Gå til innhold
Hundesonen.no

Pelsstellfolk- trenger jeg trimmebord?


Recommended Posts

Ja hva sier dere - står trimmebordet deres bare å samler støv eller blir det brukt? Er det verdt å invistere i eller burde jeg bruke pengene på studielånet istedet? Hvor dyrt bord må man kjøpe og må man tenke på noe spesielt når man skal ha? Burde man kjøpe med galge eller er den slem å bruke? Synes den ser litt slem ut men hvis bikkja er mer i ro med den hadde jo det vært megaflott :P

Har en havanais som klippes ned og en pumi som også skal klippes. Jeg er alltid utslitt etter klippinga for de vrir seg som kålormer og jeg får vondt i ryggen av arbeidsstillingen som varierer fra å ha de på gulvet til å ha de på kjøkkenbordet der alt blir nedsprøytet av pels i prosessen. Anbefaler dere meg å kjøpe ett trimmebord eller kan jeg like gjerne la være? :)

Sent from my iPad using Tapatalk H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker et hagebord han vi leier av har stående i garasjen :innocent:

Såfremt hunden ikke er helt kamikaze er jo ikke galge noe slemmere enn halsbånd, men jeg har sett de som putter løkka under magen i stedet så du kan jo gjøre det hvis du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njæ.. Om man ikke står leeenge og børster hund, så vil det meste fungere helt greit. En benkeplate med gummimatte på? En kommode i passende høyde? Eller om du vil sitte og stelle hund - en kontorpult/kjøkkenbordet?

Jeg har faktisk to trimmebord, men bruker ingen til det regelmessige stellet her hjemme. Da har jeg to kommoder som står rygg mot rygg - også legger jeg hunden oppe på der og børster ivei.

Susanne

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et stellebord (ment til barn) fra IKEA. Gjør samme nytten som et dyrt trimmebord, men kostet meg .... 199,-? Eneste minus er at det er kanter på det, så jeg må støvsuge det, istedenfor å bare kunne børste rett av det.
Har i tillegg hylle under, så det er veldig lett å ha alt av utstyr lett tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Har hatt napperase i 26 år. Tar også imot hunder til napping. I fjor høst kjøpte jeg mitt første trimmebord. Kvalitetsbord til 800,- brukt. Tror det er kjekt å ha, altså. Men det står utendørs, så får bare brukt det når det er vær til det. (så greier meg fint uten, med andre ord...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Når jeg har andre hunder med masse stell innom så et det gull. Puddel eller Aussie uten bord hadde jeg slitt med.

Jeg har rom å ha det stående på og bruker det også til mine egene for stell og kloklipp. Men keg løfter mye på jobb o.l. Og kroppen min trenger rett arbeidshøyde rett og slett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte mitt når jeg nappet ned riesendyret, og noen ganger når jeg klipte henne. Til napping var det uvurderlig for å få en nogenlunde ok arbeidsstilling (tar noen timer å nappe en riesen når man er dreven i det, tar en hel del timer når man ikke er dreven i det). Men skal du først kjøpe trimmebord, så pass å få den høyden du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker vårt når vi blåser tørr puddeldyret eller klipper henne, ikke ellers :) Er litt usikker på hvorfor ikke Nora må blåses på bordet, men hun er like enkel å ha på gulvet som på bord, og det tar 10 minutter eller noe sånt, så kanskje derfor. Børstinga foretrekker jeg å ta når vi sitter i sofaen, det er mer kos enn å måtte stå på badet :P

Pr nå, som puddelen er skamklippet, hadde det kanskje ikke vært verdt investeringa, men når hun var i full utstillingsklipp, hadde vi vel neppe klart oss uten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trimmebord, som står på eget hunderom (hvor jeg har alt som har med hund å gjøre, bortsett fra hundene).

Jeg forsøkte først med et bord fra IKEA, men det knelte etter hvert under vekten av X'en, så da fant jeg ut at noe solid og stort er tingen - jeg liker at bordet er såpass stort at de kan stå trygt og godt uten å tråkke utenfor kanten - jeg vil kunne strekke de ut og stille de godt opp på bordet, og da krever i hvert fall mine bernere litt plass ;)

Ryggen min fikser ikke langvarig stell uten bord, så det var en dyd av nødvendighet. Jeg kjøpte det i Danmark, hvor det kostet litt mindre og fantes i flere størrelser, når jeg likevel var der på utstilling.

Jeg gjør 97 prosent av alt pelsstell på hundene på det bordet (da inkluderer jeg ikke å blåse av dem når vi kommer hjem fra skitten tur, for det gjør jeg ute). Og skal noe medisinsk sjekkes, er det opp på bordet, både for å få bedre arbeidshøyde, og fordi hundene står roligere på bordet enn på gulvet. Da X'en knakk ei klo, tok jeg henne opp på bordet for å få av klokapsel og rense, og hver eneste rensing tok jeg oppå der - simpelthen fordi det er enklere. Våteksemen i nakken til Foenix ble stelt og sjekket oppå bordet. Alt er enklere oppå bordet, kombinert med at mine alltid får en godbit når vi er ferdig på bordet, så de VIL alltid opp, og VET at det lønner seg å stå rolig og tålmodig der. Om jeg gjør klar Foenix til utstilling, kommer X'en når jeg er ferdig og hopper opp på bordet, for hun skal også gjøres pen. Eller i hvert fall få den tørre kjeksen, hehehe.

Jeg har også et mindre, høyere bord fra mine foreldres shih tzu-dager, som jeg tar fram fra kjelleren når jeg har valper eller besøk av miniatyrhunder for en utstillingshelg. Valper her trenes til å stelles på bord, stå på bord - til tross for at de er alt annet enn en bordrase i utstillingsringen. Men da er de vant til pelsstell, og hos veterinæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid stellebord etter bading og da til blåsing og børsting. Står ofte i alt fra 1-2 timer av gangen, og hadde ikke klart meg uten. Jeg synes hunden er mer i ro og at ryggen min har det bedre enn uten bord. Så JEG synes det er et must å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i mitt trimmebord. Bruker det til kloklipp, børsting, dusjing og generelt pelsstell. Jeg er høy, og får fort vondt i ryggen om jeg må stå bøyd over lengre tid for stell av hundene og dusjing, så for meg er det supert! Kjøpte et høyt og solid trimmebord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Amalie-bord. De varer og varer og varer og varer. ;) Alternativt er Tholo også veldig gode på kvalitet. Invester i et skikkelig bord og du kan ha det til fremtidige hunder i mange år. Hør med hundihuset, de har veldig gode priser på kvalitetsbord. Jeg husker ikke riktig hva jeg ga for mitt Amalie-bord, men det var billigere der enn andre steder. Men jeg er usikker på om han heller fører Tholo nå. Hør me'n ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Amalie-bord. De varer og varer og varer og varer. ;) Alternativt er Tholo også veldig gode på kvalitet. Invester i et skikkelig bord og du kan ha det til fremtidige hunder i mange år. Hør med hundihuset, de har veldig gode priser på kvalitetsbord. Jeg husker ikke riktig hva jeg ga for mitt Amalie-bord, men det var billigere der enn andre steder. Men jeg er usikker på om han heller fører Tholo nå. Hør me'n ;)

Takk for tips, da har jeg bestilt meg et Tholo bord hos hundihuset mannen, han hadde mange forskjellige bord men ikke Amalie-bord lengre tror jeg :) Så får jeg håpe jeg blir fornøyd :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til bord, man kommer mye lettere til i "kriker og kroker" og man slipper få vondt i ryggen av å stå bøyd. Mine er på bordet minst en gang i uka, har også galge men den bruker jeg bare når jeg klipper andre sine hunder så de ikke skal svinse av bordet.

Jeg har tre bord, et stående her fast og to jeg drar med meg på utstilling, er et must for min del :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kupper tråden litt...

Jeg burde hatt et bord som kunne stått i badekaret og som kan fjernes lett. Dårlig plass på badet og en hund som krever en del før og etter bad.

Finnes et sånt bord?

Ser for meg sånt "gammeldags" stellebord i plast som jeg husker ble brukt til tanteungene mine for 20-30 år siden. Det hadde også badekar under plata og lommer og det kunne klappes sammen. Ha en liten bit av "sklimatte" under hvert bein sånn at det står støtt i badekaret. Vet ikke hvor mange kilo det tåler, men det går jo an å sjekke.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, det hørtes altfor smart ut til at det finnes lengre egentlig. ..

teoretisk sett skal det jo bare brukes 1 gang i måneden etterhvert ( men da i noen timer) , så det er viktig at det enkelt kan pakkes vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...