Gå til innhold
Hundesonen.no

Én dag i Los Angeles - what to do?


simira
 Share

Recommended Posts

Ville spurt på et reiseforum, eller flyforum. Pleier å være sånne tråder der som får shitloads med svar :P

Har lest Lonely Planet, saumfart Tripadvisor og et par andre reisesider. Men det er noe med å vite hvem som anbefaler, ift. hvilke referanserammer man har. Jeg er ikke interessert i shitloads (har ikke tid til det :P ) men de få viktigste tingene fra folk som kanskje har noe til felles med meg. ;)

Venice Beach, definitivt!

Santa Monica

Hollywood & Beverly Hills

Griffith Observatory (utsikt over store deler av L.A, burde sees i mørket)

Hva i Hollywood og Beverly Hills? Bare kjøre gjennom, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest Lonely Planet, saumfart Tripadvisor og et par andre reisesider. Men det er noe med å vite hvem som anbefaler, ift. hvilke referanserammer man har. Jeg er ikke interessert i shitloads (har ikke tid til det :P ) men de få viktigste tingene fra folk som kanskje har noe til felles med meg. ;)

Slightly OT: er det sånn at hvis man er interessert i hund så har man de samme interessene innen reise? :P Jeg leser dine uttalelser her i quoten slik, men jeg må si meg rimelig uenig. Selv om man samles om enten hund, hest, katt eller kanin trenger man da overhodet ikke å dele andre interesser/preferanser når man reiser. Noen liker musikk, noen liker adrenalin, noen liker dyre hotell, andre liker hostels, noen liker biler, noen liker kjendiser, noen liker hus ( :P ), noen liker film - alle er da forskjellig :) Men men, det var kun et velment tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slightly OT: er det sånn at hvis man er interessert i hund så har man de samme interessene innen reise? :P Jeg leser dine uttalelser her i quoten slik, men jeg må si meg rimelig uenig. Selv om man samles om enten hund, hest, katt eller kanin trenger man da overhodet ikke å dele andre interesser/preferanser når man reiser. Noen liker musikk, noen liker adrenalin, noen liker dyre hotell, andre liker hostels, noen liker biler, noen liker kjendiser, noen liker hus ( :P ), noen liker film - alle er da forskjellig :) Men men, det var kun et velment tips ;)

Nei. Men jeg vil si at de fleste brukerene på forumet her har en del mer til felles med meg enn en tilfeldig anmelder på et reiseforum når det kommer til kultursyn, for eksempel. Jeg har reist en del, og erfaringsmessig er det ganske store forskjeller i hva man ønsker og forventer når man reiser et sted, og mye av det varierer med hvilket land og kultur man kommer fra (og klasse). Selvfølgelig varierer det fra person til person, også inad på forumet her, men sjansen er nok større for at jeg har en mer felles referanseramme med en tilfeldig person her på forumet enn et amerikansk forum, for eksempel.

Og det ene utelukker vel ikke det andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bunn og grunn enig med deg, men jeg frekventerer ikke amerikanske reiseforum så jeg har antakeligvis en helt annen forventning til hva du finner på det jeg klassifiserer som reiseforum enn deg :) Jeg har bare erfaring med norske, svenske og danske reiseforum - med mennesker som jeg ikke oppfatter mye annerledes enn de jeg ser ellers i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at LA er vanvittig svær, og ta høyde for trafikken dersom dere planlegger ting i ulike deler av byen :)
Det kan fort ta noen timer å komme seg fra A til B, så ta høyde for det. Og planlegg gjerne kjøringen mellom 10/11 og 14/15 eller 18/19 og utover kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...