Gå til innhold
Hundesonen.no

Ting å gjøre i Ålesund?


Yodel
 Share

Recommended Posts

Atlanterhavsparken er veldig koselig for unger :) Og dersom det er fint vær, så anbefaler jeg en tur til verdens vakreste plass: Runde. Det er ca to timer fra Ålesund til Runde, men det er det verd. Hundene er selvsagt med, det blir tur i fuglefjellet -se på lundefuglene, besøke Runde miljøsenter, se på utstillingen der om rundeskatten. Bade (eller vasse) i fjærekanten og så reise tilbake. Supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellstua kan også kombineres med en grei tur i terreng og på grusvei. :) Runden befinner seg rundt Aksla.
http://mrfylke.no/Morotur/Turer/Aksla-om-Borgernes-Veg

Denne kan forkortes slik man ønsker. Jeg pleide å gå fra hybelen min og opp til aksla stadion ned ned i skogen på den svingete røde veien du ser opptegn ca midt på grøntområdet her. For så å følge stien til venstre når jeg kom ned og følge dcenne hele veien til overnevnte park og trapper opp til fjellstuen. For så å følge bilveientilbake til aksla stadion og ned noen snarveier tilbake til byen/hybelen min.
Om man da parkerer ved Aksla stadion får man en fin tur. :)
Aksla-om-Borgernes-Veg_lightbox_full_scr


Ellers er atlanterhavsparken en mulighet, aner ikke hvordan det er med hund der da.
Ellers er det et lekeland for barn i spjelkavika, ca 5min fra Moa kjøpesenter. :)
EDIT: også fin turplass ved lekeland der, man kan gå rundt lillevatnet og også følge turstien i skogen rett ved lekeland. (Motsatt vei fra lillevatnet) Første del går som en sti ved siden av bilveien innover langs brusdalsvatnet for så å svinge opp i skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...