Gå til innhold
Hundesonen.no

AmStaff..


Gjest
 Share

Recommended Posts

Blir det samlivsbrudd her sliter vi også liksom. Kaniner, barn, hund og full jobb alene? Nope.

Man kan ikke planlegge etter det føler jeg.

Seriøst. Da burde ingen få barn. Å utsette barn for samlivsbrudd er da fryktelig mye verre enn å omplassere ei bikkje liksom. Folk får barn hele tiden okke som, og noen ganger går det galt.

You go girl! Er planen å bli i Sverige og Am.staff noe du vil ha så kjør på. Flotte hundene :wub:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ikke kjøpe seg hund(amstaff) fordi man innen 10-15 år kan gå fra samboeren? Da kan jo "ingen" kjøpe hund da.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg tror poenget var litt mer "kommer du til å ville flytte tilbake til Norge om det blir brudd". Det er jo ikke en unaturlig ting å tenke på.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at hundesonen generelt ikke går ut i fra at alle damer er 100% avhengige av mannfolket sitt, og hvis mannfolket er ferdig med "oss" så bare drifter vi rundt i ingenmannsland og må returnere til start? :P Bor aldri på et sted uten at jeg vil bo der, trives, og ser en framtid der. Det inkluderer at jeg har en jobb, er økonomisk uavhengig, har et sosialt nettverk og ikke minst trives jeg der jeg er. Er da et selvstendig menneske, ikke bare en "asset of my boyfriend" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at hundesonen generelt ikke går ut i fra at alle damer er 100% avhengige av mannfolket sitt, og hvis mannfolket er ferdig med "oss" så bare drifter vi rundt i ingenmannsland og må returnere til start? :P Bor aldri på et sted uten at jeg vil bo der, trives, og ser en framtid der. Det inkluderer at jeg har en jobb, er økonomisk uavhengig, har et sosialt nettverk og ikke minst trives jeg der jeg er. Er da et selvstendig menneske, ikke bare en "asset of my boyfriend" :P

Jeg går generelt ut fra at dersom man bor sammen med noen i et annet land er det 1. en mulighet for at man har flyttet pga vedkommede (jeg sier ikke at det gjelder deg, men det skjer ofte nok) 2. at man ved et potensielt fremtidig brudd vurderer å flytte tilbake til hjemlandet og 3. at man på et tidspunkt flytter tilbake til hjemlandet uavhengig av alt annet. Jeg synes ingen av antagelsene er urimelige, om du mener noe annet så er det din sak.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, jeg må ha formulert meg utrolig klønete. Selvsagt er man ikke avhengig av en mann? Really? Hva i herrans rike... :lol:

Greia var bare at man har gjerne en plan, det har tydeligvis Kanger. Flott! Det er greit å tenke gjennom slikt. Det er vanlige livsendringer som man kan gå ut ifra muligens skjer, da er det fint å ha tenkt gjennom slikt. Jeg forstår ikke hva som er revolusjonerende med det. Jeg trodde det var noe de fleste av oss gjorde når vi skaffet oss en hund, jeg har iallfall det.

Med amstaffen kommer det litt ekstra siden de er forbudt i Norge og man kan ikke ta dem med inn hit.

Jeg sier go for it jeg. Det er supre bikkjer som jeg fint kan se for meg at du ville trives godt med. Den hadde vært nummer en på lista min om det var en mulighet for meg. Og de har så sjelfulle øyne som man rett og slett kan drukne i.

167244872_46edcbcf2b.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg stemmer JA :wub:

Hvis amstaffen er mye lik staffen i hodet så tror jeg du kan trives godt med å gå fra Labrador til Amstaff.

Jeg var også litt betenkt rundt dette med terrierdelen når jeg kjøpte staff, men jeg har ikke opplevd det så veldig negativt egentlig. Han er sta på den måten at han ikke gir seg - veldig kjekt i treningssammengeng: SKAL finne den ballen du kasta bort, SKAL finne ut hva du mener med "rull rundt" og SKAL fortere frem enn meg rundt den agilitybanen, i disse situasjonene er det faktisk ikke så viktig med belønning, det virker som om det er stahet som driver han :lol: . Ellers veeeldig matglad og kjempelett å belønne.

Selvfølgelig går det andre veien også, der du kan be en Labrador om å dekke i en vanndam står min hund bare og ser dumt på meg, det kommer ikke på tale, aldri i verden, uansett hva belønningen er :teehe: Men den staheten vi merker i hverdagen er det som får oss til å le av han, det er bare sjarmerende - synes jeg da.

Så jeg sier kjør på, og vil også ha bildespam :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke andre land er den forbudt egentlig?

Den er mer eller mindre forbudt i Storbritannia. De har ikke spesifikt forbudt mot rasen, men mot hunder av pitbulltype.

Rasen er også forbudt i Danmark, men om det er flere land vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er mer eller mindre forbudt i Storbritannia. De har ikke spesifikt forbudt mot rasen, men mot hunder av pitbulltype.

Rasen er også forbudt i Danmark, men om det er flere land vet jeg ikke.

Amstaffer med papirer er fullt lovlige, papirløse derimot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er MYE terrier i amstaff, så at du har hundeerfaring fra tidligere er en kjempefordel.

Har et stort nettverk i Sverige, så spør gjerne om du behøver hjelp til å finne oppdrettere med rasetypiske hunder.

Synes selv jeg har ganske god oversikt over rasen, etter over 14 sammenhengende år som eier av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, jeg må ha formulert meg utrolig klønete. Selvsagt er man ikke avhengig av en mann? Really? Hva i herrans rike... :lol:

Greia var bare at man har gjerne en plan, det har tydeligvis Kanger. Flott! Det er greit å tenke gjennom slikt. Det er vanlige livsendringer som man kan gå ut ifra muligens skjer, da er det fint å ha tenkt gjennom slikt. Jeg forstår ikke hva som er revolusjonerende med det. Jeg trodde det var noe de fleste av oss gjorde når vi skaffet oss en hund, jeg har iallfall det.

Med amstaffen kommer det litt ekstra siden de er forbudt i Norge og man kan ikke ta dem med inn hit.

Jeg sier go for it jeg. Det er supre bikkjer som jeg fint kan se for meg at du ville trives godt med. Den hadde vært nummer en på lista min om det var en mulighet for meg. Og de har så sjelfulle øyne som man rett og slett kan drukne i.

167244872_46edcbcf2b.jpg

Der ser man godt blant annet hva som skiller amstaff og engelsk staff. Sjekk de nydelige øynene! Jeg fornærmer helt sikkert mange, men syns den engelske staffen jevnt over har lite pene øyne.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

For å si det uten noen form for negativisme har korthårede bullehunder aldri vært min greie og for 15 - 20 år siden ante jeg ikke hva en amstaff var :)

Men via et slags felles nettverk møtte jeg Mari, Ann Cecilie og Alexander med flere og amstaffene deres og "falt" for disse nydelige og velfungerende hundene. Idag er amstaff fortsatt ikke "min greie" men hadde den vært lovlig her til lands ville den vært blant førstevalgene dersom jeg skulle anbefalt en rase til folk som var ute etter (familie)hund som var annerledes enn mine og med et annerledes bruksområde enn de som jeg har hatt. Om amstaff er en rase for førstegangseiere aner jeg ikke så der tar jeg et forbehold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser man godt blant annet hva som skiller amstaff og engelsk staff. Sjekk de nydelige øynene! Jeg fornærmer helt sikkert mange, men syns den engelske staffen jevnt over har lite pene øyne.

Det er helt ubegripelig for meg at man kan se inn i de øynene og finne noe farlig.

Det sagt, jeg er noget farget når det kommer til disse hundene. :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...