Gå til innhold
Hundesonen.no

Thargelion sine groenendael


Carina
 Share

Recommended Posts

Cane var jo ikke helt ulik Chac, du har ikke noen valpebilder av Cane man kan sammenligne med? Litt ufint å begynne å sammenligne han med Cane allerede, stakkars. ..

Njæ, føles ikke helt riktig å dra opp bilder av Cane for å sammenligne. Men tror Cane var hakket grovere på den alderen, men hadde lengre hode og han hadde en hel del mer pels. Jeg tror denne er enda bedre vinklet, og den er iallefall noen hakk mer gærn, Cane ble gærn i 6-7 mnds alderen. Meninger hadde/har de begge. :P Begge to kjempeflotte hunder på hvert sitt vis, noen likheter er det, men heldigvis ikke så mange at det blir konstant sammenligning. Det fortjener de ikke, noen av de. :)

Åh... jag unnar dig verkligen detta Carina! Så glad för din skull att du fick din lille tronarvinge :wub:

Tusen takk Jasmine, det var snilt sagt. :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Verdens fineste fyr er snart 4 mnd gammel. Tenner ramler, pels skiftes og han er skikkelig stankelbein. Har vært mye dårlig vær her, og ellers har jeg glemt kameraet hjemme, så blir ikke så mye bilder. Ett har jeg fått av han i det minste, og jeg synes ikke han er så verst jeg med tanke på morslinjene. :whistle:

Ellers er hverdagsnavn bestemt. Jeg lurte på å kalle ham Adagio, som han heter på stamtavlen, men det ble litt for mange stavelser etter min smak. Han skal hete Aron, som betyr lysbringer. :wub:

hundAdagio.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Finner ikke trådene til alle hundene, og siden det er en hel haug av de ( :P ), så er det like greit å bare samle det i en tråd.

Får starte med prinsessen. Hun ble født 8. mars i 2010 i Frankrike, og jeg reiste ned i mai og valgte henne ut i en søskenflokk på 11. For å gjøre en lang historie kort ble Ida veldig spesiell for meg etter at hun var eneste hund igjen av tre, etter at jeg mistet to hunder på kort tid. Hennes fulle navn er Fuscienne des Fees d'Ebene. Dessverre har jeg slitt med sykdom i lengre tid og har ikke hatt mulighet til å trene så jevnt som jeg skulle ønske, så Ida har kun hatt et par starter i lydighet. Det har gått veldig bra. Vi trener ellers spor og rundering, samt at vi har snust litt på IPO. Ida synes det meste er kjekt og er en veldig enkel hund å jobbe med. Burde vel også nevne at hun i 2013 ble mamma til oppdrettets første kull, og hun tok mammarollen med glans. Fødte 8 valper, 6 groenendael og 2 tervueren, og to av disse dukker opp i denne tråden. :)

Her har hun akkurat kommet til Norge, vi var hos 2ne på Kløfta den første tiden.
100505-11.jpg

100505-09.jpg

100505-07.jpg

100505-06.jpg

Kose med tante 2ne. Hun er fortsatt like kjælen og tante 2ne er fortsatt like poppis. :heart:
100505-08.jpg

Ida var med på valpebesøk hos Izgara, men hun var mest opptatt med å kverke kamerabagen min. :P
100516-38.jpg

Vi var i Hemsedal på belgerspesial ikke lenge etter ankomst i Norge. Det syntes Ida var kjekt, der var det kule tanter med leker.
100523-03.jpg

Første treningsfilm, her er hun 3,5 måned gammel.



4 mnd gammel
100703-14.jpg

Vi reiste også til Sollefteå på IPO leir, dessverre var hun i tannfelling på det tidspunktet, men hun fikk gått litt spor og fikk seg en økt med biteskinn for gøy. Hun syntes det var kjempekjekt.

100905-01.jpg

38516_10150234131700203_858925202_135449

Her er hun 6 mnd gammel, vi hadde mange utrolig fine turer den sommeren, hjemme i nord Norge. Verdens aller beste og fineste til venstre er Cane (BH NO SE UCH N BCH Nanduhria's Caranthir), som mange kanskje kjenner til da han kom til meg etter at jeg ble medlem av hundesonen. Han ble dessverre påkjørt og drept bare 4 år gammel, og savnet er fortsatt så uendelig stort.
100914-06.jpg

Ida feirer sin første jul hos min bestemor. Der ble de begge (Cane dette også) veeeeldig bortskjemte og gik fra fang til fang, samt at de fikk egne julegaver fra familien.
164062_10150360550660203_858925202_16149

Så hopper vi elegant til slutten av 2011, vi har flyttet til Kløfta og trives veldig godt der. Dette bildet er tatt på Ekebergsletta hvor vi hadde playdate med Michellus her på sonen. Eller, det var helst hundene som hadde playdate. :P

111110-01.jpg

Det er vanskelig å komme unna å nevne mine to fininger som jeg dessverre mistet altfor tidlig. Cane har jeg allerede nevnt. På dette bildet til venstre er Nik, Woodshine's Nike, en valp som jeg og 2ne kjøpte sammen i håp om at hun kunne være noe for et fremtidig oppdrett. Det var en helt fantastisk valp som jeg ble veldig knyttet til. Planen var hele tiden forvert, men så langt kom hun aldri. :heart: Dette er et av de aller siste bildene som ble tatt av Nik, før hun ble avlivet hos veterinær grunnen store smerter i albuene (AA D ved 8 mnd). Ida er her nesten 2 år gammel.
120111-02.jpg

Dagen etter Ida sin 2-årsdag prøver vi oss såvidt i lydighetsringen. Bare bronsemerket, men Ida gjorde fin figur og fikk som nr. 4 i Stovner Hundeklubbs historie 180 av 180 poeng på bronsemerket. Bildet er fra trening med 2ne. Ikke veldig mye senere debuterte hun offisielt med opprykk til klasse 2.
120309-01.jpg

I oktober starter vi igjen i klasse 1 (vi har forøvrig flyttet til Kragerø i mellomtiden), og Ida vinner klasse 1 for dommer Øystein Ødegård, med opprykkssum.
121007-01.jpg

Så har vi kommet til 2013. Ida får løpetid, hannhund er valgt for lenge siden, og hun blir inseminert med Chac Mool C av Nangijala. På bildet er Ida snart 3 år.
130114-01.jpg

Hele drektigheten forløper 'etter boka'.
130306-01.jpg

På termin føder Ida 8 flotte små nøster, hun har en lett fødsel og ordner alt selv. Flinke mammaen.
130319-01.jpg

130405-09.jpg

Etter dette har jeg vært mye syk, og det har blitt lite bilder. De som har blitt tatt ligger på minnebrikken eller pc'en, uredigerte. Satser på å få noen flere inn her i tråden etterhvert. :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en til flott dame i mitt eie. Hun ble født 11. juni 2010 hos Nanduhria og er halvsøster ++ til Cane som ble nevnt i forrige innlegg. Da mamma Tyra skulle ha valper med Cane sin halvbror fra farssiden, var jeg nødt til å få en tispe fra det kullet. Nanduhria's Helluin, eller Hawannah som hun kalles, flyttet til forvert da hun var 8 uker gammel, men kom tilbake til meg den sommeren hun fylte 2 år da forverts andre hund ble syk og måtte begrenses veldig, noe som var vanskelig med en aktiv ung hund i hus. Nå for tiden bor hun hos min andre halvdel i USA, og stortrives der. De to falt for hverandre, så han fikk ta henne med seg hjem sist gang han var på besøk. Har dessverre lite bilder av henne, da hun først bodde hos forvert, og hun har bodd en stund i USA. Hawannah er en veldig bra tispe, som etter planen skal ha sitt første kull i 2015. Hannhund er 99% bestemt, men legger ikke ut før jeg er 100% sikker, hehe.

Disse bildene er tatt mens Hawannah fortsatt var hos oppdretter.
100720-08.jpg

100720-09.jpg

100720-13.jpg

100724-10.jpg

Her er hun 5-6 mnd gammel, bildet tatt av forvert.
110212-01.jpg

Året etter, i februar, var Hawannah på valpeshow. Hun var meldt på begge dager til MyDog i Sverige og reiste hjem med BIR og hp begge dager, første dag var det til og med spesialdommer. Det var ikke grupper, det gikk rett til BIS og hun ble ikke plassert der, men hun ble lagt merke til i BIS-ringen av dommer grunnet bevegelsene sine.
110107-01.jpg

3 år gammel
Helluin.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungjenta i hus er hjemmelaget, og er datter av Ida (og Chac Mool C av Nangjijala). Det var egentlig ikke meningen at jeg skulle beholde en tispe i dette kullet, det var hannhund jeg ville ha og det var nok med EN valp. Lille frøken blå (senere ble hun vel grønn tror jeg) var en stor favoritt i valpekassa, og etterhvert som tiden gikk ble tanken på at hun skulle flytte mer og mer fremmed. Jeg falt rett og slett totalt pladask for henne, og jeg klarte aldri å helt legge henne ut for salg. Hun måtte bli. Jeg er fortsatt helt i himmelen over denne lille jenta. Hun heter Serenade A av Thargelion på fint, men hun kalles Flis.

Her er de en dag gamle, så her ligger hun et sted og hviler.
130320-01.jpg

En uke gammel
blaa1uke.jpg

To uker gammel
blaa1uke2.jpg

130405-07.jpg

4 uker gammel, prøver å stå fint på bord for første gang. Jeg og mamma ikke veldig proffe med sånt. :P
130416-10.jpg

'Jeg bare henger her jeg'
130416-11.jpg

Alltid vært søøøøt. :wub:
130416-12.jpg

130512-05.jpg

3 mnd gammel
130614-01.jpg

4 mnd gammel
130727-01.jpg

130727-02.jpg

5 mnd gammel
130827-01.jpg

10 mnd gammel
140129-01.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, det var koselig på Ekerbergsletta :) Søte, fine Ida :heart: Og fine søster og Cane som ikke er med oss lenger :heart:

Ja, det var kjekt. :)

:wub:

Flotte hundene dine !

Takk! :ahappy:

Fine svartinger :wub: Liker Ida spesielt godt, er noe med uttrykket og utstrålingen.

Hun er jo prinsessa da. :wub: Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde av alle de tre jeg har her hjemme akkurat nå, tatt for noen dager siden. Fra venstre, Ida 4 år, Aron 1 år og Flis 1 år.

140426-01.jpg

Aron sin tråd er slått sammen med denne, takk moderator! Og la til noen flere bilder fra Flis sin oppvekst i hennes post, på forrige side. :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, de er bra like på mamsen sin da. Er de ikke? I alle fall veldig likt uttrykk synes jeg. Veldig flotte! Særlig Aron altså... Han begynner å bli skikkelig lekker! :wub: Uten at jeg kan noe om belgere.

Njææ, synes i grunnen ikke de er særlig like sin mor, de jeg har hjemme. Aron sier tusen takk for komplimentet!

Takk alle sammen for fine kommentarer, smått forelsket i pelsballene mine jeg. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...