Gå til innhold
Hundesonen.no

HVA SLAGS FORUM?


Aud Stokman

Recommended Posts

Ja, hva slags forum er dette egentlig ment å være? Skal det være et forum der man bare dikkedikker med hverandre, eller skal det kunne gå an å kalle en spade for en spade og ikke et hageredskap? Jeg vet jo at det for det meste er brukerne som skaper forumet, men eierne av forumet, hva vil de at det skal være? Etter gårdsdagens burdiskusjoner virker det som om enkelte kan tillate seg å skrive både det ene og det andre, både spydige kommentarer og annen møkk, uten at det blir noen reaksjon på det, mens andre ikke kan tillate seg i det hele tatt å skrive en brøkdel av hva de mener. Dette er da ikke riktig?

Så hva mener dere, skal dette være et dillete tantedikkedikkforum, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Litt Canisaktig på enkelte områder. Da jeg hørte om forumet ble det sagt at det var ett forum med takhøyde og at det ikke skulle være "tantete" slik som Canis er, men personlig finner jeg mange likhetstrekk med Canis, men det er kanskje ikke så rart, da flesteparten av brukerene her er derfra ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt Canisaktig på enkelte områder. Da jeg hørte om forumet ble det sagt at det var ett forum med takhøyde og at det ikke skulle være "tantete" slik som Canis er' date=' men personlig finner jeg mange likhetstrekk med Canis, men det er kanskje ikke så rart, da flesteparten av brukerene her er derfra ...[/quote']

Akkurat slik er det for meg også. Alle som jeg mente kjente til dette forumet, sa at her var det takhøyde så det holdt. Og så viser det seg at det minner mer og mer om Canis. Men i bunn og grunn, så er det jo eierne som bestemmer hva slags forum de vil ha, selv om brukerne er med på å ta sin del med å lage forumet til hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo stor forskjell på å ha et "dillete tantedikkedikkforum" og å kalle folks hundehold for dyremisshandling fordi de ikke har samme meninger og syn på ting som en selv har...

Ja! til et forum med en hyggelig tone og saklige diskusjoner :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo stor forskjell på å ha et "dillete tantedikkedikkforum" og å kalle folks hundehold for dyremisshandling fordi de ikke har samme meninger og syn på ting som en selv har...

Så det skal altså ikke være tillatt å skrive hva man mener? Ikke henge ut enkeltpersoner selvfølgelig, men å skrive sin mening om enkelte typer hundehold? Det er da vel saklig nok det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det skal altså ikke være tillatt å skrive hva man mener? Ikke henge ut enkeltpersoner selvfølgelig, men å skrive sin mening om enkelte typer hundehold? Det er da vel saklig nok det?

Det er ikke særlig saklig diskusjon når man går så langt som å kalle folk dyremisshandlere når de ikke er enige med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke særlig saklig diskusjon når man går så langt som å kalle folk dyremisshandlere når de ikke er enige med deg.

Enig med deg Elin, og liker de ikke vår takt og tone her inne, er det jo bare å finne et annet Forum som passer dem bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vet ikke jeg altså... Forumet beholdt sin takhøyde helt til det kom en hel haug av nye medlemmer, som kun stikker nesa inn en gang i blandt for å skrive spydige kommentarer. Sier ikke at det gjelder alle, men det gjelder en del.

Hundesonen er ikke hva det var, for å si det på den måten.

Men når sant skal sies har dette alltid vært er forum for mest kosesnakk rundt hund. Jeg har i alle fall vært fornøyd med det slik. Om jeg vil ha diskusjon, eller snakke mer "sakelig om hund går jeg som regel til for eks. canis. Forumene skal være forskjellige.

Men jeg merker at dette forumet begynner å ligne mer på canis, men da kan dere jo tenkte dere til litt av grunnen?

Vi kan godt ha diskusjoner, men folkeskikk er det greit å ha selv om man sitter ved et tastatur med nesa i en skjerm, fremfor å snakke personlig med en annen. Det gjelder jo alle..!

Noen har en tendens til å være litt bråkjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vet ikke jeg altså... Forumet beholdt sin takhøyde helt til det kom en hel haug av nye medlemmer, som kun stikker nesa inn en gang i blandt for å skrive spydige kommentarer. Sier ikke at det gjelder alle, men det gjelder en del.

Hundesonen er ikke hva det var, for å si det på den måten.

Men når sant skal sies har dette alltid vært er forum for mest kosesnakk rundt hund. Jeg har i alle fall vært fornøyd med det slik. Om jeg vil ha diskusjon, eller snakke mer "sakelig om hund går jeg som regel til for eks. canis. Forumene skal være forskjellige.

Men jeg merker at dette forumet begynner å ligne mer på canis, men da kan dere jo tenkte dere til litt av grunnen?

Vi kan godt ha diskusjoner, men folkeskikk er det greit å ha selv om man sitter ved et tastatur med nesa i en skjerm, fremfor å snakke personlig med en annen. Det gjelder jo alle..!

Noen har en tendens til å være litt bråkjekke.

Er så enig. Etter at det kom en strøm av medlemmer fra Canis er ikke hundesonen lenger det det var.

Før var vi stort sett hyggelige mot hverandre - men alle sa hva de mente alllikevel. Vi har hatt noen diskusjoner på trening og lydighets-forumet som kanskje ikke var direkte hyggelige, hvor det foregikk drittslenging.

Sånne diskusjoner syns jeg vi har fått flere og flere av etter at det kom over en del medlemmer fra Canis. Sier ikke at alle fra Canis bidrar til dette, ikke i det hele tatt, men generelt sett så har det blitt en mer surere tone enn hva det var før. Jeg orker ikke å være så mye mer her inne lenger, det kan jeg si rett ut. Jeg har lyst til å få tilbake det gamle, hyggelige men allikevel saklige og ærlige hundesonen-forumet. Det går an å få både sekk og pose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aud: Dette vet du. Er dette en reaksjon på at du har fått advarsel? Flere andre har også fått det, du skjønner det at VI ER IKKE ute etter enkeltpersoner!

Hva slags forum vi vil ha?

Et forum der man kan spørre om noe uten å bli pisket for det i stedet for å få et normalt svar. At man skal kunne diskutere uten å kalle hverandre dyremishandlere eller dumme unger uten erfaring. At brukerne skal trives selv om det kommer nye brukere. At nye brukere ser seg rundt med åpne øyne og en positiv innstilling til det nye (som de selv har meldt seg på, faktisk).

Man skal få si meningen sin, men vær så snill, uansett om dere mener det er tåpelig og dillete: Ikke sleng ut at andre er dyremishandlere eller idioter! Det blir bare for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe imot at det kommer mange nye medlemmer, heller ikke fra canis, men jeg misliker at noen kan komme inn hit og legge igjen masse dritt, klarer de ikke holde en ordentlig tone til andre medlemmer syns jeg rett og slett de skal la vær i diskutere i et forum, så vidt jeg vet er dette voksne mennesker alle sammen og da burde man vite bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker dere generelt ikke at folk kom fra Canis?

:)

Vi liker nye brukere, uansett hvor de kommer fra. Canis eller ikke soiller ingen rolle! :)

MEN det vi ikke liker, er som IW sier, folk som ikke kan la være å slenge dritt.

Det er ikke sikkert det er noe typisk canisbrukere-fenomen, men det har blitt mer av det her, etter at "canis-flommen" kom. Personlig liker jeg også mange av canis-brukerne her inne.. :) Kan ikke dra alle under samme kam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker dere generelt ikke at folk kom fra Canis?

:)

Jo :) Nye medlemmer er bare fint, og det er jo det vi vil, vokse! :) Hehe.. Men det virker som om en del av medlemmene dessverre har dratt med seg personlige feider over hit, og ikke respekterer reglene. Jeg har til og med sendt advarsler og fått sure svar tilbake :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva slags forum er dette egentlig ment å være? Skal det være et forum der man bare dikkedikker med hverandre, eller skal det kunne gå an å kalle en spade for en spade og ikke et hageredskap? Jeg vet jo at det for det meste er brukerne som skaper forumet, men eierne av forumet, hva vil de at det skal være? Etter gårdsdagens burdiskusjoner virker det som om enkelte kan tillate seg å skrive både det ene og det andre, både spydige kommentarer og annen møkk, uten at det blir noen reaksjon på det, mens andre ikke kan tillate seg i det hele tatt å skrive en brøkdel av hva de mener. Dette er da ikke riktig?

Så hva mener dere, skal dette være et dillete tantedikkedikkforum, eller hva?

ja takk heller et dillete tantedikkedikkforum som du kaller det enn sånn som det er på vei til å bli nå. :) Og om man må kalle en spade for et hageredskap for å beholde den fine tonen her inne ja så gjer da det. og ang. det du skriver om spydige kommentarer og annen møkk så sier jeg bare, man bør feie for sin egen dør først.

Må og si at om dere mistrives sånn her på "vå"r kjære hundesone så fines det vel andre forum for dere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo :) Nye medlemmer er bare fint, og det er jo det vi vil, vokse! :) Hehe.. Men det virker som om en del av medlemmene dessverre har dratt med seg personlige feider over hit, og ikke respekterer reglene. Jeg har til og med sendt advarsler og fått sure svar tilbake :?

Ja, ikke sant..! Og cluet med et forum er jo at det er frivillig. Om man ikke kan respektere det enkeltes forums retningslinjer, eller generelt ikke liker forumet, ser jeg ingen grunn til å "være der" heller... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja takk heller et dillete tantedikkedikkforum som du kaller det enn sånn som det er på vei til å bli nå. :) Og om man må kalle en spade for et hageredskap for å beholde den fine tonen her inne ja så gjer da det. og ang. det du skriver om spydige kommentarer og annen møkk så sier jeg bare, man bør feie for sin egen dør først.

Må og si at om dere mistrives sånn her på vår kjære hundesone så fines det vel andre forum for dere..

Nå kan vi vel egentlig ikke kalle hundesonen vårt, i og med at alle brukere kan komme å gå som de vil, og ytre sine meninger. Men jeg skjønner tankegangen, og er stort sett enig med deg Ricco.Heller tanteforum, enn et med diskusjoner som går over styr..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.Jeg har aldri følt at det har vært så enorm høy takhøyde her inne,men det har det da altså heller ikke vært behov for. Tidligere har man kunnet krangle så busta fyker uten at noen reagert men dette tror jeg skyldes formuleringsmåten til debatantene..-og at vi er nøye på å vise hverandre respekt .Canis var lenge "krangle forumet"mitt,samtidig som sonen var det "hyggelige" forumet.

Jeg for min del er veldig glad for å se mange av canisgjengen her inne,jeg logret nesten bokstavelig talt når P.O ,belgerpia og 2ne kom slentrene inn.Men jeg har samtidig veldig stor forståelse for at de brukerene som ikke ikke trivdes på canis føler seg litt overkjørt og at de kanskje blir litt mistenksomme til alle "nykommerne".

Mitt råd til dem(som den klikkeren jeg er :) ) er ignorer,ignorer,ignorer...

Er det et innlegg,en tråd eller bruker som provoserer deg for mye,ikke svar .. -ikke les hele innlegget engang :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,skjønner at dere sikter til meg når det gjelder dette med dyremisshandling.

Jeg får pressisere at jeg mente at folk som holder hundene sine innestengt i bur i flere timer hver dag,ser jeg på som dyremisshandling.Men om noen følte seg truffet,så er det ikke mitt problem,jeg ytrer bare min mening.

Det er sterke meninger om akkurat dette med bur.Men tilog med jeg skjønner at noen ganger er man nødt til å bruke dette såkalte hjelpe midlet.Men om det blir brukt som et oppholdsted for hunden i flere timer om dagen,ja da er det for meg dyremisshandling.

Men om dere mener det er greit å holde hundene deres innesteng så lenge om gangen,så er det vel lite jeg kan gjøre med det da :) Annet enn å si hva jeg mener om det,ikke sant?

Er det så fælt da,at jeg menr dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan vi vel egentlig ikke kalle hundesonen vårt, i og med at alle brukere kan komme å gå som de vil, og ytre sine meninger. Men jeg skjønner tankegangen, og er stort sett enig med deg Ricco.Heller tanteforum, enn et med diskusjoner som går over styr..!

Glemte å merke av på vår... :oops: Har gjort det nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja takk heller et dillete tantedikkedikkforum som du kaller det enn sånn som det er på vei til å bli nå. :) Og om man må kalle en spade for et hageredskap for å beholde den fine tonen her inne ja så gjer da det. og ang. det du skriver om spydige kommentarer og annen møkk så sier jeg bare, man bør feie for sin egen dør først.

Må og si at om dere mistrives sånn her på "vå"r kjære hundesone så fines det vel andre forum for dere..

er så ening sølvi...

feie for egen dør før man skulle rydde i andre sine saker...

misstrives man så er det vel bare å ta hatten sin og takke for seg ....

hvis man trives så er det blir det sikkert forventet at man klarer å holde en god og fin tone til alle...:)

helller tantedikkeforum, enn kjefteogværeforbannasur forum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere har man kunnet krangle så busta fyker uten at noen reagert men dette tror jeg skyldes formuleringsmåten til debatantene..-og at vi er nøye på å vise hverandre respekt .

Mitt råd til dem(som den klikkeren jeg er :) ) er ignorer,ignorer,ignorer...

Er det et innlegg,en tråd eller bruker som provoserer deg for mye,ikke svar .. -ikke les hele innlegget engang :wink:

Helt rett! Og det er nettopp DET vi er ute etter, å kunne diskutere i saklige former. Ikke gå på hverandre og insinuere dumhet og dyremishandling selv om man mener forskjellig.

Men som moderator er det ikke så veldig lett å ignorere hele tiden. Skal jeg ta hensyn til de som føler seg støtt av hissige innlegg og frekke toner, eller skal jeg gjøre som de andre sier? Det er en vanskelig balansegang, og det er ikke lett!

Og det er et godt tips å ikke svare når man kjenner seg dødsprovosert, det fører sjelden noe godt med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...