Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva kan jeg drikke på fest?


laikamor
 Share

Recommended Posts

Sikkert ikke, men det er godt da :drool:

Hihi, enig! Jeg er veldig glad i bacardi apple og schweppes grapefruit. Blir ikke for søt, og uansett er bacardi apple titusener ganger bedre enn vodka synes i alle fall jeg... Bacardi razz&sprite funker og, men blir søtere. Rom og cola er nyyydelig, men jeg blir sykt fyllesyk! En del malibu, en del sprit og fyll på med god appelsin/ananasjuice - min favoritthjemmedrink for tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

"Alkohol løser ingen ingenting, men det gjør jaggu ikke melk heller!"

Sikkert ikke, men det er godt da

Takk for mange fine tips, skal noteres! Fullt klar over at alkohol ikke er løsningen. Men skal nevnes at det er ytterst sjelden jeg er på fest, og de gangene jeg er vil jeg gjerne gjøre det jeg kan

Jeg blir så forferdelig fyllesyk uten å drikke veldig mye (vi snakker greier ikke reise meg fra baderomsgulvet før sen kveld dagen etter) at det er ytterst sjeldent jeg drikker. Jeg pleier som oftest å ta med meg juice på fester og drikke det (da slipper man alle spørsmålene om hvorfor man ikke drikker) og jeg blir litt revet med av alle rundt meg og stemningen at jeg blir i godt humør og utadvent allikevel jeg :D

Ellers anbefaler jeg deg å mixe drinker, der kan du lage uendelig mye godt - kjøp deg en bok med oppskrifter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine tips, skal noteres! :)

Fullt klar over at alkohol ikke er løsningen. Men skal nevnes at det er ytterst sjelden jeg er på fest, og de gangene jeg er vil jeg gjerne gjøre det jeg kan for å kose meg. Da hjelper alkohol på ;)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://dinmat.no/P2 denne er et enkelt utgangspunkt. Kan bytte ut vaniljevodka med annen vodka og, også kam du variere med forholdet. Det var denne jeg prøvde å huske oppskriften på istad men glemte blandevannet :lol:

Skal prøve å skru på bartenderhodet mitt igjen, det er altfor mange år siden jeg slutta :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å være rundt fulle mennesker uten å drikke selv...

Liker omtrent ingenting av alkohol, og ikke liker jeg det å være full spesielt godt heller, så drikker veldig sjeldent. Men det jeg liker er sure drinker (tom collins mixen man får kjøpt på rema f.eks), sånn Shaker (rusbrus-isj), og noen rusbrus kan også gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo utrolig mange fantastiske drinker å lage! Selv liker jeg drinker med mye frukt-smak.

Jeg har alltid et godt utvalg likører og brennevin i skapet, slik at jeg lager meg den drinken jeg føler for akkuratt den kvelden. (Har alltid med meg én drink på fest) Har også alltid grenadine stående.

Favorittene akkurat nå er:

Citron vodka - peach likør (bols) - ananas juice - tranebær juice (går fint med appelsinjuice i stedet for ananas)

Bacardi razz - olden eple

Mojito (stress å ta med seg..) Det er veldig godt å ha i bær eller bytte vanlig rom med bacardi sine med smak.

Absolut vodka har masse drinker på nettsiden sin. Det er veldig enkelt og greit å finne oppskrifter der. Man kan velge hva slags smak man vil ha også.

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg kan kuppe denne tråden litt og stille et spml..

Jeg pleier å drikke vikingfjord med sitron- eller blåbærsmak utblandet med sitronbrus, og har "alltid" gjort det. Problemet er at jeg har drukket meg stygg på dette, og brekker meg av tanken. Har ofte skvis i litt sitron-/limesmak eller blandet ut med drinkmix, men det gjør ikke store forskjellen.

Jeg har temmelig dårlig fantasi, og har ca to liter igjen av spriten. Så kunne noen kommet med tips til hvordan jeg kan få det ned og drikke det opp? Har blandet med sprite og cranberryjuice en gang, og det er bedre, men kjenner fortsatt den stygge sitronbrusesmaken :x

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å drikke vikingfjord med sitron- eller blåbærsmak utblandet med sitronbrus, og har "alltid" gjort det. Problemet er at jeg har drukket meg stygg på dette, og brekker meg av tanken.

Å fysj og fy for ei blanding, brekker meg av tanken selv :P Synes Vikingfjord med blåbærsmak er godt kun hvis den har ligget i fryseren en stund og er skikkelig iskald - da er den god å drikke uten å blande den med noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS; liker du ikke rødvin da? (det mener jeg jo alle bør - en fyldig, krydret italiensk eller zinfandel :wub: ) Fordelen med å holde seg til rødvin gjennom kvelden, og ikke blande alt mulig rart, er jo at neste dag blir langt mer behagelig :D

Ellers; selv om du ikke liker søte hvitviner (og det ER virkelig ikke drikkandes) Så kan det hende du liker en tørr, frisk hvitvin av god kvalitet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fysj og fy for ei blanding, brekker meg av tanken selv  :P  Synes Vikingfjord med blåbærsmak er godt kun hvis den har ligget i fryseren en stund og er skikkelig iskald - da er den god å drikke uten å blande den med noe :) 

Jammenjammen!

Jeg _haaaater_ alkoholsmaken, men jeg elsker jo å være full :wub:

Har vært avholds kjempelenge for jeg vil drikke opp det skvipet her

Altså det finne andre ting jeg kan drikke, men lett å drikke alt annet enn hva jeg har da :lol:

(Men nå skal det sies at jeg veldig sensitiv over alkoholsmaken i vodka. Det kan være ekstremt utblandet og jeg kjenner fortsatt smaken :x )

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødvin har jeg egentlig aldri smalt, så vet ikke om jeg liker det. Har aldri sett for meg at det kan være noe godt, og derfor heller aldri kjøpt det. Kanskje jeg må teste en gang?

Hvitvin føler jeg at jeg har smakt mye forskjellig av, men kan jo godt hende det er litt samme typen, selv om det er ulike merker. Har dere noen spesielle merker å anbefale, som ikke er veldig søte?

Ikke veldig bevandret i alkoholverden, så det er veldig lite jeg har smakt... liker ikke smaken av alkohol, men et par ganger i året er det godt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødvin har jeg egentlig aldri smalt, så vet ikke om jeg liker det. Har aldri sett for meg at det kan være noe godt, og derfor heller aldri kjøpt det. Kanskje jeg må teste en gang?

Hvitvin føler jeg at jeg har smakt mye forskjellig av, men kan jo godt hende det er litt samme typen, selv om det er ulike merker. Har dere noen spesielle merker å anbefale, som ikke er veldig søte?

Ikke veldig bevandret i alkoholverden, så det er veldig lite jeg har smakt... liker ikke smaken av alkohol, men et par ganger i året er det godt! ;)

Å, men da har du en fantastisk "verden" å prøve ut :drool:

Sånn generelt er det greit å se etter lite sødme på hvitvinene, og mye fylde på rødvinen. Men spør om råd på polet. De skal kunne gi deg gode råd, ut i fra hva du (tror du) liker. og unngå det aller billigste skipet :P Mellomprisklassen har mye bra å by på, både av rødt og hvitt (120-150 kr)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødvin har jeg egentlig aldri smalt, så vet ikke om jeg liker det. Har aldri sett for meg at det kan være noe godt, og derfor heller aldri kjøpt det. Kanskje jeg må teste en gang?

Hvitvin føler jeg at jeg har smakt mye forskjellig av, men kan jo godt hende det er litt samme typen, selv om det er ulike merker. Har dere noen spesielle merker å anbefale, som ikke er veldig søte?

Ikke veldig bevandret i alkoholverden, så det er veldig lite jeg har smakt... liker ikke smaken av alkohol, men et par ganger i året er det godt! ;)

Rødvin er KJEMPEGODT. :wub:

Hvitvin kan også være veldig godt, men magen min er ikke like begeistret. Derfor har jeg ikke smakt allverden, men riesling kan være et godt valg. Kabinet var det vel jeg smakte, og for min del var den akkurat passe ikke for søt og akkurat ikke for tørr.

Jeg pleier ofte å gå for sprudlevin, og da går jeg for enten brut eller sec. Styr unna semi-sec iallefall :ahappy:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammenjammen!

Jeg _haaaater_ alkoholsmaken, men jeg elsker jo å være full :wub:

Har vært avholds kjempelenge for jeg vil drikke opp det skvipet her �

Altså det finne andre ting jeg kan drikke, men lett å drikke alt annet enn hva jeg har da :lol:

(Men nå skal det sies at jeg veldig sensitiv over alkoholsmaken i vodka. Det kan være ekstremt utblandet og jeg kjenner fortsatt smaken :x )

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jamenn, vodka er jo noe dritt, det finnes så mye annet godt å drikke hvor du ikke kjenner den ekle alkoholsmaken i vodka! Jeg ville rett og slett gått til innkjøp av noe ny sprit istedenfor å drikke vikingfjorden, den kan du ta senere når du er over denne perioden :P

Og forresten - rødvin - det beste jeg vet i hele verden. Med en god hvitvin på andreplass. Men rødvin på fest blir en veldig "nå setter vi oss ned og snakker om følelser"-Aya, og siden jeg fra før er gjengens sosialarbeider trenger jeg heller å fylle litt på med "nå danser vi på bordet"-drikke. Da blir det drinker eller hvitvin :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamenn, vodka er jo noe dritt, det finnes så mye annet godt å drikke hvor du ikke kjenner den ekle alkoholsmaken i vodka! Jeg ville rett og slett gått til innkjøp av noe ny sprit istedenfor å drikke vikingfjorden, den kan du ta senere når du er over denne perioden :P

Okei, så den blir ikke dårlig? :lol: Noen tips til ny type vodka? Som jeg kan blande med noe annet enn ting som smaker sitron? :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så den blir ikke dårlig? :lol: Noen tips til ny type vodka? Som jeg kan blande med noe annet enn ting som smaker sitron? :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg, som hater alt som minner om absolutt, smirnoff, koskenkorva og så videre drikker mye bacardi apple. Den er supergod å blande med f.eks. schweppes grapefrukt, schweppes lemon eller faktisk også burn energidrikk. Den kan også blandes med juice. Men, en annen drikk jeg nevnte tidligere i tråden, og som er knallgod (høres ikke sånn ut, men det er den) og som på ingen måte smaker hverken sprit eller sitron er malibu rom, sprit (mange bruker absolutt eller smirnoff, jeg ville brukt bacardi razz eller bacardi apple) og en god appelsinjuice (ikke den billigste), ananasjuice eller tropisk nektar. Smaker faktisk supergodt! Bacardi apple/razz er mine redninger i drinker fordi jeg synes at man slipper den veldige vodkasmaken som mange andre typer sprit har ... Selv om det ikke er helt det samme sett fra et bartenderståsted da :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødvin (med lite histamin og garvestoff om man er newbie :P )

Vodka battery

Vodka + funsaft + sprite

Fjellbekk (omnomnomnomnom! en grunn for at jeg het Fjellbekk på russelua :lol: )

Musserende vin (Blue Nun er god, og Gold Edition ser så ekslusiv ut med de gullflakene i, billig, mild og god på smak - jeg takler ikke søte viner uansett om de er røde, hvite eller musserende).

Tyrkershots, jägershots - det går i alle fall fort :P Skuuumle saker

Cosmopolitan

Mojito

Tequila Sunrise

Sex on the beach

En ting dere aldri aldri aldri må finne på å bestille/drikke er apehjerne, det smaker like ille som det høres og ser ut som :P

2118968856.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt kakao med Mintuu, smaker after eight hvis du liker det. Blir veldig kvalmende i lengden, men litt går fint.

Hvis du blander minttu og dooley's så får du den samme affekten, bare mer alkohol. Og det er da en god ting!

-------

Om du virkelig vil komme i slaget anbefaler jeg Ratseputz. Smaker balle, men du blir uhyre spenstig i formen etter tre - fire shots.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan overhodet ikke forstå at folk drikker øl og vin frivillig :teehe: Og en del andre ting selvsagt, men øl og vin er jo noe de aller fleste liker, helt ubegripelig for meg. :P

Enig, jeg har prøvd nå i flere årpå å like øl og vin. Tilogmed vært på vinkurs med vin satt sammen med mat (alle lovet meg at jeg kom til å like det etter det, det stemte ikke!) Synes det er litt trist, for høres så koselig ut å kose seg med et glass vin til maten, eller en kald øl ute i sola...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødvin er KJEMPEGODT. :wub:

Hvitvin kan også være veldig godt, men magen min er ikke like begeistret. Derfor har jeg ikke smakt allverden, men riesling kan være et godt valg. Kabinet var det vel jeg smakte, og for min del var den akkurat passe ikke for søt og akkurat ikke for tørr.

Jeg pleier ofte å gå for sprudlevin, og da går jeg for enten brut eller sec. Styr unna semi-sec iallefall :ahappy:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kabinet? :lol: Cabernet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...