Martine Skrevet 4. September 2014 Rapporter Skrevet 4. September 2014 Barnesykepleie Ah, stemmer det! jeg har nettopp begynt å jobbe på nyfødt intensiv! Siter
marjea Skrevet 4. September 2014 Rapporter Skrevet 4. September 2014 Ah, stemmer det! jeg har nettopp begynt å jobbe på nyfødt intensiv! Åh, nyfødt er så spennende. Ullevål eller Riksen? Siter
Martine Skrevet 4. September 2014 Rapporter Skrevet 4. September 2014 Åh, nyfødt er så spennende. Ullevål eller Riksen? Riksen. Siter
WheatenMali Skrevet 4. September 2014 Rapporter Skrevet 4. September 2014 Jeg føler meg ikke som student siden jeg er i praksis nå, men følger med i tråden selve skolen begynner i januar for meg..Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Kristina Skrevet 4. September 2014 Rapporter Skrevet 4. September 2014 Jeg er på mitt 3. semester av ingeniørfag: energi og miljø i bygg nå. Veldig interessant, men også veldig krevende. I fjor gikk jeg tretermin (hadde i tillegg til fult studieløp matte r1, r2 + fysikk) så nå i høst føles det ut som at jeg har all tid i verden med 'bare' 30 studiepoeng! Skal ha masse labøvelser dette semesteret, så det tror jeg blir gøy :-D Siter
Guest Michellus Skrevet 4. September 2014 Rapporter Skrevet 4. September 2014 Jeg føler meg sååå smart som klarte å fikse webmail problemene våre! Det var jo bare å laste ned office 365 det, så funket det Jeg føler meg dog ikke så veldig smart når jeg ser på pensumet i matten Kommer nok til å gå veldig fint, men det bare et veldig stort sprang fra praktisk matte til HOLYSHITWHATTHEFUCKISTHISSHIT matte. Jeg liker matte jeg Siter
Kristina Skrevet 4. September 2014 Rapporter Skrevet 4. September 2014 Michellus: Er det ikke generelt krav om GENS på studier på NMBU? Ser at overgangen kan bli stor fra P-matte ja. Hva skal dere igjennom i matten? Matte er gøy når du får det til, også er det skikkelig, skikkelig dritt når du ikke får det til. Håper du har en flink foreleser som går grundig til verks. Jeg synes for mange har for lett for å forvente så alt for stor forståelse for faget. Iallefall for meg, som ikke er født Einstein Siter
Guest Michellus Skrevet 5. September 2014 Rapporter Skrevet 5. September 2014 @Kristina Jeg må ha realfagskompetanse (skal studere husdyrvitenskap) jeg ikke har fra videregående, og tar derfor MATH100. Tok MATH001 i august som en forberedelse til MATH100, men fokuserte mer på AOS130 (da jeg trengte 5 stp for å få krav på lån igjen). Jeg henger litt etter Heldigvis har jeg en sambis hjemme som er på et litt væssere nivå enn meg og får en del hjelp derfra Har nettopp vært gjennom ulikheter, potenser, kvadratsetninger og første- og annengradslikninger. Neste gang er det summetegn En del å sette seg inn i, men også ganske logisk synes jeg Deilig å bli litt utfordret på mattefronten igjen! Siter
Gjest Skrevet 5. September 2014 Rapporter Skrevet 5. September 2014 MATH100 skal vel tilsvare R1 og R2 fra VGS mener jeg å ha hørt. Hadde det for 3 år siden, hadde også bare hatt P-matte fra videregående.. Takk og lov at jeg er ferdig! Var på absolutt alle øvinger og forelesninger, fikk en C. Matte er ikke min greie Siter
Ingvild Skrevet 5. September 2014 Rapporter Skrevet 5. September 2014 I dag har vi hatt gruppeinndeling i tjuepoengsemnet mitt og jeg er så fornøyd!!! Har kommet på gruppe med fire andre motiverte og sterke studenter, så dette tror jeg blir supert. Gleder meg til et spennende semester med mye å gjøre. Siter
Guest Michellus Skrevet 5. September 2014 Rapporter Skrevet 5. September 2014 MATH100 skal vel tilsvare R1 og R2 fra VGS mener jeg å ha hørt. Hadde det for 3 år siden, hadde også bare hatt P-matte fra videregående.. Takk og lov at jeg er ferdig! Var på absolutt alle øvinger og forelesninger, fikk en C. Matte er ikke min greie Mener det stemmer ja! Angrer så dypt på at jeg ikke tok R eller S matte.. Hadde fortsatt trengt MATH100, men da hadde det vært en litt mykere overgang enn det er nå Om jeg får C kjenner jeg at jeg blir veldig fornøyd Siter
marjea Skrevet 5. September 2014 Rapporter Skrevet 5. September 2014 Riksen. Så gøy! Fire eller fem av klassevenninnene mine kommer tilbake dit i juni neste år;) Ganske mange som begynte nå hørte jeg, 18 stykker, kan det stemme? Jeg føler meg ikke som student siden jeg er i praksis nå, men følger med i tråden selve skolen begynner i januar for meg.. Hva slags praksis er du i/hvilket studie går du? 1 Siter
Martine Skrevet 5. September 2014 Rapporter Skrevet 5. September 2014 Så gøy! Fire eller fem av klassevenninnene mine kommer tilbake dit i juni neste år;) Ganske mange som begynte nå hørte jeg, 18 stykker, kan det stemme? Hva slags praksis er du i/hvilket studie går du? Ja, vi er en hel haug nye! Siter
WheatenMali Skrevet 6. September 2014 Rapporter Skrevet 6. September 2014 Så gøy! Fire eller fem av klassevenninnene mine kommer tilbake dit i juni neste år;) Ganske mange som begynte nå hørte jeg, 18 stykker, kan det stemme? Hva slags praksis er du i/hvilket studie går du? Dyrepleier Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
puddellover Skrevet 9. September 2014 Rapporter Skrevet 9. September 2014 I dag har jeg satt min første subkutane injeksjon og intramuskulære injeksjon. Det var så syyykt gøy og jeg gleder meg masse til praksisen nå 2 Siter
Mirai Skrevet 9. September 2014 Rapporter Skrevet 9. September 2014 Henger fortsatt med i svingene på pensum, må gire opp litt på ernæringsbiten men føler meg fornøyd med disse 2-3 første ukene! Siter
Mirai Skrevet 10. September 2014 Rapporter Skrevet 10. September 2014 Frisklivssentralen i nabokommunen har kontaktet høgskolen og oppfordret oss på linja til å søke som aktivitetskontakter! De har et tilbud som heter "Friskliv Ung", hvor (sånn jeg har skjønte det) hver aktivitetskontakt får ansvaret for tre ungdommer man må følge opp/kjøre til trening osv, motivere etc. Dette er jo SUPERRELEVANT siden jeg tror jeg har lyst til å jobbe i en Frisklivssentral etter utdanningen. Skriver søknad nå . 4 Siter
Elisabeth00 Skrevet 10. September 2014 Rapporter Skrevet 10. September 2014 Hvorfor lager de obliger som er så ****** mye vanskeigere enn eksamen og nivået på faget? Jeg blir skikkelig demotivert. I klimafaget gir foreleser beskjed om at første oblig ligger langt over pensum, men at han tenkte det var gøy for oss å ha noe å bryne oss på. Joda, det er jo greit det, hvorfor ikke bare gi noe som er eksamensrelevant? Vi har brukt så utrolig lang tid på den obligen og ingen er enda ferdig. Føler det er helt unødvendig, og utrolig dårlig utnyttelse av læretid. De har allerede sakt at ved neste semester vil de gjøre om på obligene (nytt fag i år). I mattefagene har vi egentlig aldri fått beskjed om at det er over pensum, men det er i alle fall ikke spesielt eksamensrettet. Jeg har levert a og b - eksamener i alle mattefagene mine, men får såvidt godkjent på obligene. Er det ikke noe som skurrer? Eller er det rett og slett jeg som har problemer med slik matteobligene er lagt frem? Andre som har tatt Kalkulus og den matterekka på UiO? Siter
Cavalierflat Skrevet 10. September 2014 Rapporter Skrevet 10. September 2014 Jeg har kjøpt kanskje 15 bøker til det første året nå og jeg vil helst lese gjennom alle. Rekker jeg det da? Siter
MegaMarie Skrevet 16. September 2014 Rapporter Skrevet 16. September 2014 Statikken er vanskelig altså! Skjønner ingenting ac siste oppgaven på innlevering som skal inn i morgen :/ Blæ! Også har jeg veldig lite energi om dagen. Det passer dårlig inn. Vi hadde en repetisjonstest fra R-matten og det var så gøy å se at jeg klarte masse av det uten problemer Det kommer seg nok etterhvert. Jeg elsker foreleseren vår i matte! Siter
Tommy Skrevet 16. September 2014 Rapporter Skrevet 16. September 2014 Under midtveis i semesteret får vi en semesteroppgave i hvert fag. Alle skal leveres om to uker, alle er gruppearbeid, men ingen har samme grupper. En gradert, to bestått/ikke bestått. Minimum tre på gruppa og maksimum 5 sider(!) til sammen på hver oppgave. WTF. Så...fordømt...idioti. Siter
Guest Kåre Lise Skrevet 16. September 2014 Rapporter Skrevet 16. September 2014 Statikken er vanskelig altså! Skjønner ingenting ac siste oppgaven på innlevering som skal inn i morgen :/ Blæ! Også har jeg veldig lite energi om dagen. Det passer dårlig inn. Oppgave fra boka? Er vel samme boka tipper jeg, vi er kommet til kapttel 4. Det begynner bli vanskelig men er gøy tar bare så sjukt med tid, en time på oppgaven. Skal ha mer i morgen tidlig. Nå er det innlevering i materialteknikk, må få meg tålmodighet til å tegne grafiske illustrasjoner i MS. Siter
MegaMarie Skrevet 16. September 2014 Rapporter Skrevet 16. September 2014 Oppgave fra boka? Er vel samme boka tipper jeg, vi er kommet til kapttel 4. Det begynner bli vanskelig men er gøy tar bare så sjukt med tid, en time på oppgaven. Skal ha mer i morgen tidlig. Nå er det innlevering i materialteknikk, må få meg tålmodighet til å tegne grafiske illustrasjoner i MS. Vi har boken Statistics and materials eller noe slikt Det var oppgave 3.20. Fikk hjelp av en så jeg har klart den nå Vi er også kommet til kapittel 4-5 ca Hva studerer du? Siter
Guest Kåre Lise Skrevet 17. September 2014 Rapporter Skrevet 17. September 2014 Vi har boken Statistics and materials eller noe slikt Det var oppgave 3.20. Fikk hjelp av en så jeg har klart den nå Vi er også kommet til kapittel 4-5 ca Hva studerer du? Aha, bare jeg som tar det for gitt at det var samme da vi har en norsk, statikk og fasthetslære. Går Maskiningeniør, produktutvikling. Du går bygg? Siter
MegaMarie Skrevet 17. September 2014 Rapporter Skrevet 17. September 2014 Aha, bare jeg som tar det for gitt at det var samme da vi har en norsk, statikk og fasthetslære. Går Maskiningeniør, produktutvikling. Du går bygg? Nei, jeg går energiteknologi Tar litt tid å vende seg til engelsk bok også, selv om jeg så en del videoer på Khan Academy om fysikk på engelsk. Siter
Recommended Posts