Gå til innhold
Hundesonen.no

Student i 2014 / 2015


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoho! Det var visst en "feil" gjort av Samordna det der. Kort fortalt pga min bakgrunn fra Steinerskolen...MEN NÅ HAR SKOLENS INNTAKSSJEF LOVET PLASS FRA 5.AUG!! Sorry caps, men det er så glad jeg er

Jeg fikk B på masteroppgaven, og har dermed oppretthold snittet som gjør at jeg en gang kan søke PhD hvis jeg vil. Hurra!!

Jeg fikk A på masteroppgaven min Nå er jeg litt overrasket og veldig glad!

Posted Images

Akkurat nå leser jeg (eller skal lese da) om merverdiavgift. Mva kan være en faktor som påvirker omsetning og leie av fast eiendom, men det burde da ikke være nødvendig å lære SÅ mye om det...! Jeg tror faktisk dette emnet er det kjedeligste emnet jeg noensinne har tatt. Men om drøyt tre døgn er jeg ferdig og skal feire med en øl eller tre. :D

Justeringsregler :heart: Er man innafor eller utafor området :heart: Mva og eiendommer er gøy og frustrerende (spes i årsoppgjøret) :yes: Men ja.... jeg har jo litt merkelige interesser :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justeringsregler :heart: Er man innafor eller utafor området :heart: Mva og eiendommer er gøy og frustrerende (spes i årsoppgjøret) :yes: Men ja.... jeg har jo litt merkelige interesser :icon_redface:

Haha! Dette er litt utenfor mitt interessefelt kan man si. :lol:

Det er jo supert at noen kan noe om og bryr seg om dette, men som byplanlegger ser jeg ikke helt nytteverdien av å kunne dette. I alle fall ikke nå når jeg sitter her og snart, snart, snart har juleferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Dette er litt utenfor mitt interessefelt kan man si. :lol:

Det er jo supert at noen kan noe om og bryr seg om dette, men som byplanlegger ser jeg ikke helt nytteverdien av å kunne dette. I alle fall ikke nå når jeg sitter her og snart, snart, snart har juleferie!

Det kan jo fort bety millioner i forskjell for prosjekter, og at da er det kjekt å ha det litt i bakhodet når man skal jobbe med eiendommer. Selv om jeg forstår veldig godt at det føles litt fjernt ut :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg også ferdig med eksamen! Utrolig deilig :) Den siste gikk veldig bra, men eksamen nummer 2 syns jeg ikke gikk særlig bra, og nummer 3 aner jeg ikke (oppgave i exphil).

Det er veldig, veldig frustrerende med eksamen nummer 2. Jeg har vært i alle forelesninger i faget, alle kollokvier, gjort alle tidligere eksamensoppgaver, pugget meg ihjel, skrevet sammendrag av hele pensum, gått gjennom forelesningsnotater xxx antall ganger og jobbet beinhardt med faget siden dag 1. På midtveiseksamen fikk jeg A. Så kommer slutteksamen, og jeg innser at pensum er altfor, altfor mye. Jeg får helt panikk og blir frustrert, sint og lei meg, fordi jeg vet at jeg ikke kommer til å gjøre det noe bra. Over 60 stykker er oppmeldt til faget. Bare 40 møter opp. 21 (!) stykker trekker seg når de får oppgavene. Jeg følte det gikk dårlig (ikke stryk-dårlig), og jeg har jobbet så enormt mye med dette faget :( What to do? Er det noe poeng i å sende inn en klage? Hadde alle de 41 stk som ikke tok eksamen faktisk tatt den, så hadde ikke karakterene blitt særlig normalfordelte. Nå føler jeg meg som en dårlig taper, men dette plager meg veldig :sint_01:

Ellers har jeg meldt meg opp til fag neste år :) Tar 4 fag i stedet for 3. Og to eksamener har selvsagt havnet på samme dag! En klokken 9 og en klokken 3 :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Benedicte - skriv inn en klage, i verstefall sier de "sånn er det". Da har du iallefall prøvd, og vi sitter alltid og revurderer fag ifht tilbakemeldinger. Mentoren min var nylig lærer for et fag, og når vi satt på personalmøtet og vurderte det snakket vi om f.eks hvor mye bra tilbakemeldinger han hadde fått - men at elevene hadde syntes det var mye arbeid. "Tough shit" sa vi, "sånn er universitetslivet" :P MEN - det er jo forskjell på sutring om for mye hjemmearbeid fra bachelorstudenter og reelle tilbakemeldinger om at "dette er nesten umennesklig / umulig" fra mer modne studenter. Sistnevnte tar man seriøst.

Ang eksamen på samme dag, hvis du sier i fra type NÅ før jul så mener jeg man har rett til å få en av eksamene flyttet med mindre det er en umulighet. Også verdt et forsøk, men må gjøres ASAP :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg er ca ferdig med hjemmeeksamen i kvalitativ metode faktisk! Og jeg har kommet meg gjennom nesten alt pensumet til eksamen på onsdag. Da er det bare den for******* semesteroppgaven i kvantitativ metode som må gjøres ferdig...

Føler med deg.. Jeg skal ha hjemmeeksamen i kvalitativ og kvantitativ metode fra i morgen. Kan ikke si jeg gleder meg akkurat :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, har igjen et essay på 2700-3000 ord innen førstkommende onsdag og har skrevet 0 ord. Yup, ingenting! Har vært dårlig siste 2 månedene, har ikke energi til å konsentrere meg og gruer meg i tillegg til legetime imorgen (eneste jeg klarer å tenke på idag) :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Benedicte - skriv inn en klage, i verstefall sier de "sånn er det". Da har du iallefall prøvd, og vi sitter alltid og revurderer fag ifht tilbakemeldinger. Mentoren min var nylig lærer for et fag, og når vi satt på personalmøtet og vurderte det snakket vi om f.eks hvor mye bra tilbakemeldinger han hadde fått - men at elevene hadde syntes det var mye arbeid. "Tough shit" sa vi, "sånn er universitetslivet" :P MEN - det er jo forskjell på sutring om for mye hjemmearbeid fra bachelorstudenter og reelle tilbakemeldinger om at "dette er nesten umennesklig / umulig" fra mer modne studenter. Sistnevnte tar man seriøst.

Ang eksamen på samme dag, hvis du sier i fra type NÅ før jul så mener jeg man har rett til å få en av eksamene flyttet med mindre det er en umulighet. Også verdt et forsøk, men må gjøres ASAP :)

Okei, takk for svar! Vet du hvordan slike klager skal sendes inn? Er det noen formell måte å gjøre det på, eller bare en mail til fakultetet eller fagansvarlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg.. Jeg skal ha hjemmeeksamen i kvalitativ og kvantitativ metode fra i morgen. Kan ikke si jeg gleder meg akkurat :|

Min medfølelse! Vi har i det minste hatt god tid på den i kvantitativ metode. Men da er vel sikkert forventningene tilsvarende høye også dessverre... Jaja, så lenge jeg står - det er målet på den :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang eksamen på samme dag, hvis du sier i fra type NÅ før jul så mener jeg man har rett til å få en av eksamene flyttet med mindre det er en umulighet. Også verdt et forsøk, men må gjøres ASAP :)

Jeg kan ikke UiOs forskrifter, men jeg tviler på at man har rett til å få flyttet eksamen. :) Gjelder det obligatoriske eksamener skal det være tatt hensyn til det når eksamensplanen legges slik at de ikke ligger på samme dag (ved NMBU har man krav på en dag i mellom eksamen i obligatoriske fag etter normert utdanningsplan, men som sagt vet jeg ikke hvordan det er ved UiO). Det går an å spørre pent om de kan flytte den ene eksamenen, men man kan ikke regne med at det blir gjort.

Okei, takk for svar! Vet du hvordan slike klager skal sendes inn? Er det noen formell måte å gjøre det på, eller bare en mail til fakultetet eller fagansvarlig?

Hva er det du skal klage på? Arbeidsmengden, progresjonen og/eller det faglige nivået, eller at eksamen er for vanskelig ift pensum? Du kan ta kontakt med emneansvarlig direkte, men for å få mest mulig gjennomslagskraft ville jeg tatt det gjennom et studentpolitisk organ. Når det gjelder slike ting står man sterkere samlet enn om bare én sier fra. Det vil si at du bør snakke med flere som har tatt emnet og at dere sender inn en felles uttalelse - gjerne via studentråd eller lignende (vet ikke hvilke typer utvalg dere har) slik at dere kanskje kan få studenter fra tidligere årskull til å stille seg bak uttalelsen også. Da begynner det å ligne på noe som instituttet og emneansvarlig faktisk må ta hensyn til.

Nå har jeg juleferie!!! :D :D :D Jeg skal jobbe i morgen og drar nordover først om ei uke, og før den tid må jeg få ryddet og vasket ut av leiligheten min. Men jeg er i alle fall ferdig med å lese om panterett og skatt av gevinst ved salg av fast eiendom og ulike avtalemodeller for forbrukerentreprise og slike saftige ting. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmeeksamen kvantitativ metode ferdigstilt! Så gjenstår det bare å se da, i januar, om jeg faktisk har skjønt noe som helst. Har en følelse av at enten så er dette helt ok, ellers så er det skikkelig dårlig. Om det er det første så blir jeg veldig glad for da har jeg jo faktisk skjønt det, men akkurat det er jeg veldig usikker på om jeg har gjort eller ikke :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan stiller en eventuell arbeidsgiver seg til karakterer fra emner innen bachelorgraden?

Jeg merker at jeg sliter mye med at mine eksamener, innleveringer og annet arbeid ikke resulterer i de karakterene jeg ønsker. Frustrasjonen ligger i at jeg praktisk kan det jeg studerer, men er dårlig til å formidle dette på innleveringer og eksamen (skriftlig). Jeg har mulig valgt feil studieretning og førskolelærer hadde kanskje fungert bedre, men nå er jeg halvveis i bachelorgraden og ønsker å fullføre det jeg har begynt på.

Hittil i bachelorgraden har jeg kun fått D og E som eksamenskarakter. Jeg jobbet hardt første haøvåret, men da resultatene uteble merker jeg at motivasjonen gradvis har sunket i takt med økte problemer ved andre deler av livet (helse, parforhold, boforhold, økonomi etc.). Stressnivået er høyt, motivasjonen lav og jeg ønsker bare å bli ferdig med bacheloren min NÅ. I tillegg har det vært en høst preget av mye sykdom, selv om dette kun er en simpel unnskyldning.

Det jeg for tiden stresser med er hvorvidt jeg vil klare å få karakterer nok til å komme inn på en master innenfor det feltet jeg ønsker, og om jeg virkelig har lyst til å ta mer utdanning enn denne bacheloren på dette fagfeltet. Jeg finner meg konstant i en situasjon hvor arbeidsviljen ikke er tilstede og arbeidskrav, eksamensinnleveringer og øving til skriftlige eksamener gjennomføres nærmest på trass. Eneste som er tilstede er tanken om at jeg er ferdig neste vår (om jeg består alt).

Per. dags dato jobber jeg nærmest fulltid i barnehage og trives godt med dette. Arbeidsgleden er høy og frustrasjonen er stor når jeg stadig blir påminnet at jeg ikke bare jobber, men også studerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk utlevert eksamenen i dag, og det går forsåvidt greit. Men det er særlig en ting jeg sliter med å forstå; operasjonalisering. Hvordan skal man operasjonalisere begrepene i problemstillingen? Noen som har eksempler? Og hvilke begreper må egentlig operasjonaliseres?? @Line kan du svare på det? Eller noen andre? Jeg har lest OM operasjonalisering, men skjønner ikke hvordan jeg konkret skal gjøre det.. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk utlevert eksamenen i dag, og det går forsåvidt greit. Men det er særlig en ting jeg sliter med å forstå; operasjonalisering. Hvordan skal man operasjonalisere begrepene i problemstillingen? Noen som har eksempler? Og hvilke begreper må egentlig operasjonaliseres?? @Line kan du svare på det? Eller noen andre? Jeg har lest OM operasjonalisering, men skjønner ikke hvordan jeg konkret skal gjøre det.. :blink:

No can do :lol: Det begrepet har ikke vi vært innom tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan stiller en eventuell arbeidsgiver seg til karakterer fra emner innen bachelorgraden?

Jeg merker at jeg sliter mye med at mine eksamener, innleveringer og annet arbeid ikke resulterer i de karakterene jeg ønsker. Frustrasjonen ligger i at jeg praktisk kan det jeg studerer, men er dårlig til å formidle dette på innleveringer og eksamen (skriftlig). Jeg har mulig valgt feil studieretning og førskolelærer hadde kanskje fungert bedre, men nå er jeg halvveis i bachelorgraden og ønsker å fullføre det jeg har begynt på.

Hittil i bachelorgraden har jeg kun fått D og E som eksamenskarakter. Jeg jobbet hardt første haøvåret, men da resultatene uteble merker jeg at motivasjonen gradvis har sunket i takt med økte problemer ved andre deler av livet (helse, parforhold, boforhold, økonomi etc.). Stressnivået er høyt, motivasjonen lav og jeg ønsker bare å bli ferdig med bacheloren min NÅ. I tillegg har det vært en høst preget av mye sykdom, selv om dette kun er en simpel unnskyldning.

Det jeg for tiden stresser med er hvorvidt jeg vil klare å få karakterer nok til å komme inn på en master innenfor det feltet jeg ønsker, og om jeg virkelig har lyst til å ta mer utdanning enn denne bacheloren på dette fagfeltet. Jeg finner meg konstant i en situasjon hvor arbeidsviljen ikke er tilstede og arbeidskrav, eksamensinnleveringer og øving til skriftlige eksamener gjennomføres nærmest på trass. Eneste som er tilstede er tanken om at jeg er ferdig neste vår (om jeg består alt).

Per. dags dato jobber jeg nærmest fulltid i barnehage og trives godt med dette. Arbeidsgleden er høy og frustrasjonen er stor når jeg stadig blir påminnet at jeg ikke bare jobber, men også studerer.

Dette med karakterer varierer veldig ut fra hva du utdanner deg til. Husker dessverre ikke i farten hva du studerer. Men det høres jo litt ut som du kanskje har valgt feil studie? Du er jo fortsatt veldig ung, kanskje det greieste er å bytte studie (til da for eksempel førskolelærer som du nevner)? Jeg byttet studie to ganger før jeg fant det som var riktig for meg, og det var først da motivasjonen kom på plass også. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med karakterer varierer veldig ut fra hva du utdanner deg til. Husker dessverre ikke i farten hva du studerer. Men det høres jo litt ut som du kanskje har valgt feil studie? Du er jo fortsatt veldig ung, kanskje det greieste er å bytte studie (til da for eksempel førskolelærer som du nevner)? Jeg byttet studie to ganger før jeg fant det som var riktig for meg, og det var først da motivasjonen kom på plass også. :)

Jeg tar bachelor i pedagogikk, 2. året.

Ja, jeg er "flink" på emner med fasitsvar som matematikk og realfag, men dårlig til å formulere meg i fag som pedagogikk. Når jeg tenker etter aner jeg virkelig ikke hvorfor jeg studerer det jeg studerer. Et godt gjennomtenkt valg var det ihvertfall ikke, for å si det pent.. :(

Hm.. Jeg får ihvertfall fullføre det kommende semesteret sånn at jeg er ajour med studiepoeng med hensyn til stipend. Litt kjipt å miste mye der. Men på en annen måte liker jeg ikke helt tanken på at jeg bare nesten har fullført noe, om du skjønner. Pappa kaller meg alltid vinglete, og en liten djevel i meg sier at det skal jeg motbevise.

Er det noe sted man kan gå for å snakke med en studieveileder eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar bachelor i pedagogikk, 2. året.

Ja, jeg er "flink" på emner med fasitsvar som matematikk og realfag, men dårlig til å formulere meg i fag som pedagogikk. Når jeg tenker etter aner jeg virkelig ikke hvorfor jeg studerer det jeg studerer. Et godt gjennomtenkt valg var det ihvertfall ikke, for å si det pent.. :(

Hm.. Jeg får ihvertfall fullføre det kommende semesteret sånn at jeg er ajour med studiepoeng med hensyn til stipend. Litt kjipt å miste mye der. Men på en annen måte liker jeg ikke helt tanken på at jeg bare nesten har fullført noe, om du skjønner. Pappa kaller meg alltid vinglete, og en liten djevel i meg sier at det skal jeg motbevise.

Er det noe sted man kan gå for å snakke med en studieveileder eller lignende?

Men ikke fullfør ett studie fordi du skal "motbevise" noe. Det er du som skal ha yrket resten av livet, det er ditt liv og ikke din fars. :) Jeg er ikke alene her inne om å ha byttet studie akkurat, føler det er mer vanlig i dag at man bytter litt, enn at man treffer riktig på første forsøk. :) Men absolutt lurt å gjøre seg ajour med hensyn til stipendet ja. :)

Alle studiesteder har studieveiledere man kan gå å snakke med ja. :) I tillegg har studentsampskipnaden (SiO i Oslo, etc.) rådgivningstjenester som sikkert kan veilede deg litt. :)

Lykke til, og håper du finner ut av noe som fungerer for deg!

Endret av Nemi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar bachelor i pedagogikk, 2. året.

Ja, jeg er "flink" på emner med fasitsvar som matematikk og realfag, men dårlig til å formulere meg i fag som pedagogikk. Når jeg tenker etter aner jeg virkelig ikke hvorfor jeg studerer det jeg studerer. Et godt gjennomtenkt valg var det ihvertfall ikke, for å si det pent.. :(

Hm.. Jeg får ihvertfall fullføre det kommende semesteret sånn at jeg er ajour med studiepoeng med hensyn til stipend. Litt kjipt å miste mye der. Men på en annen måte liker jeg ikke helt tanken på at jeg bare nesten har fullført noe, om du skjønner. Pappa kaller meg alltid vinglete, og en liten djevel i meg sier at det skal jeg motbevise.

Er det noe sted man kan gå for å snakke med en studieveileder eller lignende?

Karakterene vil nok ha noe å si om det er det eneste man skal bruke som grunnlag for en ansettelse. That's life. Det du må spørre deg selv om er hvorfor går du ped? Hva er målet ditt?

Men om du ønsker å jobbe i barnehage så er ikke ped'en du har tatt bortkastet uansett. Det er et godt grunnlag å ta med seg inn i den utdanningen. Man kan si at det er bare en endring innenfor samme tema :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Med straff mener jeg noe som avbryter og på sikt reduserer den uønskede adferden. Hva det er og hvor hard straffen er vil selvsagt avhenge av hund og situasjon. For mitt eget vedkommende er det i en del tilfeller nok med et bestemt "nei" for å avbryte stirringen. Men det er jo per def straff det også. Ja, leash-pop kan funke på noen hunder, men i slike situasjoner er min erfaring at man også bør være litt forsiktig med det, da leash-pop faktisk også kan trigge utagering.   Ja, enig i det du sier om å bruke metode som kan utvikle stress ved passering. Det er også noe av grunnen til at jeg bruker motbetinging når avstanden er stor nok. Jeg har forøvrig god erfaring med å benytte motbetinging på langt mindre avstand etter å ha straffet tidligere. Dermed unngår man også stress og at hunden assosierer motgående hunder med noe negativt.   PS! Veldig bra jobbet at det har funket for deg kun med motbetinging.
    • Jeg tenker det kommer an på hunden. ..og hva du mener med straff. Er det en innarbeidet lyd som indikerer avbryt, ellers..? Hva ellers?  Fra YouTube ser det ut som såkalt "leash pop" fungerer på mange hunder. Det finnes jo mange grader av det, det trenger ikke være så kraftig at det gjør vondt, og det kan fungere som Caesar Millans: "Tssscht!" for å få kontakt på en måte som ikke fungerer som belønningsmarkør, men advarsel om at nå blir jeg sur og det blir kjip stemning her? Mange hunder tar det til seg at fører er misfornøyd. Mer interessant å gjøre fører happy. Så er det andre hunder som ikke kunne brydd seg mindre om det.  Personlig er jeg skeptisk til å gjøre noe hunden kan utvikle stress ifbm passeringer av. Motbetinging har alltid fungert for meg, men det kan som du sier ta tid, og jeg vet om TO meget erfarne som ikke har lykkes med den metoden på sine hunder selv etter to år med konsekvent trening, så 🤷🏼‍♀️ Privattimer med erfaren instruktør?    Edit: Av alternativ adferd virker sitt litt kjedelig. Hvor mye begeistring og belønning er hunden vant med at en plain sitt utløser? Jobbe den opp litt om det har gått rutine i den?
    • Hei! Slik jeg ser det er det i hovedsak tre metoder hvis man har passeringsproblemer: 1) motbetinging/sladring, 2) alternativ adferd (f eks sitt eller fot), 3) straffe uønsket adferd (f eks straffe/avbryte stirring, da det gjerne er steget før utagering). 2) og 3) kan selvsagt overlappe, f eks om man vil kreve en alternativ adferd. Men så til spørsmålet: Er motbetinging uforenlig med å straffe uønsket adferd? I utgangspunktet skjønner jeg at man vil svare at metodene er helt uforenlige. Jeg mener at motbetinging i utgangspunktet er en fantastisk metode, uten risikoen for uønskede "bivirkninger" hvis det gjøres riktig. Problemet med motbetinging er at det tar lang tid å komme i mål og i hverdagen vil man gjerne, selvsagt litt avhengig av hvor man bor, møte en hund som er så nær at motbetinging ikke funker. I disse tilfellene vil jeg heller avbryte/straffe stirring for å være i forkant, og så kreve at hunden min følger meg forbi, og deretter belønne rett adferd når fokuset er på meg. Dette kan virke som nærmest det motsatte av motbetinging, men det er stor forskjell på å se/registrere den andre hunden og å stirre på den. Når avstanden er stor nok vil jeg imidlertid benytte motbetinging for å passere. Tenker dere at jeg kombinerer metoder som er uforenlige? Burde jeg heller bruke kun én av dem?
    • En han. Har merket meg at andelen testosteron på kurs og trening er påfallende mye lavere enn østrogen. Ofte er det eneste testosteronet til stede i følge med sin mykere halvdel, som har dratt dem dit. Resten av testosteronet kom ferdig utlært og er ute med hundene løse i parken, hilser på fremmede i bånd, og deler villig sin ekspertise med random damer som antakelig ikke kan like mye om hund som dem selv.  #notallmen men når den taggen føles nødvendig..
    • Jeg er ute og går tur med hunden min i belte. Det er mellom 2-3 m. langt og gjør at jeg har god kontroll på henne. Hun går stort sett fint og rolig ved siden av meg. Hun kan trekke litt i begynnelsen da hun har høy energi, men ellers rolig og fint kroppspråk.  Jeg ser en fyr som kjører sikk sakk i veien på skateboard med en bulldog/boxer. Hunden stopper opp og bjeffer på min. Som den ansvarlige hundeeieren jeg er går jeg inn en sidevei for å vente på at de passerer på hovedveien. "Er hun ikke gira?" "Er det tispe?" "Dette er gutt. Han er ikke farlig?" Han spør igjen to ganger om hun ikke er gira. Jeg har sagt at hundene har møtt hverandre før og det ikke er en god match og at avstand over greit.  Hundene er tydelig usikre på hverandre og viser det gjennom kroppsspråket sitt. Dette er ikke situasjonen for å hilse. Begge hundene er i bånd. Det var forøvrig flere mennesker rundt og en vei det også ferdes mye biler fra folkene som bor der. Hvorfor så vanskelig å lese situasjonen? Eller ser jeg flere som går tur og snakker i mobil, eller med headset som stenger ute lyd og er i egen verden. Det mest frustrerende er kanskje de som snakker i tlf. som stopper midt i veien (som forøvrig er trang) med hunden sin slik at du bare må vente på at de ser deg og dere blir enige på en eller annen klønete måte om hvordan passeringen blir.  For egen og andre sin del forsøker jeg å være oppmerksom på både egen hund og omgivelser på tur. Da blir det hyggeligere og enklere for alle andre.  Sånn, det var dagens utblåsing for egen del. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...