Gå til innhold
Hundesonen.no

Har noen et flybur å låne bort i påska?


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Heisann dere!

Jeg skal hjem til påske, og tenkte egentlig å gjøre som jeg alltid gjør - sette meg på et stappfullt tog og sitte der i sju timer sammen med ørten andre hunder, så vente en halvtime i Trondheim og ta toget videre i en halvtimes tid. Over 2000 kroner skal NSB ha for denne herligheten, og da kan jeg faktisk like gjerne kjøpe ungdomsbillett hos SAS, komme meg fram mye raskere og bli hentet på flyplassen. For en luksus det hadde vært!

Det eneste er at jeg ikke har noe flybur, og Geo må jo være med nordover han også selvsagt. :) Jeg lurer derfor på om noen har et flybur å låne bort akkurat i påska? Jeg har åpenbart ikke bestilt billetter ennå, men tenker å dra nordover fredag 11. april og sørover igjen mandag 21. april (muligens må det forskyves en dag den ene eller andre veien, det forutsetter jo at jeg får plass til hunden på en avgang som ikke koster for mye).

Geo er 50 cm høy (mankehøyde altså) og 16 kg. Så han må vel ha Vari Kennel Intermedium, litt usikker på str i andre flyburtyper.

Jeg bor på Ås, men må reise til og fra Gardermoen med tog. Hvis buret ikke har hjul er det derfor lettest for meg å få buret levert på Gardermoen, men jeg har skikkelig bæreskills etter et par som kollektivbasert hundeeier, så det ordner seg nok uansett. Det finner vi ut av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et clipper 4 med hjul som er romslig til Odin (8,5 kg). Litt usikker på om det er stort nok, men hvis du er i nærheten av Oslo før det så kan du jo evt prøve det?

Har du ca. målene på det? :) Litt lettere å vurdere da om det er helt utenkelig eller verdt å prøve. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clipper Tortuga 71 x 50 x 51 cm (LxBxH)

Hmm... Jeg har et tøybur som har ca. de målene. Jeg syns jo at han har god nok plass til å ligge i det en time eller tre, men han kan ikke stå med hodet hevet (åpenbart, siden buret bare er en cm høyere enn mankehøyden hans) i det. Jeg vet ikke hvor strenge de er på det, jeg?

Er det ikke "bare" å kjøpe ett eget isteden? For du får jo sikkert smaken på å fly istedenfor å ta toget, så greit å ha ett tilgjengelig hele tiden kanskje?

Helt klart. :) Men jeg er så blakk for tiden at jeg må spørre pappa om penger til billetter så jeg faktisk kommer meg hjem... Kan evt gjøre nok et innhogg i sparekontoen, men vil egentlig helst teste ut hvordan det er å reise med fly først før jeg kjøper eget. Om det alt i alt er noe særlig bedre og mindre stress enn å bare sette meg på toget og bli sittende der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den, absolutt :) Dumt du ikke kan ta rørostoget, der pleier det å være veldig greit med hund, jeg slapp iallefall selskap alle de gangene jeg reiste ned og opp da jeg bodde i trondheim. Men satte meg som regel i en 2-seter da, selv om det ikke var hundeplass så var det i samme kupè.

Hvis du kjøper bilett til Geo så får du et sete til ham og, så du slipper å sitte oppi en fremmed med eventuell hund. Det er vel 2-setere som er hundeplass nå og, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et gigantisk et ala large som lani kom i :-P du får lett to kelpier i det. Har dumpet det hos Jeanette :-P

Hmm...! Bedre med for stort enn for lite i alle fall! :P

Ser den, absolutt :) Dumt du ikke kan ta rørostoget, der pleier det å være veldig greit med hund, jeg slapp iallefall selskap alle de gangene jeg reiste ned og opp da jeg bodde i trondheim. Men satte meg som regel i en 2-seter da, selv om det ikke var hundeplass så var det i samme kupè.

Hvis du kjøper bilett til Geo så får du et sete til ham og, så du slipper å sitte oppi en fremmed med eventuell hund. Det er vel 2-setere som er hundeplass nå og, er det ikke?

Tok Rørostoget hjem fra Trøndelag sist påskeferie, faktisk. :) Det er ikke noe bedre enn å ta Dovrebanen, på ingen måte. :P Snegler seg avgårde, bruker lengre tid og jeg må bytte tog på Hamar. Delte vogn med en annen hund og toget var i det hele tatt overfylt.

Etter at de begynte å faktisk gi en hel toseter når man kjøper hundebillett har jeg alltid kjøpt hundebillett, ja. :) Betaler jo som oftest like mye for ham som for meg selv, av og til mer... Men vi får i alle fall en toseter alene, og det er helt klart verdt det! Det er tett nok mellom hundene som det er der uansett. Sist vi tok toget nordover fikk vi f.eks. servert tennene til en malamute i hodet til Geo.

Å reise når alle andre skal reise er uansett litt stress. De gangene jeg har kunnet reise midt i uka/utenom ferier har det vært veldig chill! Jeg liker jo i grunnen å ta tog. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...! Bedre med for stort enn for lite i alle fall! :P

Tok Rørostoget hjem fra Trøndelag sist påskeferie, faktisk. :) Det er ikke noe bedre enn å ta Dovrebanen, på ingen måte. :P Snegler seg avgårde, bruker lengre tid og jeg må bytte tog på Hamar. Delte vogn med en annen hund og toget var i det hele tatt overfylt.

Etter at de begynte å faktisk gi en hel toseter når man kjøper hundebillett har jeg alltid kjøpt hundebillett, ja. :) Betaler jo som oftest like mye for ham som for meg selv, av og til mer... Men vi får i alle fall en toseter alene, og det er helt klart verdt det! Det er tett nok mellom hundene som det er der uansett. Sist vi tok toget nordover fikk vi f.eks. servert tennene til en malamute i hodet til Geo.

Å reise når alle andre skal reise er uansett litt stress. De gangene jeg har kunnet reise midt i uka/utenom ferier har det vært veldig chill! Jeg liker jo i grunnen å ta tog. :ahappy:

Nå kom jeg på at jeg alltid reiste på utypiske tidspunkt :lol: var bevisst på å aldri reise fredager og søndager, helst mandag/tirsdag hvis det var mulig. Så kanskje ikke så rart at jeg hadde det for meg selv stort sett. Og jeg skulle jo bare til hamar og, så var perfekt sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på at jeg alltid reiste på utypiske tidspunkt :lol: var bevisst på å aldri reise fredager og søndager, helst mandag/tirsdag hvis det var mulig. Så kanskje ikke så rart at jeg hadde det for meg selv stort sett. Og jeg skulle jo bare til hamar og, så var perfekt sånn.

Påska er dessverre typisk tidspunkt all over. ;)

Skal ut og toge selv i påska, og angrer nå litt på at jeg ikke kjøpte billett til Odin. Men vi trenger ikke så mye plass da, får sendt bagasjen med lillesøster og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det letteste tross alt hadde vært å låne litt av sparekontoen min og kjøpe et bur? Så har jeg det når jeg trenger det... Hm. Finner jeg ut at det er pyton å reise med hund på fly og bare stress å dra med buret fra Ås til Gardermoen kan jeg jo alltids selge det igjen...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så stort! :P Vil ha "så lite som mulig" ettersom jeg tross alt blir nødt til å drasse det med meg på tog og slikt. Har sendt mail på et Atlas 50 til 600 kr, det er det dessuten mulig å sette på hjul på. Håper det ikke er solgt ennå!

For fy fader flybur er dyrt altså! Jeg så på Skudo hos Tropehagen Zoo - 500 kr bare for fire hjul man skal sette på??

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har intermedium til låns :)

Yay!

Hvis det jeg sendte mail på ikke er solgt ennå kjøper jeg nok det uansett (kostet som sagt bare 600 for bur i Intermediumstørrelse som jeg kan feste hjul på!). Men hvis det ikke går i orden vil jeg gjerne låne! Jeg sier i fra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay!

Hvis det jeg sendte mail på ikke er solgt ennå kjøper jeg nok det uansett (kostet som sagt bare 600 for bur i Intermediumstørrelse som jeg kan feste hjul på!). Men hvis det ikke går i orden vil jeg gjerne låne! Jeg sier i fra. :)

Om du ikke finner noe før påsken stiller mitt opp som midlertidig løsning i hvert fall. Låsen er litt så som så, men når den bare lirkes på plass holder den som den skal. Vil tro det er brukandes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke finner noe før påsken stiller mitt opp som midlertidig løsning i hvert fall. Låsen er litt så som så, men når den bare lirkes på plass holder den som den skal. Vil tro det er brukandes!

Supert. :D Er det det du hadde med til Torpomoen i høst? Eller et annet? Har du brukt det til flytur med Klima? Jeg har litt vansker for å forholde meg til burstørrelser som du kanskje skjønner. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg har et til utlåns som jeg aldri får tilbake, så jeg tenkte det kunne vært fint å si at nå MÅ jeg faktisk ha det fordi en annen skal låne det, men ser ikke ut som du har bruk for flere bur nå. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg har et til utlåns som jeg aldri får tilbake, så jeg tenkte det kunne vært fint å si at nå MÅ jeg faktisk ha det fordi en annen skal låne det, men ser ikke ut som du har bruk for flere bur nå. :P

Takk for tilbud! Syns du kan bruke det som unnskyldning jeg, vedkommende vet da ikke at det ikke er sant :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...