Gå til innhold
Hundesonen.no

Er hunden din rar?


Maria
 Share

Recommended Posts

- Den beste tyggeleken i verden er brukte tannbørster.

Det er han ikke alene om! Vi var akkurat et døgn på Oppdal, og jeg har ikke pakka ut koffert/baggen min helt. Så sminkeveska mi ble liggende oppå den åpne kofferten med reisetannbørsta stikkende ut.

Den kom nemlig Harley traskende stille men stolt på stua med, og var sånn "ånei, var ikke den til meg?" :ahappy:

Jeg har da egen tannbørste til jeg skal reise (pleier alltid å glemme den) så hadde den andre hjemme. Den la jeg i samme sminkeveske på toppen av kofferten (men da litt stappet nedi) siden jeg rakk dårlig til etter hvordan kofferten lå.

Den kom han tuslende ut med igår :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal jeg begynne?

Arthur legger seg ikke, han SKLIR ned i liggende stilling og alltid med et høylydt sukk/stønn.

Han kan kun sitte på ræven, ikke på beina. Uansett.

Han veier snart 50 kg, men er overbevist om at han veier 3. Vil helst sitte på fanget.

Han foretrekker å sove på siden, med hodet sitt på en pute.

Han liker også å lage seg en "puteborg" i sofaen og rigge seg til der.

Han elsker å leke alene, og aller helst det enn sammen med meg. Jeg er bare duganes når leken havner under sofaen og han trenger hjelp til å få den ut.

Han snøfter når han blir redd.

Han liker fremdeles ikke å gå tur (unntaket er sammen med andre hunder) og må sette seg ned eller stoppe titt og ofte bare for å sjekke at jeg faktisk mener at vi skal gå ENDA lengre.

Han HATER regn.

Han blir redd når hunder bjeffer eller katter mjauer på TV. Blir SUPER glad hvis barn leker på TV.

Noe av det beste han vet er gulrøtter og blåbær.

Raringen min :wub:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balrog:

Etter kveldsmat er det natta. Da står han å stirrer på soveromsdøra til vi slipper han inn. Hvis vi glemmer det ligger han og piper.
Noen ganger legger han seg et sted frivillig og glemmer at han ikke har blitt bedt om å legge seg der. Så han tror han ligger på kommando og at vi har glemt å løse han ut. Så han blir mer og mer fortvilet og kommer tilslutt med noen pip. Da snakker vi til han, og han blir overlykkelig over å få komme. :P
Det er veldig gøy å si til han: "Hvor er katten?" Det har aldri vært en katt i leiligheten vår, men når vi sier det så blir han spinnvill og leter rundt overalt!
Han forlanger kos. Han er helt umulig å bli kvitt. Han vet akkurat når du har glemt at han skulle gå og legge seg, og sniker seg ubemerket tilbake på et blunk, og du sitter og klør på han før du plutselig lurer på hva som skjedde. Han setter seg på deg, på fanget eller magen eller hvor som helst, så dere kan kooose. Han er en kelpie - han slikker. MYE. Om man lar han slikke seg i ansiktet, så prøver han iherdig å bryte opp munnen din med tennene for å slikke lengst inni munnen din. (Vi lar han gjøre det noen ganger fordi man ler seg ihjel når han gjør det, og det er Balrog. Han er ikke ekkel. :aww:)
Vi bor i 4 etage og han hyler noenganger av glede nedover trappene. Og noen ganger opp også. (Kveldsmat.)
På tur så skal man fram. Selv om målet for turen er hjem igjen, så er det veldig viktig å komme dit MED EN GANG. Derfor tisser han i fart og setter seg svups ned for å gjøre fra seg når du aner fred og ingen fare, du ikke har noen poser igjen og det er rett ved lekeplassen, selv om vi nettopp har vært i skogen... (Og inne på letohallen der jeg gikk stresset med alt for mye å bære på! Ellie ville aldri gjort noe sånt.) Men dette er hvis han er i bånd. Hvis han er løs så løper han fra seg, og går deretter pent ved foten resten av turen frivillig. Han har noen helt utrolig festlige raptuser på tur også. Inne tar han plutselig tak i halen, ryggen sin og knurrer og styrer og går i sirkler mens han prøver å klø seg. Han knurrer mye når vi leker, jo mer lyd jo morsommere. Med en veldig søt feminin valpeknurrelyd...
Han drikker omtrent aldri fra skålen sin, men slikker veldig gjerne opp vannet som ligger igjen i dusjen, eller fra bena til de som har dusjet. Han steller og koser veldig omtenksomt med Ellie. :heart:

Ellie:

På tur stuper hun ned og har plutselig ikke frembein og skyver hodet bortover med bakbeina, hun gjør det langt og lenge! (Gjort siden hun var valp.)
Hun gnir seg som en katt frem og tilbake mot bena dine for å hilse eller kose.
Hun har alltid så mye å fortelle når hun har opplevd ting, og snakker og snakker når man sees igjen.
Etter kveldsmat må hun gni seg i sirkler på teppet.
Hun går ALLTID bort til babyteppet / lekematten for å klø seg lenge og vel, selv om hun egentlig befant seg et helt annet sted.
Hun er gal etter hansker o.l. spesielt av lær, og blir kjempeglad om hun finner gamle vanter o.l ute. Da bærer hun de med seg lenge og vel og skuler på alle, og prøver å finne steder å grave ned skattene sine. Men det er vanskelig å finne godkjente steder å oppdrive! Hvis vi husker et sted hun har gravd ned noe, og prøver å vise det til henne, så skjønner hun ingenting og graver absolutt aldri noe opp igjen, selv ikke griseører.
Hun finner i det hele tatt mye rart ute på tur. Vi kunne hatt en hel eske med Ellie sine skatter om vi hadde tatt vare på alt sammen. :P Gamle brukte boksere og sånt!
Hun er veldig glad i store røtter - jo tyngre og større jo bedre. Hun angriper den med klørne mens hun knurrer og snakker lykkelig, og drar eller bærer den med seg selv om hele kroppen sjelver av den tunge vekten.
Hvis hun følger et spor på tur og glemmer å følge med hvor vi er, så løper hun hylende etter og kjefter fordi vi gikk fra henne. (Når det strengt tatt var hun som gikk fra oss.)
Om sommeren ved stranden når vi kaster pinne til henne, så kan hun ikke svømme ut til sin fordi hun må vente på Balrog sin for å ta fra han den istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mocca:

- Hun liker aller best å tygge på tyggebein om hun får ligge oppå noens fang imens personen holder tyggebenet

- Hun har ett fast hjørne hun MÅ sitte i gangen imens hun venter på at vi skal gå ut. Er det noe i det hjørnet da, så dytter hun det bare bort.

- Hun hater at andre hunder bjeffer på henne og hun blir helt forstyrret når der skjer

- Det skumleste i verden er moppen

- Hun er ekstremt pratsom og kosete

Oskar:

- Han tar natta kl 21.30 Aldri før, aldri etter

- Han har full kontroll på hva jeg gjør på tur og har jeg hånda bare i nærheten av lomma står han klar for å få godis

- Han har null interresse for andre hunder, helt til vi møter en Cavalier. Da hyler han!

- Han gnir seg som en katt når han skal kose

- Han gjør få ting som en typisk hund gjør og noen ganger lurer jeg på om han er en hund i det heletatt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..

Skudd - piece of cake. Ting som svever i lufta (plastikkposer, gardiner etc.) - dritskummelt.

Når hun kjeder seg legger hun seg på tepper, snur seg på ryggen og lager lyder mens hun gnikker ryggen mot teppet. Lydene er skikkelig merkelige, klarer ikke å forklare det en gang. :lol:

Pinnekasting er det beste hun vet. Både til lands og til vanns. Har ei venninne som sier hun ligner på et rådyr når hun hopper opp i skogkrattet i hagen for å finne en pinne. I vann piiiiper hun utålmodig på vei mot pinnen, som om hun ikke klarer å komme bort fort nok. Hun blir litt for gira når vi kaster en pinne. Et par ganger har hun løpt raskere enn beina klarer, og tryna skikkelig.

Hun liker også å sole seg. Hun blir skikkelig varm og peser, men vil allikevel ligge i solen. Det beste er å ligge et sted uten vind, men i solen.

Hun legger seg kl. 9. Uansett. Det har ingenting å si hvor mye aktivitet hun har vært med på på dagen, kl. 9 er det leggetid. Hun kan komme om man knitrer med en brødpose, men ellers sover hun til neste morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aska :wub:

  • Om vi går forbi en bil som står og går på tomgang er hun hellig overbevist om at den er her for å hente oss og drar overlykkelig mot bilen.
  • Hun har begynt å skrape på skålen til jeg gir etter og gir henne mat (fordi hun ikke klarer å løfte den opp)
  • Noen ganger står hun og stirrer på skålene en stund, før hun virker som hun får en ide hun vil prøve og løfter opp vannskålen (som hun klarer å løfte) så alt vannet søles ut over hele kjøkkenet. Så står hun og ser oppgitt på vannet som flyter utover mens hun prøver å ikke få det på labbene, og ser på meg med et "om du bare hadde gitt meg mat" blikk.
  • Hun ELSKER kunstgress. Det er helt fantastisk, det er himmel på jord! Da løper hun bortover, slenger seg ned med nakken først og sklir bortover. Ruller og ruller og ruller seg.
  • Hun har en fast leke (pipedinosauregg) som hun ALLTID mister under sofaen med vilje hjemme hos mamma og pappa, så ligger hun der og hinter om at noen må komme og hjelpe henne.
  • Jeg har lært henne "nuss" men hun tror av en eller annen grunn hun skal gjøre det med flekkede tenner :teehe:
  • Hun går under nicknamet krokodillen. Også pga tennene. :rolleyes: Hvis hun ikke får oppmerksomheten hun vil ha der og da hiver hun seg på rygg (for da er liksom alt lov) og grumler (eeehhehe knurrer?) og lekebiter.
  • Hvis hun skjønner at hun er så plagsom/krokodillete at hun er i ferd med å bli geleida på gangen eller i bur, så bare forsvinner beina under henne (når jeg tar henne i halsbåndet) og hun kleiser i bakken og rører seg ikke av flekken.
  • Hun er likevel veldig snill og grei, og jeg kaller henne samvittighetsfull, hun går alltid inn i dusjen når hun skjønner hun skal dusje og hun stopper alltid og venter når jeg sier -nå skal du gå i bånd. :wub:
  • Da hun var valp nafsa hun ved flere tilfeller folk så de begynte å blø i leppa fordi hun ble så ellevill av glede.
  • Da hun var valp likte hun ingen godbiter og jeg måtte fore katten med kyllingfilet foran henne for å få henne til å ville spise det. :D Matlysten endra seg drastisk etter andre løpetid!
  • Jeg gikk konstant rundt med kattemat (Bløtfor!!!) i lomma da hun var valp fordi det var det eneste hun virkelig elska og jeg brukte det for å trene innkalling.
  • Å våkne til dette blikket: 1796808_10152217279035831_479537498_o.jp
  • Første gang vi skulle sove i telt ble hun helt tullerusk ved synet av teltet og kastet seg under det og løp frem og tilbake mens hun tok tilfart under teltet. Jeg holdt på å le meg i hjel.
  • 1233515_10151832645430831_1844971742_n.j
  • Helst vil hun bare være venner og leke med absolutt alle hundene hun møter. Her hadde hun endelig lært hvordan leke med lille Fransk Bulldog som var litt redd i starten, og stjålet et lite strå fra en av hagemøblene som hun ga han den ene enden av så de kulle ha drakamp:
  • 1150704_10151795681410831_578166538_o.jp
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koda er ingen ting annet en rar han :P

-Han liker ikke kos, med mindre han får bestemme når han skal få kos. Da skal han helst bli klødd på ryggen.

-Han løper å gjemmer seg når vi kommer hjem

-Han er veldig kresen på mat og liker nesten bare brunost, vafler med rømme og sognemorr. Min søster prøvde å gi han fjellmorr for noen dager siden, da ble han fornærmet og gikk å la seg.

-Han går å gjemmer seg hvis man vil gi han noe godt eller kose med han.

-Han liker ikke mental trening.

- Han elsker å bade over alt på denne jord!

Han må rett og slett oppleves. Koda er en skrue og har alltid vært det, men han er veldig snill. Av og til lurer jeg på om han er litt autistisk, noe er det i vertfall for normal er han ikke :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...