeg starter en tråd om hva slags forum det er ønskelig at dette skal være. Dette har ingenting med hvilke advarsler du har gitt til hvem å gjøre.

Hvis en type hundehold etter noens mening er dyremishandling så bør det være akseptabelt å skrive det. Det blir jo da på generell basis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært her en stund, og jeg ser jo utvilkingen. Jeg har alltid likt dette forumet godt, men nå har det kommet fler som vil ha et mer tøffere forum. Passer nok godt dem ja, men jeg personlig syns det er synd at dette forumet beveger seg i feil retning. Det finnes masse forum med krangling og bråk, jeg vil ikke at hundesonen skal være et av dem. Og når flere medlemmer her sier at de ikke vil være her så ofte lengere fordi noen i de siste ukene har kommet inn og buser frem frekkt og freidig, er synd. Etter at flere caniser har rullet inn her, har stemningen endret seg, ikke tvil om det. Jeg har ingenting imot nye medlemmer, tvert imot! Men jeg vil ikke at nye medlemmer skal gjøre hundesonen om til et annet forum kun fordi de personene syns det er best.

Hundesonen= :P (bra!)

Hundesonen= :P (ikke bra!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hva da? Jeg blåser en lang marsj i hvem du og enkelte andre er ute etter(siden du nevner det), og det var heller ikke temaet i denne tråden. Jeg starter en tråd om hva slags forum det er ønskelig at dette skal være. Dette har ingenting med hvilke advarsler du har gitt til hvem å gjøre.

Hvis en type hundehold etter noens mening er dyremishandling så bør det være akseptabelt å skrive det. Det blir jo da på generell basis.

Uansett skal du ikke buse frem med at andre er dremishandlere før du har sett situasjonen i levende live! Det blir bare antakelser. Jeg ser ingen som kaller deg dyremishandler fordi de er uenige med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett skal du ikke buse frem med at andre er dremishandlere før du har sett situasjonen i levende live! Det blir bare antakelser. Jeg ser ingen som kaller deg dyremishandler fordi de er uenige med deg.

Jeg går ut fra at det den enkelte forteller om sitt hundehold er sannheten, og da blir det ikke antakelser.

Det finnes overhodet ingen grunn til å kalle meg dyremishandler, uansett hvor uenige enkelte skulle være med meg, nettopp fordi mine hunder har et optimalt hundeliv, i sterk kontrast til hva mange andre hunder har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut fra at det den enkelte forteller om sitt hundehold er sannheten, og da blir det ikke antakelser.

Det finnes overhodet ingen grunn til å kalle meg dyremishandler, uansett hvor uenige enkelte skulle være med meg, nettopp fordi mine hunder har et optimalt hundeliv, i sterk kontrast til hva mange andre hunder har.

Noe av det første jeg leste fra deg etter du kom inn hit var at mange ble "trigget" bare av å se navnet ditt.

Jeg begynner å forstå hvorfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt rett! Og det er nettopp DET vi er ute etter, å kunne diskutere i saklige former. Ikke gå på hverandre og insinuere dumhet og dyremishandling selv om man mener forskjellig.

Men som moderator er det ikke så veldig lett å ignorere hele tiden. Skal jeg ta hensyn til de som føler seg støtt av hissige innlegg og frekke toner, eller skal jeg gjøre som de andre sier? Det er en vanskelig balansegang, og det er ikke lett!

Og det er et godt tips å ikke svare når man kjenner seg dødsprovosert, det fører sjelden noe godt med seg.

Må bare si meg enig her - det går faktisk an å diskutere "heftig" innenfor rammene av normal folkeskikk og høflighet. Jeg har lest alle innleggene om burbruk, og selv om enkelte av innleggene er velformulerte (altså fengende å lese), synes jeg ærlig talt at enkelte av debattantene går langt over streken til hva som bør være akseptabelt.

En av grunnene til at jeg ikke har vært aktiv på Canis, er nettopp fordi jeg ikke synes det er spesielt fristende å bli kalt både det ene og det andre fordi jeg har en annen mening (i tillegg til at jeg synes Canis fremstår som svært useriøst, da de godtar offentlig hets av navngitte personer, men det har jo ikke noe med denne saken å gjøre!). Jeg ser nå også tendensen til utvikling i den retningen her, og det forstår jeg godt at dere som har vært her en stund reagerer på. En viss takhøyde må man ha, man må kunne si hva man vil, men det må da kunne gå an å si det på en ordentlig måte fordet!

Ellers synes jeg forumet fremstår som et ordentlig og saklig forum. Veldig bra at moderatorer følger godt med og er "synlige" - all honnør til dere for det. =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg ikke skjønner er hvordan drittslenging kan få gehør bare man kaller det takhøyde.. #-o #-o #-o

man kan vel si det man vil , kalle en spade en spade uten å legge til &%#¤¤#%#¤ og dælje den i bakhodet til den man henvender seg til.. [-X [-X

Har man problemer med det, så bør man gå og repetere det man en gang lærte på skolen om ulik debatt teknikk... :wallbash: :wallbash:

jeg kommer hit fra gamle landet canis og kan ikke skjønner hvorfor det jeg ikke likte i gamle :P:P:P landet skal fortsette her..

jeg vil ha fred! ugh!

All ære til moderatorer! De er synlige , og de er her, og de skal respekteres, uten surmulig, synes jeg.. =;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det første jeg leste fra deg etter du kom inn hit var at mange ble "trigget" bare av å se navnet ditt.

Jeg begynner å forstå hvorfor...

Må si jeg blir litt sjokkert av dere.

Her snakkes det om av man ikke skal gå på person,men med engan dere ikke liker hva andre mener,så har dere glemt alt av regler her inne selv.

Jeg vil at et forum skal ha gode diskusjoner og gjærne litt temperatur.Til nå her inne har jeg ikke sett noe som burde føre til utestengelse eller stenging av tråder,men igjen det er min mening.Når vi diskuterer ting som bur bruk,så må man regne med at folk har forskjellige meninger og at temeraturen kan stige.

Må si at jeg er imponert om det er slik at du Aud aldri trenger å ty til burbruk,men vi som er helt imot dette,må også forstå at noen ganger trenger vi dette buret.Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg blir litt sjokkert av dere.

Her snakkes det om av man ikke skal gå på person,men med engan dere ikke liker hva andre mener,så har dere glemt alt av regler her inne selv.

Eneste jeg sa i det innlegget er at jeg nå forstår noe hun selv har sagt, og sier det med hennes egne ord, Det kan vel umulig kalles person angrep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg er enig med Maria og wesminster! :P

Jeg orker rett og slett ikke være her inne så mye lenger, fordi jeg synes ikke hundesonen er den samme gamle koselige. Men ting forandrer seg jo selvfølgelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjære dere, vi er mange som er nye her på forumet. Vi har forskjellig bakgrunn, men felles for oss alle er at vi ønsker det beste for dyra vår, håper jeg i hvertfall. :P

Jeg er veldig klar ove at jeg kan virke krass i mine uttalelser, men det er slik jeg er. Jeg kan ikke forandre meg på det området, beklager, men slik er det. Jeg kaller en spade for en spade og ikke for et hageredskap. Men hvis dere leser innimellom det dere anser som krasst så vil dere kunne finne mye nyttig som dere kan lære av.

Prøv å ikke slå hånden av oss som poster litt annerledes ann dere er vant til. Når det kommer nye medlemmer til, særlig medlemmer som er sterkt bevandret i det å diskutere i diverse fora, så vil gjerne det aktuelle forumet forandre seg litt. Det bety ikke at vi skal angripe hverandre og trakassere hverandre og henge ut enkeltpersoner. Det er jeg sterkt i mot.

Men vær så snill å vise litt godvilje dere også, i likhet med oss nye", jeg føler meg ikke så ny lenger. Så vil nok dette kunne gå seg til.

Og jeg håper at moderatorene kan slå ned på innlegg som er direkte angrep på enkeltpersoner, uansett hva som står der. Det er ikke noe gøy å bli hengt ut som person og oppdretter, det vet jeg alt om.

Så kjære dere, prøv å lese mellom et dere anser som krasse innlegg og ta til dere det som er positivt. For noe positivt finnes som regel i alle postinger.

Og jeg er sikker på at ingen av oss "nye" har kommet hit for å forsure dette forumet. Men vis litt godvilje og dere vil få godvilje tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg er imponert om det er slik at du Aud aldri trenger å ty til burbruk,men vi som er helt imot dette,må også forstå at noen ganger trenger vi dette buret.Eller?

De eneste burene som finnes her er flybur, Vari Kennel i forskjellige størrelser. De brukes når jeg sender valper med fly til inn og utland.

Det har ikke engang streife hjernemassen min at jeg kan sette hundene i bur, ikke for renslighetstrening, ikke forå hindre dem iå ødelegge noe, ikke for at de ikke skal skade seg selv.Jeg gjør det heller slik at dette ikke blir nødvendig.

Nei, vi trenger ikke bur, det finnes så mange andre og mye bedre alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aud. :lærer:

det er ingen tvil om at du kan mye om hund, og har mye å lære bort.

men en god lærer vet også at samme metode ikke fungerer på alle.

og selv om en pedagog "er som h*n er "så må vedkommende alltid behandle den som skal lære noe med respekt.

Hvis ikke en lærer kan vise smidighet hvordan skal da disiplene endre tanker og vaner?

og da er navnkalling og krass tale ( det må du tåle , jeg nekter å endre meg holdning) en utmerket måte å få ikke bare mangel på læring men også et dårlig forhold hvor læring heller ikke skjer.

ikke alle kan være venner med alle, men en behøver da ikke pådra seg uvenner heller?? Bare for å få rett?

Du vet utmerket godt når du er krass og tar i bruk unødige språkblomster. :scared:

og ikke minst så vet en god lærer at læring går begge veier.Det hender nemlig også at elever kan lære sin lærer noe.

Den lærer som påstår han kan og vet alt , han kommer ikke langt i forhold til,andre mennesker.

Allrede i presentasjonsitrådent din erklærer du deg som verdensmester, lite lurt trekk, ingen kan lære deg noe liksom.men du skal så gjerne hjelpe andre og råde dem :P

#-o

Alt med puls i denne verden kan lære meg noe jeg ikke vet, det er rmin innstilling :P

og en slik verden synes jeg det er verd å strebe etter, i og utenfor nettet.. :lærer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig. Etter at det kom en strøm av medlemmer fra Canis er ikke hundesonen lenger det det var.

Før var vi stort sett hyggelige mot hverandre - men alle sa hva de mente alllikevel. Vi har hatt noen diskusjoner på trening og lydighets-forumet som kanskje ikke var direkte hyggelige, hvor det foregikk drittslenging.

Sånne diskusjoner syns jeg vi har fått flere og flere av etter at det kom over en del medlemmer fra Canis. Sier ikke at alle fra Canis bidrar til dette, ikke i det hele tatt, men generelt sett så har det blitt en mer surere tone enn hva det var før. Jeg orker ikke å være så mye mer her inne lenger, det kan jeg si rett ut. Jeg har lyst til å få tilbake det gamle, hyggelige men allikevel saklige og ærlige hundesonen-forumet. Det går an å få både sekk og pose.

Enig her! =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kom hit i august så var dette forumet mye mye anderledes enn andre forumer jeg hadde vært på til da. Her var det en hyggelig tone mellom alle sammen, og vi respekterte hverandre. Nå derimot er hundesonen blitt mye lik canis, folk blir irriterte, de respekterer ikke at andre kan ha andre meninger eller gjøre noe på en anderledes måte. Før var folk mer ydmyke og de kunne se at også andre metoder og måter kunne være rett, men nå så virker det på mange at det er bare en ting som er rett og ingenting annet virker. Jeg blir så oppgitt over personer som driver å påstår helt bestemt at de har rett, uansett hva andre sier, og det er også med på å lage en dårlig stemning her. Når folk sier at de kan absolutt alt så bør de tenke seg om en gang til. Vi kommer bestandig opp i nye situasjoner og vi lærer så lenge vi lever, dette gjelder også hundehold. Hadde alle kunne respektere hverandre, diskutere saklig og ikke komme med påstander om andres hundehold i hytt og pine og holde oss til tema så hadde hundesonen vært en mye hyggeligere plass å være.

Ble kanskje litt rotete dette her, men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke helt dette med "dere fra canis" vs. "oss". Vel har jeg vært og er fortsatt på canis, men det er ingen "klubb" som jeg er medlem i. Jeg er ikke ansvarlig for andres oppførsel, og jeg kjenner ikke "de fra canis" bedre enn jeg kjenner dere andre..

Ikke bruk Canis som et skjellsord om oss som er nye..jeg er iallefall bare en vanlig person som er svært interessert i hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke helt dette med "dere fra canis" vs. "oss". Vel har jeg vært og er fortsatt på canis, men det er ingen "klubb" som jeg er medlem i. Jeg er ikke ansvarlig for andres oppførsel, og jeg kjenner ikke "de fra canis" bedre enn jeg kjenner dere andre..

Ikke bruk Canis som et skjellsord om oss som er nye..jeg er iallefall bare en vanlig person som er svært interessert i hund!

Dessverre har Canis blitt et skjellsord her inne fordi noen få av dem som brakte med seg uhygge hertil også har profilert at de kom derfra. Flertallet av dere som har tatt turen over derfra syns jeg er positive tilskudd til forumet og jeg har smilt større og større for flere av dere som har registrert dere etterhvert :P Synd de få skal få ødelegge for de mange, jeg håper dere "canisere" som har gitt Sonen noe fortsetter å være hyggelige og hjelper til med å overse utskuddene (som etter min mening ikke har noenting som helst her å gjøre, ingen nevnt - ingen glemt) så retter nok det bildet seg etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke helt dette med "dere fra canis" vs. "oss". Vel har jeg vært og er fortsatt på canis, men det er ingen "klubb" som jeg er medlem i. Jeg er ikke ansvarlig for andres oppførsel, og jeg kjenner ikke "de fra canis" bedre enn jeg kjenner dere andre..

Ikke bruk Canis som et skjellsord om oss som er nye..jeg er iallefall bare en vanlig person som er svært interessert i hund!

Selvsagt er jeg fullt klar over at ikke alle som er medlemmer på canis som de siste ukene også har blitt medlemmer her er med på å gjøre hundesonen til et dårligere forum enn det det var. Og jeg klarer i alle fall fint å skille ut de som har positiv og de som har negativ innflytelse på hvordan hundesonen er.

Men vi har hatt en stor strøm av brukere fra canis den siste tiden - og det er også den siste tiden forumet har forandret seg. Men det er mange her inne som også er ikke bare brukere (det er jeg selv også), men også langt mer aktive brukere enn meg på canis, som har en positiv innflytelse på forumet. Og det liker jeg. Dessverre er det noen som ødelegger stemningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig klar ove at jeg kan virke krass i mine uttalelser, men det er slik jeg er. Jeg kan ikke forandre meg på det området, beklager, men slik er det.

Beklager Aud, men :P Alle kan forandre seg, hvis de bare vil! :P

Jeg syns det er hyggelig med nye mennesker, men for å være ærlig så savner jeg litt den gamle tonen vi hadde her.

Aud: En ting jeg ikke helt skjønner, og jeg prøver overhode ikke å være frekk eller gå til personangrep eller noe! Men jeg lurer virkelig på dette: Du har ved flere anledninger kalt Sonen et tanteforum, hvis du missliker tonen vi har/hadde her så hvorfor er du her da....? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager Aud, men :P Alle kan forandre seg, hvis de bare vil! :P

Jeg syns det er hyggelig med nye mennesker, men for å være ærlig så savner jeg litt den gamle tonen vi hadde her.

Aud: En ting jeg ikke helt skjønner, og jeg prøver overhode ikke å være frekk eller gå til personangrep eller noe! Men jeg lurer virkelig på dette: Du har ved flere anledninger kalt Sonen et tanteforum, hvis du missliker tonen vi har/hadde her så hvorfor er du her da....? :?

Enig, alle kan forandre seg.

Og jeg savner også den gamle tonen vi hadde her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan de som eier forumet vil at det skal være, men sånn jeg opplever det er meningen at man på en hyggelig og saklig måte skal kunne diskutere (selvfølgelig) hund og andre ting. Helt siden jeg kom hit har jeg syntes forumet var koselig og morsomt å være på, men i den siste tiden synes jeg (som mange andre?) at "stemningen" har forandret seg mye, har blitt litt vel mange frekke innlegg, og det blir - synes jeg - ganske ofte drittslenging osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...