Gå til innhold
Hundesonen.no

Lastegitter (og grind) til stasjonsvogn (toyota avensis, men gjerne et universalgitter)


Recommended Posts

Jeg hadde jo tenkt å bestille et universalgitter fra skruvat, men nå ser det ikke ut til at de fører det lengre... venninnen min bestilte seg forrige uke, men nå er det helt borte fra sortimentet (jeg finner det iallefall ikke.)

Så alternativet nå er enten et over dobbelt så dyrt gitter som er laget for avensisen, eller billigrælet fra biltema, som ikke holder seg på plass (gjorde iallefall ikke det i venninnen min sin corolla. edit: men tror ikke hun festet det i gulvet slik det skulle)

Vet noen om andre steder jeg kan kjøpe fra? Det fra skruvat kostet rundt 600, så helst samme pris eller mindre.

Fant dette, men synes det er dumt at det må spennes i gulvet, og sugekopper høres jo ikke ekstremt stabilt ut heller.

http://www.bilxtra.no/hjem/bilutstyr_og_deler/bil-innvendig/hund-i-bil/de-luxe-hundegitter/

Vil helst ha ett som bare festet i nakkestøttene, slik at det ikke blir noe ekstra dill på gulvet.

Dette er mer hva jeg har tenkt http://www.bsbildeler.no/?pno=135666 men litt høyere pris enn jeg hadde sett for meg det og da... http://www.bsbildeler.no/?pno=135666

Og mens jeg driver og lager topic kan jeg jo spørre om hva slags grindmuligheter som finnes. Har veldig lyst på variogate, men herregud så dyrt... finnes det noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kela

Det er helt sikkert mulig, men jeg liker å se løsningene først. Veldig synd at siden hans ikke er mer oppdatert.

Jeg og vil se løsninger før jeg bestiller, det er mye penger. Tviler ikke på at de blir bra, men jeg må kunne se det ordentlig for meg i en bil. Synes det er litt dumt at kela ikke har et galleri over

Posted Images

Lastegrind og grind til bil er grusomt dyrt om man skal ha bedre kvalitet en Biltema for eksempel.

Vi så det som en investering, og er kjempefornøyd med vår øsning fra kulkukoira.com.

Har sett at www.artfex.se har begynt å produsere både lastegrind og grind, til en del lavere priser enn for eksempel Variogate.

Disse er som burene til Artfex kræsjtestet, og om kvaliteten er som burene de selger, så er den etter min erfaring god.

www.hundepoter.no er forhandler av Artfex sine produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kan veldig AVbefale sånne billige gitter, Biltema, BilXtra og den typen med stenger/sugekopp som skal i spenn fra tak til golv. Stengene knekker heilt vilkårleg virkar det som, og hund skviser seg lett gjennom på sidene når den ikkje vil vere bak lenger (evt skubbar heile greia framover.) Me har prøvd eit par forskjellige typar.

Endte på herkulesbur me då, sidan variogate ikkje passa i vår bil, men eg ville kanskje ha testa ut den du linka til her, dersom den ser ut til å sitte stødig mellom setet og tak.

Ellers finst Jeppe som har noko sveisa greier, og Pebe som har noko "bagagenät" i stål (som eg veit om), men dei kostar jo litt dei og.

Kanskje kelamannen kan sveise noko liknande det Jeppe har rimeligare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da holder jeg fortsatt en knapp på denne tror jeg, http://www.bsbildeler.no/?pno=135666

SUT11.gif

for det blir fryktelig dyrt å betale nesten 2000 eller over. Særlig om jeg også skal ha et bur etterhvert. Skal jeg ha bur blir det enten spesialbestilling eller variocage (som er sinnsykt dyrt), så vil prøve å spare der jeg kan iallefall (uten at jeg kjøper den billigste løsningen fra biltema heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da holder jeg fortsatt en knapp på denne tror jeg, http://www.bsbildeler.no/?pno=135666

SUT11.gif

for det blir fryktelig dyrt å betale nesten 2000 eller over. Særlig om jeg også skal ha et bur etterhvert. Skal jeg ha bur blir det enten spesialbestilling eller variocage (som er sinnsykt dyrt), så vil prøve å spare der jeg kan iallefall (uten at jeg kjøper den billigste løsningen fra biltema heller:)

Hva med et bur fra Kela-mannen? Han kan jo lage det akkurat sånn som du vil ha det. Ikke er det dyrt heller. Men bur er jo en investering :) Jeg skal i hvert fall ha Kela-bur, når jeg kommer så langt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har variogate universalgrind. Er veldig bra. Kostet 3000 kr på Ipet.no. Det er verdt å investere i god kvalitet som holder. Jeg har prøvd sånn billig gitter og det gikk i stykker veldig lett.

ALternativt kan du ta kompostgrind elementer og stripse fast i baksetene (bak dem og stripse i hodelenet for eksempel.) slik at det blir tett bak til bagasjeområdet. Det gjorde jeg på min forrige bil og det funket bra det også Det hindret hunden i å hoppe frem. Kjenner flere som bruker den løsningen. Man får 4 kompostelementer på biltema for 200 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ja kanskje jeg skal spesial bestille fra kela. Også kan jeg bruke kompost elementer fra biltema imens, har endel liggende. Tingen med bur er at jeg tenker å ha med Casper endel på skolen, og han liker å sitte opp og kikke ut. Bur blir så lite og lavt i forhold. Derfor synes jeg grind virker så greit, da blir hele bagasjen tilgjengelig. Tenker å kjøpe en skillevegg og bruke en liten del på den ene siden til utstyr og sånn.

Sent from my LG-P880 using Tapatalk 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fikk aldri sin, fikk mail om at de ikke hadde …

Ang spesial tilpasset bur eller grind så er jeg litt betenkt, bilen min er jo ikke akkurat ny, og selv om jeg håper jeg har den i mange år synes jeg det er litt dumt å kjøpe noe som ikke passer i neste bil … så aller helst skulle jeg hatt noe som kan brukes senere og.

Men vil veldig gjerne se bilder av forskjellige kela-løsninger :-)

Sent from my LG-P880 using Tapatalk 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må ha bur likevel jeg altså, for bagasjerommet er ganske stort for en liten hund. Så får han heller sitte i baksetet når han skal være alene i bilen på sånn setebeskytter som dekker begge ryggene. Så da er vel kela det rimeligste alternativet … variocage som jeg helst skulle hatt har en uaktuell pris.

Sent from my LG-P880 using Tapatalk 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser jeg det feil, eller koster burene 7000 kr? :shocked:

Hmm.. kan se ut som det koster rundt 7000kr for helbur ja (altså hele bagasjerommet). Men det er grind jeg er ute etter derifra, skulle jeg hatt bur hadde jeg gått til Kelamannen.

Grindene koster vel rundt 5000 så tviler ikke. ALT for dyrt!

Nja.. ikke hos Jeppe, der koster de 2500 ca, litt avhengig av bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og vil se løsninger før jeg bestiller, det er mye penger. Tviler ikke på at de blir bra, men jeg må kunne se det ordentlig for meg i en bil. Synes det er litt dumt at kela ikke har et galleri over varianter som er laget. Det er iallefall det som stopper meg akkurat nå (og derfor jeg lagde bildetråden med kela-bur).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring og snakk med ham på telefon.

Hva hjelper det? Sender han bilder per telepati da? :P

Jeg har vært i kontakt med ham tidligere da jeg kjøpte forrige buret, men det har jeg sett bilde eksempler av det både de få på nettsiden, og det andre har postet.

Grinder er litt annerledes, festemåten er veldig viktig for stabiliteten og slikt, siden det kun er en vegg ikke 6stk som det er på et bur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...