Gå til innhold
Hundesonen.no

8 måneder og vil ikke ha hundemat


Lisatittine
 Share

Recommended Posts

Sleit mye med matvegring på bctispa mi da hun var på den alderen. Tilsatte alt mulig i fóret for at hun skulle spise. Løsningen her ble å bygge opp matlysten med noen få kuler i skålen, og at hun spiste opp alt sammen. Økte mengden etterhvert som hun spiste opp. Men det viktigste jeg tok til meg var tidspunkt hun fikk maten på dagen. Her fungerte det best når kveldsturen var ferdig, og jeg så på tv på kvelden. Da visste hun at nå var det ikke mer som skulle skje, og kunne da spise.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vår welsh var prikk lik på samme alder. Hun var tynn også. Prøvde den strenge / sultemetoden og det hadde 0 effekt. Så da matet jeg henne med t - skje og da spiste hun. Angrer ikke på det, selv om det ikke er hundepolitisk korrekt.
Det gikk over med alderen, spesielt da vi fikk en hund til. Nå er hun helt motsatt, gal etter maten sin og matvrak generelt, stjeler alt hun får tak i hvis vi ikke har sikret.

Lykke til, du får puste og tenke at det går over, og det er veldig sjeldent farlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har hatt to matvegrere, og har vært igjennom alle tenkelige og utenkelige knep i boka.

Det som fungerte på sistemann var når han trodde han fant mat. Han oppdaget tidlig at det kunne være godbiter i lommene i skittentøyskurven, så han snek seg på badet for å lete. Om han ikke spiste en dag, la jeg litt skittentøy på badegulvet og fylte lommene med tørrfôr. Latet som ingenting og vips så var han på tokt, og fikk faktisk i seg en god del mat allikevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Kan melde om at vi endelig har en hund som spiser! Orijen regional red (og tålmodighet) var løsningen, nå spiser hun lykkelig! Hun nekter fortsatt å spise fra skål, så vi trener/leker inn hele rasjonen. Men hun slafser i seg en håndfull av gangen, så det går veldig greit! :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det går vel ofte litt på at hunden kanskje får litt annet som er bedre enn fòret? :-P Men iallefall ta vekk foret om hun ikke er interessert og prøv igjen neste dag. Viktig at hunden ikke får noe annet. En liten godbit kan være nok til at hunden går glipp av måltidet.. Hvis hunden ikke har spist iløpet av 5 minutter kan du fjerne skålen. Men det kan hjelpe å sette seg ved maten og passe på at det ikke skjer andre ting rundt som kan distrahere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...