Gå til innhold
Hundesonen.no

Kult tispenavn?


Malamuten
 Share

Recommended Posts

Inspirert av tråden "hvis du fikk ny hund i dag, hva skulle den hete?" så fant jeg ut at jeg kanskje skulle begynne min søken etter et kult navn til neste familiemedlem, så slipper jeg en ny "Pia" eller lignende i mangel på inspirasjon og kreativitet. Selv kommer jeg jo tydeligvis bare på hannhund navn, men hannhund vil jeg jo ikke ha, så da..

Liker litt kreative navn og navn som ikke nødvendigvis er typiske navn (som feks ymse, krutt osv)

Liker også noen ganger menneskenavn (hadde jeg feks skulle hatt en hannhund bullehund skulle den hett Otto)

Engelsk eller norsk er ikke så nøye

Ikke noe komplisert eller langt

Gjerne noe som på en eller annen måte symboliserer hurtighet, styrke, eksplosivitet etc etc iom at det skal være en brukshund (planen er malinois eller korthårshollender) så da noe som forhåpentligvis blir beskrivende for individet :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster ut noen forslag. Ikke alle er like gode, men kan kanskje brukes til å spinne videre på:

Hera

Raska

Gasella

Mara

Rapi/Rappi (rapidez er spansk for hurtighet)

Boomi (boomerang)

Spinny

Ligera/Liga/Liggy (ligera er spansk for kvikk/hurtig)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontra, Vilje, Må (Maud :P )... Hm.

Kontra likte jeg :) Vilje blir for likt hesten min (vilja) så det utgår nok og Maud skal hun ihvertfall ikke hete :P:lol: Takk for forslag

Swix, Digg eller Krutt :)

Swix og Digg var kule og rett type, litt usikker her også på om jeg føler at det er mer et hannhundnavn?

Kaster ut noen forslag. Ikke alle er like gode, men kan kanskje brukes til å spinne videre på:

Hera

Raska

Gasella

Mara

Rapi/Rappi (rapidez er spansk for hurtighet)

Boomi (boomerang)

Spinny

Ligera/Liga/Liggy (ligera er spansk for kvikk/hurtig)

Bra forslag, vet ikke om noen av de "traff meg" helt, men de noteres ned så får jeg tygge litt ekstra på de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant noen hollandske navn jeg syns er kule, de kan jo gå til begge raser om vi legger godvilja til ;)

Hinke - pet form of Henrik Henrikke 'master of the house, lady of the house'

Joke - holl. from *Jocelyn old eng ’light-hearted, happy’, or ‘just’ - or it could be a pet form of Joseph

Minken - from Wilhelmina: ’willing to fight’ or from a goth word 'strength'

Skyler - ’guarded, scholar’

Sikka - holl. and scand. pet name from Sigrid ‘beauty+victory’

Pranee - ’respect’

Vian - short form of Vivian ’lively’ ' also a muslim male name: 'sentiment'
Hvis ikke så har jeg litt sansen for keltiske navn også :)

Audra - æthelthryd ‘noble and strong’

Berte - shining, bright

Brenna - ‘raven black hair’

Corie - ots of suggestions of what the meaning is ! celt ’valley, ravine’ or ‘spear’ or from norse 'the chosen one (from the word kåre: to choose), also suggested from scottish: a pool, or from frensch 'a horn, a honoured one'
Cwen - queen
Fallon - ‘from a ruling familiy’
Gytha - strife, warmaid
Moira - celt ’the big one' or scot from Mary
Nilia - 'success' ‘brave heart’ cfr Neil *Nelia

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det konkrete planer, eller?

Jeg synes liksom rase og individ har litt å si for navnet jeg da.

Er jo forsåvidt det, dvs valp er jo ikke bestilt enda, men pr nå så er planen malle eller hollender. Har sett meg ut et hollenderkull som jeg gjerne ønsker valp fra, men det er ikke paret enda også er det jo det der med om alt passer osv, så det er jo ikke helt spikret. Men det navnet jeg spør etter i denne tråden vil være med en slik hund i tankene, Individet vil kanskje ha noe og si, noen ganger får man jo en feeling, kanskje får hun et stamtavlenavn som er kult, hvem vet? Men tenker at det kan være greit og ha noen forslag som jeg liker i bakhånd, spesielt mtp hva som skjedde sist når jeg ikke hadde det :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant noen hollandske navn jeg syns er kule, de kan jo gå til begge raser om vi legger godvilja til ;)

Hinke - pet form of Henrik Henrikke 'master of the house, lady of the house'

Joke - holl. from *Jocelyn old eng ’light-hearted, happy’, or ‘just’ - or it could be a pet form of Joseph

Minken - from Wilhelmina: ’willing to fight’ or from a goth word 'strength'

Skyler - ’guarded, scholar’

Sikka - holl. and scand. pet name from Sigrid ‘beauty+victory’

Pranee - ’respect’

Vian - short form of Vivian ’lively’ ' also a muslim male name: 'sentiment'
Hvis ikke så har jeg litt sansen for keltiske navn også :)

Audra - æthelthryd ‘noble and strong’

Berte - shining, bright

Brenna - ‘raven black hair’

Corie - ots of suggestions of what the meaning is ! celt ’valley, ravine’ or ‘spear’ or from norse 'the chosen one (from the word kåre: to choose), also suggested from scottish: a pool, or from frensch 'a horn, a honoured one'
Cwen - queen
Fallon - ‘from a ruling familiy’
Gytha - strife, warmaid
Moira - celt ’the big one' or scot from Mary
Nilia - 'success' ‘brave heart’ cfr Neil *Nelia

:)

Det er kult :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeeird! Har jo akkurat hentet Ymse, og kjærestens eventuelle tyske jaktterrier skal hete Krutt:D du har god navnsmak :lol:

Jeg stemmer for Tispa !

Men det hjelper lite når jeg tydeligvis bare liker hannhundnavn :P

Tror ikke jeg ønsker og rope hverken tispa, bitch eller booyah i skogen eller på trening :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swix og Digg var kule og rett type, litt usikker her også på om jeg føler at det er mer et hannhundnavn?

Lykke skulle egentlig hete Swix, men når hun viste seg å være en bowlingkule med 4 bein så var ikke Swix helt rett :lol:

Har satt det på vent til senere :)

En jeg kjenner har en tispe som heter Dig forresten!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...