Gå til innhold
Hundesonen.no

Lastegitter (og grind) til stasjonsvogn (toyota avensis, men gjerne et universalgitter)


Recommended Posts

Fikk du ordnet deg grind til bilen? Hvis ikke ville jeg hørt med Toyota. Vi kjøper lastregrind derfra, 1600, og veldig stødig og solid. Festes skikkelig i bilen. Syns det var verdt de 500 ekstra for å få en som er helt spesialtilpasset :)

Og så kommer vi til å gå for dører fra Jeppe, evt Kela-mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kela

Det er helt sikkert mulig, men jeg liker å se løsningene først. Veldig synd at siden hans ikke er mer oppdatert.

Jeg og vil se løsninger før jeg bestiller, det er mye penger. Tviler ikke på at de blir bra, men jeg må kunne se det ordentlig for meg i en bil. Synes det er litt dumt at kela ikke har et galleri over

Posted Images

Nei har ikke fått noen av delene enda, men pappa har sagt han kan sveise bur/gitter til meg, men det kan jo ta litt tid da før han får gjort det. Tenker vi skal ta skikkelige mål når jeg er hjemme i påsken og se hva vi får til.

Har sett at de har grind til toyota avensis på ... hva heter den butikken igjen da... iallefall der jeg egentlig skulle kjøpe fra, men så var det utsolgt. Var vel rundt 1700 tror jeg.

Men det var lurt, å høre med toyota, har ikke tenkt på det engang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kikket på bs-bildeler, og der kostet grind til toyota auris 1200. Men så fant jeg youtube videoer av grinden, og syns den så ustabil ut, pluss at den ble festet med stropper som måtte strammes med jevne mellomrom.

Her er grinden Toyota selger til min bil, syns den ser fin og solid ut.

post-10941-0-24738300-1395069183.jpg

Verdt å ta en titt i alle fall, jeg ble overrasket over prisnivået :)

Har også bestilt matte til bagasjerommet og den kostet 400. Billigste jeg har funnet andre steder er 700.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kikket på bs-bildeler, og der kostet grind til toyota auris 1200. Men så fant jeg youtube videoer av grinden, og syns den så ustabil ut, pluss at den ble festet med stropper som måtte strammes med jevne mellomrom.

 

Her er grinden Toyota selger til min bil, syns den ser fin og solid ut.

attachicon.giflargeFile_AUR0216A_06_doguard_cb19cf77-93c0-4ee3-a831-0b058074ea1a.jpg

 

 

Verdt å ta en titt i alle fall, jeg ble overrasket over prisnivået :)

Har også bestilt matte til bagasjerommet og den kostet 400. Billigste jeg har funnet andre steder er 700.

Nå husker jeg navnet på butikken, Skruvat var det, som solgte grinder til masse forskjellige modeller. Har ikke sett så nøye på dem, la bare merke til at de ikke må festes i bunnen, som er viktig for meg.

 

Hmmm de har jo egen bagasjeromsdeler og! Lurer på hva den koster... det vil jo være like greit som bur egetlig.

 

Men bilen min er jo fra 2001 da, og bagasjerommet ser ikke ut som på bildene her.

 

615d4be2-6c6b-45fe-b87f-c41d952adeeb.JPG

 

 

cedab6d3-0987-48c0-98e9-83e5fbf986eb.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dele inn bagasjerommet slik som på bildet over, er det mindre sikkert enn å ha hunden i bur egentlig? Jeg kan ikke helt se at det er det iallefall. For den løsningen vil jo helt klart utnytte bagasjerommet best da, og være praktisk, iallefall om skilleveggen er enkel å ta inn og ut. For bur stjeler jo masse plass, det er ikke til å komme utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt litt på det, og konkludert med at det er litt mindre sikkert dersom bilen har vinuer på siden av bagasjerommet, da kan jo hunden få fart ut gjennom vinduet. Men sjansen for at det skal gå galt er jo minimalt. Så lenge man har sikring foran bakruten og fram til setene, så tror jeg det er sikkert og bra :)

 

Min bil har ikke vinduer der, men tenkte faktisk litt på det da jeg vurderte denne løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor jeg går for grind og skillevegg, da får jeg utnyttet plassen mest mulig.

 

 

Jeg har tenkt litt på det, og konkludert med at det er litt mindre sikkert dersom bilen har vinuer på siden av bagasjerommet, da kan jo hunden få fart ut gjennom vinduet. Men sjansen for at det skal gå galt er jo minimalt. Så lenge man har sikring foran bakruten og fram til setene, så tror jeg det er sikkert og bra :)

 

Min bil har ikke vinduer der, men tenkte faktisk litt på det da jeg vurderte denne løsningen.

Ja jeg har og tenkt pÃ¥ det, men hvis man er sÃ¥ uheldig Ã¥ bli pÃ¥kjørt med en sÃ¥nn kraft at det gÃ¥r veldig utover bilen, sÃ¥ vil vel ikke et bur gjøre noe nytte for seg, annet enn at det og blir most, sÃ¥ slik jeg tenker pÃ¥ det sÃ¥ er det kanskje enda farligere for hunden sin del Ã¥ sitte i bur ved en slik pÃ¥kjørsel? Vet ikke jeg....  men det kommer jo an pÃ¥ hvor buret er plassert. Er jo sant som du sier at hunden risikerer Ã¥ bli pælmet ut av vinduet og ved en annen type pÃ¥kjørsel, fra motsatt side. Skal jeg ha bur blir det plassert i midten, sÃ¥ det vil jo klart være litt tryggere for hunden enn om hunde er plassert pÃ¥ en av sidene (hvis man blir pÃ¥kjørt pÃ¥ den siden). Men da mister man igjen endel bagasjeplass.

Dette blir et evig dilemma for meg :lol:

 

evnt. går det an å ha to slike skillevegger (som pappa sveiser f.eks), slik at midten blir et "bur". Det gir ikke noe mer bagasjeplass, men det gir likevel en bedre utnyttelse av plassen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt litt på det, og konkludert med at det er litt mindre sikkert dersom bilen har vinuer på siden av bagasjerommet, da kan jo hunden få fart ut gjennom vinduet. Men sjansen for at det skal gå galt er jo minimalt. Så lenge man har sikring foran bakruten og fram til setene, så tror jeg det er sikkert og bra :)

 

Min bil har ikke vinduer der, men tenkte faktisk litt på det da jeg vurderte denne løsningen.

Viktig tanke det faktisk, har faktisk ikke falt meg inn en gang. Men tenker litt som Lola, og hvis det er så alvorlig at rutene på siden knuser og hunden flyr ut, så er det nok liten sjans uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dette: http://mim.se/?p=product&i=10215&l=se
Det sitter montert med stålstenger i lastehempene i taket, og spent fast med seler i lastekrokene i gulvet. Kollisjonstestet og sitter helt fast(!) når det er montert korrekt. I tillegg til stor hund, så kjører jeg ofte mye annet rart baki bilen, så for meg var det veldig viktig med noe som var kraftig og trygt, spesielt med tanke på to barneseter i bilen. Kostet ca kr 1800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så flott :D Takk! Er en avensis 1.6 (touring stasjonsvogn) fra 2001 :)

Da må jeg bare beklage, Toyota selger ikke hundegitter til den modellen lengre :(

Jeg hørte også med HTS group som er de beste innen utstyr til biler i form av sikkerhet men de hadde heller ikkeno til den modellen.

Men jeg anbefaler deg å sjekke litt rundt for det hundegitteret som er på biltema, torshov og bilextra er ikke holdbart, har noe av det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg bare beklage, Toyota selger ikke hundegitter til den modellen lengre :(

Jeg hørte også med HTS group som er de beste innen utstyr til biler i form av sikkerhet men de hadde heller ikkeno til den modellen.

Men jeg anbefaler deg å sjekke litt rundt for det hundegitteret som er på biltema, torshov og bilextra er ikke holdbart, har noe av det selv.

Åh så dumt da :/ men tusen takk for at du sjekket iallefall, det var snilt av deg :D

Ja biltema osv blir uaktuelt.

Så tror nok jeg går for en hjemmesveiset en, ellers så dropper jeg det, for det er vel egentlig ikke så mye vits med både bur og lastegitter, når buret blir såpass stort og høyt som det evnt. blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da :/ 

Ser nok ut til at jeg ender med bur, fordi det er enklest og rimeligst å gjennomføre slik jeg ser det nå. Vil helst ha grind, men er så dyrt.

Gikk bra med alle men de brukte to dager i marka for å finne hunden sin igjen. Fordi den satt bak grind og ikke i bur.

Bur er kjekkest synes jeg. Forstår biler med dårlige løsninger og plass men kan man og får man det til vil jeg helst ha de i bur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bagasjerommet her er såpass stort at jeg fint får plass til bur av bra størrelse, blir for stort til å la ham flyte fritt rundt. Skulle jeg hatt grind hadde jeg delt bagasjerommet i to deler under kjøring isåfall. Grunnen til at jeg helst ville ha grind var at det blir bedre plass om han skal være litt i bilen alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest gjennom tråden, så vet ikke hvilke forslag du har fått.. :)
En bekjent av meg bestilte gitter direkte fra bilforhandler (trooor han har mitshubishi?), og da fikk han gitter til å ha mellom baksete og bagasjerom, og et til å dele bagasjerommet hvis han ønsker det. Da kan han velge om han vil dele 50/50 eller 40/60. Stiv pris da, synes han nevnte rundt 4000. Men det er ordentlig kvalitet altså, og spesialtilpasset den biltypen :) Men det er jo ulempe om du skal bytte bil da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest gjennom tråden, så vet ikke hvilke forslag du har fått.. :)

En bekjent av meg bestilte gitter direkte fra bilforhandler (trooor han har mitshubishi?), og da fikk han gitter til å ha mellom baksete og bagasjerom, og et til å dele bagasjerommet hvis han ønsker det. Da kan han velge om han vil dele 50/50 eller 40/60. Stiv pris da, synes han nevnte rundt 4000. Men det er ordentlig kvalitet altså, og spesialtilpasset den biltypen :) Men det er jo ulempe om du skal bytte bil da..

Det var litt stiv pris ja, da kan jeg nesten bare kjøpe variogate, som kan brukes i neste bil og. Men BullsAtWork som jobber hos toyota har undersøkt, og de lager ikke til min modell lengre. Så da er ikke det et alternativ uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet grinden min hos Toyota, og så har jeg fått feil grind :( Tror jeg har fått versjonen som er til Yaris, jaja, jeg får jo bytte den.

Tørr ikke å ha hunden løs bak.. Kommet til ulykke hvor hunden stakk ut knust bakrute

Men dette problemet slipper man jo dersom man har grind foran utgangsdøren. :)

Det er sikkert mulig å lage noe lignende til å ha foran sidevinduer, dersom man taper mye verdifull plass på å velge bur (f.eks har store hjulbuer, store hunder, ect).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han lager jo grind også han. :)

Da har jeg faktisk ringt han, siden han aldri svarer på mail. Han lager ikke grind til meg ihvertfall :( Det var ikke sikkert nok.

Jeppe har jeg ikke fått svar fra... nå begynner jeg å bli passe rådløs altså....

Har en liten tanke om evt. dobbeltbur uten sidevegger og tak, men da kan jeg likegodt ta et dobbeltbur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg faktisk ringt han, siden han aldri svarer på mail. Han lager ikke grind til meg ihvertfall :( Det var ikke sikkert nok.

Jeppe har jeg ikke fått svar fra... nå begynner jeg å bli passe rådløs altså...

Har en liten tanke om evt. dobbeltbur uten sidevegger og tak, men da kan jeg likegodt ta et dobbeltbur.

Jeg fikk svar fra jeppe for noen dager siden, men har ikke hørt noe mer på oppfølgingsspørsmålene.

Det står på siden at han egentlig ikke er tilgjengelig på mail, så best å ringe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...