Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan får jeg hunden til å slutte å være så aggressiv?


Recommended Posts

Hei,

Jeg har en hund på 1,5 år (rase: pomchi). Han har alltid vært ganske lydig, aldri gått på noe kurs. Men den siste perioden har han forandret seg helt. Han lar oss ikke fjerne teppet han sitter på, da angriper han og begynner å bite, eller om han sitter på en ledning. Han eier alt og vi får ikke lov til å røre han. Hva er det jeg kan gjøre for å få han til å slutte med det?

Jeg vil jo gjerne beholde gutten min, er det eventuelt noen bra kurs i Asker/Bærum området som er til å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en pomchi? Tipper en liten miniatyrblandingssak :) Vær tydelig, vær streng uten å kjefte og styre, ha nulltoleranse på tull. Det er fort gjort å gi litt mer slækk til de små, men det straffer seg gjerne når de begynner å få egne meninger. Lykke til ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har en hund på 1,5 år (rase: pomchi). Han har alltid vært ganske lydig, aldri gått på noe kurs. Men den siste perioden har han forandret seg helt. Han lar oss ikke fjerne teppet han sitter på, da angriper han og begynner å bite, eller om han sitter på en ledning. Han eier alt og vi får ikke lov til å røre han. Hva er det jeg kan gjøre for å få han til å slutte med det?

Jeg vil jo gjerne beholde gutten min, er det eventuelt noen bra kurs i Asker/Bærum området som er til å anbefale?

Anbefaler privattime hjemme med Birgitta Antoniou / Jar hundeskole. Hun er flink og bor i Bærum. :)

http://www.jarhundeskole.no/Privattimer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en pomchi? Tipper en liten miniatyrblandingssak :) Vær tydelig, vær streng uten å kjefte og styre, ha nulltoleranse på tull. Det er fort gjort å gi litt mer slækk til de små, men det straffer seg gjerne når de begynner å få egne meninger. Lykke til ;)

Hehe, helt riktig, blanding! Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo typsik for alderen at dem prøver seg. Høres ut som om du kanskje burde bli flinkere med grensesetting og det å være konsekvent ol. generelt sett i dagliglivet. Men kurs er nok lurt ja :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Den enkle og billigste løsningen er jo selvsagt å grabbe tak i hunden og bare lempe han vekk fra den han mener han eier. Behøver ikke kjefte, smelle eller noen ting - bare grabb tak i han og fjern han fra det han eier, alternativt dytt han vekk.

*riste på hodet* - det er en ung gutt i pubertet, han trenger grenser - og om du har muligheten så hiver du han bare i gangen eller lignende for noen minutter timeout.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...