Arcticaa Skrevet 8. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2014 Erfaringer med rasen ? er veldig nysgjerrig på denne rasen. jeg regner med at man finner igjen en del av adferden som man finner hos norsk elghund (?) mye lyd, ikke egnet til å ha frtt, osv. lurer på om disse er noe særlig trenbare/lærevillige eller om de er mer som urhundene, altså kanskje mer stae. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 8. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2014 Lite hjelp i dette. Men en i nabolaget har karelsk bjørnehund. Virker veldig trivlig, går alltid løst forbi folk, unger og hunder. Om det er typisk vet jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 8. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2014 Det er en rovdyrjeger, de kan være rimelelig tøffe hvertfall. Men de få jeg har møtt har vært trivelige. Krever mye mlsjon å bør få jakte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet 8. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2014 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 8. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2014 Jeg har kjennskap til rasen, og det er mye hund. Den er ikke avlet for eller er spesielt glad i andre hunder. Det er jakt som står i hodet på den. Grei som familiehund, hvis den får nok og riktig stimulanse. Dette er en tøff jakthund. Som burde og trives best som jakthund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 8. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2014 Den jeg kjente var vel mer avviket enn normalen for Karelsk Bjørnehund tror jeg. Den var verdens snilleste og søteste. Var naboen min, som også var rektoren min på den tiden, som hadde den, og den var med på skolen og lå ofte ute i skolegården hvor vi fikk kose og dulle så mye vi ville Men inntrykket av det jeg har lest og sett eller er at det er MYE hund, en sær hund som er avlet for rovviltjakt og ikke for å være en fin familiehund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100020 Skrevet 8. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2014 Den jeg kjente var vel mer avviket enn normalen for Karelsk Bjørnehund tror jeg. Den var verdens snilleste og søteste. Var naboen min, som også var rektoren min på den tiden, som hadde den, og den var med på skolen og lå ofte ute i skolegården hvor vi fikk kose og dulle så mye vi ville Men inntrykket av det jeg har lest og sett eller er at det er MYE hund, en sær hund som er avlet for rovviltjakt og ikke for å være en fin familiehund. Hadde ei veninna som hadde en sånn. Den ble omplassert da hun fikk barn og bodde med daværende kjæreste hvor det ikke var tillatt med hund, og moren lå med uhelbredelig kreft (hunden bodde hjemme med moren). Har litt samme oppfatning som deg, at det var verdens søsteste og snilleste hund. Men den hadde myyye lyd, og traff den kun i bånd ute, så vet ikke hvordan den var løs (men skal jo være mye jakt i de) Dette var da ute på landet, men jeg vet ikke så mye rundt hundeholdet hennes. Den kom inn om kvelden og bodde med katt/katter(om jeg ikke husker helt feil) og det gikk fint. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sofie & Aska Skrevet 9. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2014 Stakkars bjørner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roxie88 Skrevet 9. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2014 Stakkars bjørner Stakkars? De bruker vel skudd og bikkjer for å skremme de slik at de holder seg unna sivilisasjonen? Edit: Det er jo bedre at de skremmer de sånn og at de da holder seg unna folk istedet for at de må skytes fordi de er for nærgående 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 9. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2014 Vet bare om ett individ, og den hunden kunne man ikke slippe til andre hunder fremmede hunder på tur for å si det slik. Om de normalt sett er hundeagressive vet jeg ikke, men. Av de programmene jeg har sett med rasen, tror jeg derimot ikke det er en hund som anses for å være enkel, og at man nok ikke bør kjøpe seg en slik hund om man kun ser etter en familiehund til selskap og gåturer. Men til rett bruk er det sikkert en spennende rase. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arcticaa Skrevet 11. Mars 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2014 takk for svar! vurderer ikke denne rasen til meg, men lurte på om noen hadde en slik/ hadde first hand experience. syntes de er flotte, men jeg har ikke sett de i irl engang. er ikke så vanlige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pingo Skrevet 12. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 12. Mars 2014 I norge er ikke denne rasen så utbredt,den regnes vel som å være en skikkelig jakthund som man ikke før skaffe med mindre man skal jage. I Danmark derimot, har jeg truffet rasen flere ganger og den virker til å være en populær aktiv familiehund. Så samme rase, men totalt forskjellig forventninger ut i fra hvilke land man er i... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts