Gå til innhold
Hundesonen.no

Når du kommer inn i en kiosk


Lica
 Share

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

"Sunn" ferdigmat! Grove baguetter, frukt som ser ok ut, vegetaralternativer (om så bare påsmurt med ost, uten skinke). Forøvrig handler jeg veldig sjeldent i kiosker, men det er litt fordi det stort s

Det skal lukte godt. En blanding av ferske boller og pølser. Kanelbollene til DdL med masse melis flytende utover i delikate kurver på disken. Smågodtet skal være Lucky Lips style, med fulle og rene b

Vi har fått grove pølsebrød på jobben!

....hva ser du etter?

Jeg jobber selv i kiosk, og vi har et bredt utvalg av påsmurt, samt pølser av forskjellig slag. Jeg lurer likevel ofte på hva dere som kunder ser etter når dere kommer inn. Hva kunne dere tenke dere å spise til lunsj, er det medbragt, en salat, noe påsmurt eller ei pølse? Hva er det som gjør at dere kommer tilbake (eller ikke kommer tilbake), er det utvalget av påsmurt, billig smågodt/brus, billig tobakk eller det sosiale med å kunne spise sammen utenfor arbeidsplassen?

Litt daglig tankespinn :)!

Salater. Og matpakke-brød :) Hva slags pålegg og hvor sunne de ser ut. De to tingene er det som får meg inn i en kiosk overhodet, i tillegg til kaffe-maskina :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går som regler for å se om det har komt et nytt bilblad fra Tyskland eller Sverige.

Jeg er ikke særlig begeistret for de pølsene som ligger i en kiosk, men jeg har alltid elsket gode sandwiches. Det kan være en grovt baguette, scones, bagels, rundstykker e.l. Problemet mitt er at jeg ikke liker majones og ikke er særlig glad i dressing. Jeg vil gjerne ha smør på, men som en annen nevnte her er det direkte kvalmende når det er for mye på. Jeg vil gjerne ha litt salat på, tomat/paprika så ost/skinke, reker makrell i tomat, eller kylling/kurry eller kylling/bacon, røkelaks/egg eller en laksewrap med philadelphiaost og knasende grønt. Mitt forslag til å løse majones/dressingproblemet er at alle de ferdigsmurte er uten og så spør man kunden om de vil ha en dash dressing/majones på, det er da en mulighet? Jeg elsker reker, men jeg har ennå tilgode å se et rekesmørbrød uten majones :no:

Jeg elsker også vafler da og ka la meg friste av det en gang i mellom.

Eller må det gjerne være Troika, Peanutkubbe og mandelstang ved kassaapparatet for dèt har de ikke her i DK og dèt savnet jeg :P:D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke særlig begeistret for de pølsene som ligger i en kiosk, men jeg har alltid elsket gode sandwiches. Det kan være en grovt baguette, scones, bagels, rundstykker e.l. Problemet mitt er at jeg ikke liker majones og ikke er særlig glad i dressing. Jeg vil gjerne ha smør på, men som en annen nevnte her er det direkte kvalmende når det er for mye på. Jeg vil gjerne ha litt salat på, tomat/paprika så ost/skinke, reker makrell i tomat, eller kylling/kurry eller kylling/bacon, røkelaks/egg eller en laksewrap med philadelphiaost og knasende grønt. Mitt forslag til å løse majones/dressingproblemet er at alle de ferdigsmurte er uten og så spør man kunden om de vil ha en dash dressing/majones på, det er da en mulighet? Jeg elsker reker, men jeg har ennå tilgode å se et rekesmørbrød uten majones :no:

Dressing/majones ligger alltid i bunnen, det står i oppskriftheftet vi må følge siden alle baguettene skal lages på samme måte. Kanskje det kunne vært en idè å foreslå på jobben å lage et par baguetter uten majones på? "Problemet" er vel at det kanskje ikke selger, da, men det er jo vanskelig å vite hvor mange kunder som er innom i løpet av dagen som IKKE kjøper en baguett fordi det er majones på :P .

Det er vel majones på alle rett og slett fordi det blir ekstraarbeid å ikke ta det på noen av baguettene, og så hvis kunden må ha det så må vi på med plasthansker for hver eneste baguett som selges :hmm: . ......og ekstra bruk av hansker, DET liker ikke sjefen, for det er dyrt :D (blåser jeg i da, jeg er anarkist og bruker så mange hansker jeg vil :D ) ..hehe :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dressing/majones ligger alltid i bunnen, det står i oppskriftheftet vi må følge siden alle baguettene skal lages på samme måte. Kanskje det kunne vært en idè å foreslå på jobben å lage et par baguetter uten majones på? "Problemet" er vel at det kanskje ikke selger, da, men det er jo vanskelig å vite hvor mange kunder som er innom i løpet av dagen som IKKE kjøper en baguett fordi det er majones på :P .

Det er vel majones på alle rett og slett fordi det blir ekstraarbeid å ikke ta det på noen av baguettene, og så hvis kunden må ha det så må vi på med plasthansker for hver eneste baguett som selges :hmm: . ...og ekstra bruk av hansker, DET liker ikke sjefen, for det er dyrt :D (blåser jeg i da, jeg er anarkist og bruker så mange hansker jeg vil :D ) ..hehe :) .

Ja, det er akkurat det som er problemet mitt at dressing/majones alltid ligger i bund. Jeg har ingen aning om jeg er kjempesær eller om det er flere som har det som meg :icon_confused:

Tenkte at viss alle var uten majones/dressing kunne jo noen ha hvitløksdressing på ost/skinke mens andre tar majones eller ingenting, på en måte at alle får den komboen de liker;-) Blir kanskje litt tungvint i praksis? Vet ikke hvor travelt det er hos dere, men jeg hadde blitt kjempeglad i allefall :)

Er jo synd viss det skal bruke et par hansker hver gang man tar i noe, mener å ha sett noen steder de har litt tykkere og romsligere hansker som man kan bruke mange ganger og flere personer, kanskje det hadde vært bedre for både miljøet og lommeboka til sjefen? :blink:

Uansett syns jeg det er fint du spør, det betyr at du er engasjert i det du gjør om ønsker å gjøre kundene tilfredse :thumbsup:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er akkurat det som er problemet mitt at dressing/majones alltid ligger i bund. Jeg har ingen aning om jeg er kjempesær eller om det er flere som har det som meg :icon_confused:

Tenkte at viss alle var uten majones/dressing kunne jo noen ha hvitløksdressing på ost/skinke mens andre tar majones eller ingenting, på en måte at alle får den komboen de liker;-) Blir kanskje litt tungvint i praksis? Vet ikke hvor travelt det er hos dere, men jeg hadde blitt kjempeglad i allefall :)

Er jo synd viss det skal bruke et par hansker hver gang man tar i noe, mener å ha sett noen steder de har litt tykkere og romsligere hansker som man kan bruke mange ganger og flere personer, kanskje det hadde vært bedre for både miljøet og lommeboka til sjefen? :blink:

Uansett syns jeg det er fint du spør, det betyr at du er engasjert i det du gjør om ønsker å gjøre kundene tilfredse :thumbsup:

Det hadde jo kanskje gått an å sette frem majones og ikke tatt majones på NOEN baguetter, men usikker på hvordan det hadde fungert (får man vel kanskje bare svar på ved å prøve det ut, hehe!).

Tror nok at vi måtte byttet hansker ofte uansett, f. eks vil jeg tro at en kunde som skal ha en baguett ikke hadde blitt spesielt fornøyd om jeg tok på hansker som var tilgriset med hamburgerfett eller vann fra rekene :D . Sånn er det bare. Jeg kaster hansker over en lav sko jeg da, kommer det en kunde mens jeg holder på med en hamburger så kaster jeg hansken, tar kasse, og tar ny hanske etterpå f. eks. Vi har bare sånne tynne hansker som er umulig å bruke mer enn en gang da, så jeg skjønner jo at sjefen ikke vil at vi skal bruke mer enn nødvendig. Vet at noen ansatte bruker dem bare de skal vaske og tørke støv, og DET er jo hysterisk og unødvendig.

Hadde en gang mareritt om at jeg kjøpte en pølse på bensinstasjon og hun som jobbet der brukte ikke hansker :lol: .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dressing/majones ligger alltid i bunnen, det står i oppskriftheftet vi må følge siden alle baguettene skal lages på samme måte. Kanskje det kunne vært en idè å foreslå på jobben å lage et par baguetter uten majones på? "Problemet" er vel at det kanskje ikke selger, da, men det er jo vanskelig å vite hvor mange kunder som er innom i løpet av dagen som IKKE kjøper en baguett fordi det er majones på :P .

Det er vel majones på alle rett og slett fordi det blir ekstraarbeid å ikke ta det på noen av baguettene, og så hvis kunden må ha det så må vi på med plasthansker for hver eneste baguett som selges :hmm: . ...og ekstra bruk av hansker, DET liker ikke sjefen, for det er dyrt :D (blåser jeg i da, jeg er anarkist og bruker så mange hansker jeg vil :D ) ..hehe :) .

Sorry at jeg quoter hele greia, men føkkings sonen-editoren er så annoying nå at jeg ikke gidder prøve én gang til å gjøre quoten "ren" :P Det "nye" (har jo vært en stund) quotesystemet er regerett grusomt / end rant :P

Til poenget, og det jeg har uthevet (for DET gikk :P ) : liker å høre vi er flere som ikke orket å høre på sjefens mas om å spare penger! Når jeg jobba på museum var det ofte slik at vi skulle snu på 50øringen i kafeen. Men ikke pokkern om jeg har samvittighet til å servere gamlinger som kommer til søndagskaffen sin noe gammel vaffelrøre eller utgått rømme! Hvis noe var utgått på dato gikk det rett i søpla, selv om alle rundt meg surka og sa NEI NEI ikke hiv. Man selger et produkt til folk, da kan man ikke drive å selge UTGÅTT mat. Fysj og fy! Eller vaffelrøre som har stått siden fredag fordi kafeen ikke er åpen på lørdager og man liksom skal spare tid på å ikke lage vaffelrøre på søndagsmårra. Jeg kasta vaffelrøra de andre hadde laget på fredagen (som stod ute, i romtemperatur) og laget ny. Det tok meg 5 minutter, var laga av vaffelmix liksom. Hvor vanskelig er det. Så mye juks og crap det egentlig må være der ute i verden, jeg må ofte skru på "ignorance is bliss"-capsen min for ikke å bli kvalm når jeg spiser på kafe :P

I tillegg gav jeg gratis kaffepåfyll til alle over 60 år (hysj hysj) :lol::innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo kanskje gått an å sette frem majones og ikke tatt majones på NOEN baguetter, men usikker på hvordan det hadde fungert (får man vel kanskje bare svar på ved å prøve det ut, hehe!).

Tror nok at vi måtte byttet hansker ofte uansett, f. eks vil jeg tro at en kunde som skal ha en baguett ikke hadde blitt spesielt fornøyd om jeg tok på hansker som var tilgriset med hamburgerfett eller vann fra rekene :D . Sånn er det bare. Jeg kaster hansker over en lav sko jeg da, kommer det en kunde mens jeg holder på med en hamburger så kaster jeg hansken, tar kasse, og tar ny hanske etterpå f. eks. Vi har bare sånne tynne hansker som er umulig å bruke mer enn en gang da, så jeg skjønner jo at sjefen ikke vil at vi skal bruke mer enn nødvendig. Vet at noen ansatte bruker dem bare de skal vaske og tørke støv, og DET er jo hysterisk og unødvendig.

Hadde en gang mareritt om at jeg kjøpte en pølse på bensinstasjon og hun som jobbet der brukte ikke hansker :lol: .

Ja, test det ut og spre det frie majonesvalget, he he he. eg syns det er en god idè for noen liker mye, mens andre liker lite eller ingenting, so go for it!

Med tanke på hanskebruken er det jo også bedre viss kunden tar det på selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange tilbakemeldinger! :) :flower:

Jeg jobber i en lokal kjede, altså ikke type Mix, Narvesen, 7/11 etc. Vi er nok litt mer som @Vims beskriver deres lolale kiosk. Vi er mer café/gatekjøkken enn kiosk i den forstand. Det er hovedsakelig påsmurt vi har, men også innslag av vanlig kioskprodukter som snop, pølser og brus.

Vi har gratis kaffe til maten og driver også med utlevering til arbeidsplasser :)

Problemet mitt er at jeg ikke liker majones og ikke er særlig glad i dressing. Jeg vil gjerne ha smør på, men som en annen nevnte her er det direkte kvalmende når det er for mye på. Jeg vil gjerne ha litt salat på, tomat/paprika så ost/skinke, reker makrell i tomat, eller kylling/kurry eller kylling/bacon, røkelaks/egg eller en laksewrap med philadelphiaost og knasende grønt. Mitt forslag til å løse majones/dressingproblemet er at alle de ferdigsmurte er uten og så spør man kunden om de vil ha en dash dressing/majones på, det er da en mulighet? Jeg elsker reker, men jeg har ennå tilgode å se et rekesmørbrød uten majones :no:

Vi har vel kun to/tre enheter med majones i disken, kun smør på de andre baguettene. Vi har også veldig ofte usmørte baguetter, slik at om kundene har andre ønsker så kan vi lage det til dem. Senest forrige uke var det en kunde som ville ha rekesmørbrød uten majones, men med egg i bunn, null problem :)

Vi har standard oppskrifter vi følger, men ikke så strenge rettningslinjer at vi ikke kan imøtekomme andre ønsker (sett at vi har ingrediensene selvsagt). :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange tilbakemeldinger! :) :flower:

Jeg jobber i en lokal kjede, altså ikke type Mix, Narvesen, 7/11 etc. Vi er nok litt mer som @Vims beskriver deres lolale kiosk. Vi er mer café/gatekjøkken enn kiosk i den forstand. Det er hovedsakelig påsmurt vi har, men også innslag av vanlig kioskprodukter som snop, pølser og brus.

Vi har gratis kaffe til maten og driver også med utlevering til arbeidsplasser :)

Vi har vel kun to/tre enheter med majones i disken, kun smør på de andre baguettene. Vi har også veldig ofte usmørte baguetter, slik at om kundene har andre ønsker så kan vi lage det til dem. Senest forrige uke var det en kunde som ville ha rekesmørbrød uten majones, men med egg i bunn, null problem :)

Vi har standard oppskrifter vi følger, men ikke så strenge rettningslinjer at vi ikke kan imøtekomme andre ønsker (sett at vi har ingrediensene selvsagt). :)

Så bra! Skulle ønske det var sånn flere steder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg gav jeg gratis kaffepåfyll til alle over 60 år (hysj hysj) :lol::innocent:

Måtte de vise leg, eller??? :lol: :lol:

Jeg er kjempesær på baguetter...

- baguett med ost og skinke skal IKKE ha majones - jeg gjentar: IKKE majones. De skal heller ikke ha remulade eller annet stæsj. De skal kun ha smør som underlag :aww:.

- baguett med roastbiff skal IKKE ha potetsalat under - jeg gjentar: IKKE potetsalat. De skal ha remulade.

... og har ikke kiosken/bensinstasjonen el l ostepølse, så kan det være det samme. Da snur jeg og går, faktisk. Og det skal være fint brød til - ikke grovt. Som 2ne sier: jeg kjøper ikke kioskmat for å være sunn :aww:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange tilbakemeldinger! :) :flower:

Jeg jobber i en lokal kjede, altså ikke type Mix, Narvesen, 7/11 etc. Vi er nok litt mer som @Vims beskriver deres lolale kiosk. Vi er mer café/gatekjøkken enn kiosk i den forstand. Det er hovedsakelig påsmurt vi har, men også innslag av vanlig kioskprodukter som snop, pølser og brus.

Vi har gratis kaffe til maten og driver også med utlevering til arbeidsplasser :)

Vi har vel kun to/tre enheter med majones i disken, kun smør på de andre baguettene. Vi har også veldig ofte usmørte baguetter, slik at om kundene har andre ønsker så kan vi lage det til dem. Senest forrige uke var det en kunde som ville ha rekesmørbrød uten majones, men med egg i bunn, null problem :)

Vi har standard oppskrifter vi følger, men ikke så strenge rettningslinjer at vi ikke kan imøtekomme andre ønsker (sett at vi har ingrediensene selvsagt). :)

Har dere smågodt? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper heller ikke kioskmat for å være sunn - men de grove pølsebrødene smaker jo mye bedre! Spesielt sammen med baconpølse og rå løk. Og ketchup og sennep, da selvfølgelig.
Ja! rå løk glemte jeg, det blir jeg alltid veldig glad hvis de har. Og grove brød, som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går rett til smågodt hylla. Det er viktig at det er godt utvalg der! :D Bor dessverre på en plass med ingen kiosker og de butikkene har bare noen få skuffer smågodt. Så er jeg på en kiosk med godt utvalg, så FRÅTSER jeg. :w00t:

HELT enig. Selvplukk, altså. Skuffende hvor få kiosker og bensinstasjoner som har dette. Heldigvis har matbutikkene godt utvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har standard oppskrifter vi følger, men ikke så strenge rettningslinjer at vi ikke kan imøtekomme andre ønsker (sett at vi har ingrediensene selvsagt). :)

Om dere ikke har standard oppskrifter på ting som er vegetarisk eller vegansk, men har noen slags menyoversikt, så hadde det vært superkjekt med en liten tekst om at dere kan lage vegetarisk/vegansk på forespørsel. Mange spør ikke etter ting som ikke står i menyen, selv om de fleste steder er enkle å lage til en. Glutenfrie alternativer er også veldig greit å ha, da fler og fler lever glutenfritt for tiden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, takker for tips! Var der i går, faktisk, men kastet bare et raskt blikk på smågodthylla før jeg gikk videre. Det skal sjekkes ut! :D

Jeg jobba i går faktisk :) Ja det er bare å ta helt av,jeg skal passe på at vi alltid har det inne (jeg har ansvar for bestillingen) :P
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...