Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til godt regntøy til liten tass på 1 år.

Hampus
 Share

Recommended Posts

Bestemors skatt er snart 1 år gammel og skal begynne i barnehagen.

Tenkte han skulle få regntøy i bursdagsgave, men det er jo et hav av merker og modeller.

Har sett på noen, blant annet Reima og Reflex, men synes mange av de virker så tykke og stive.

Er jo ikke akkurat den tia på året der butikkene har mest inne av regntøy, og det å kjøpe på nett uten å kunne tafse på det og kjenne hvordan det er i stoffet, synes jeg er vanskelig...

Noen som har tips om litt mykere, men fortsatt godt regntøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Didriksons Boardman. Viktig at det er Boardman, det er den beste modellen de har. Den er god og myk og fôret. Buksen har fleece oppover overkroppen, den er bare supergod.

Jeg kjøpte ene settet vårt på XXL, det andre på nett. Bhg skryter veldig. Ikke er den kjempedyr heller, 5-600 for bukse og jakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville foreslått noen spesifikke merker, assistenter. :P Vår bhg sa at det er enorm forskjell på kvaliteten på de der vadebuksene, og siden de ikke kan anbefale merker så ville de helst ikke ha den typen. Jeg vet ikke helt hvorfor, men kan evt spørre.

En nabo kjøpte vadebukser i Vossatassar og de var ikke fornøyd. Men jeg vet ikke om de bare var uheldige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til Helly Hansen regntøyet til mine gutter :) Omtrent ingen slitasje på gummibuksene, selvom den ene er godt brukt av både lillebror og storebror.

På våte dager er det ingenting som holder minstemann her tørr, han bokstavelig talt bader i søledammer ;) Men der har den tekniske parkdressen til HH vært suveren, og er mye mer regntett enn det klassiske oljetøyet :)

Coop Obs pleier å ha mye tilbud på merker som HH, Reima osv i månedene fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Didrikson her også, men til høsten skal vi prøve http://www.xn--trrebarn-54a.no/barnevader.html som vår barnehage anbefalte.

Jeg er ikke sååå fornøyd med HH, synes ikke den er god på å holde de tørre ved sømmene, der gir HH etter ved Sophia. Reima er greit å huske på at det er ReimaTEC som er tingen, ikke vanlig reima- Den holder ikke tørr lenge hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass deg for fleecefôr i regntøyet, det tiltrekker seg vann. Da blir klærne våte og tunge langt oppover beina! Og tørker saaaakteeee. Ha heller et tynt regntøysett uten fôr og egen fleece som kan byttes ut under. Særlig hvis barna er ute i to omganger - ingenting er så dritt som å ta på seg vått tøy :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fonøyd med hverken Reima eller HH ( Reima er bedre enn HH da), men smaken er som baken.

A bruker tykk ull under vanlig Didrikson høst og tidlig vår og er så og si aldri våt. De gangene han er våt er det helt nederst på beina ( over cheroxene, så ungen blir ikke våt der) og ytterst på ermene.

A får jo ikke bade like mye som andre barn så han er besatt av vann. I en alder av 3 år svømmer han fortsatt i vanndammer, så han MÅ ha godt regntøy :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart andre ikke er fornøyd med HH. Har også en treåring som bader i søledammer, og der har den tekniske HH parkdressen holdt han mye tørrere enn ReimaTec dressen, selv etter 4 års hardt bruk. Men kan være forskjell på årsmodellene kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd.

Hadde vært mye lettere om dette vare et 4-beint barnebarn Simira!

Må vel rett og slett ta en runde til her og se hva jeg finner her i byen så str kan prøves.

Greit at det passer sånn noen lunde, for det er jo vanskelig nok å begynne å gå for en liten en om han ikke skal ha alt for stort regntøy i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart andre ikke er fornøyd med HH. Har også en treåring som bader i søledammer, og der har den tekniske HH parkdressen holdt han mye tørrere enn ReimaTec dressen, selv etter 4 års hardt bruk. Men kan være forskjell på årsmodellene kanskje :)

Jeg har brukt HH fra jeg var liten og bruker fortsatt HH som voksen :)

I stallen syntes jeg at HH er det aller beste, blir aldri våt med det på, mens andre kommer inn fra tur, søkk våte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...