Gå til innhold
Hundesonen.no

Typisk norsk mat!


AnnChristin
 Share

Recommended Posts

I slutten av april går turen til England og jeg syntes alltid det er så gøy og gi den tidligere verstfamilien rare ting å spise! Men noen ting er vanskelig og tungt å sende i posten, så da blir det over med i denne runden, men jeg er litt usikker på hva jeg skal ta med!

Hittil på listen min har jeg:

  • Brunost
  • Prim
  • Lomper
  • Kneippbrød
  • Leverpostei
  • Makrell i tomat

Men hva annet er typsik norsk, eller norsk nok til at det ikke finnes blant annet i England? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskeboller? Kjøttkaker i brun saus med kokte poteter?

Dette har jeg faktisk tenkt litt på i det siste, for jeg hører stadig vekk folk si at de liker "vanlig, norsk husmannskost". Men det er jo bare jug. Husmannskost er sild, poteter, rømmegrøt og noe spekemat til fint, for å si det litt grovt. De færreste spiser vel det. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskeboller? Kjøttkaker i brun saus med kokte poteter?

Dette har jeg faktisk tenkt litt på i det siste, for jeg hører stadig vekk folk si at de liker "vanlig, norsk husmannskost". Men det er jo bare jug. Husmannskost er sild, poteter, rømmegrøt og noe spekemat til fint, for å si det litt grovt. De færreste spiser vel det. :P

Rømmegrøt og spekemat er superdigg! :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salt lakris er vist typisk norsk, eller ihvertfall ikke normalt i England og en del andre land! Men MYE gode forslag her! Noen ting må jeg droppe pga plass i sekken, og fordi jeg syntes det er litt slemt å dytte på de ting jeg selv ikke spiser (komle, rakfisk o.l.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lakris sånn typisk norsk? Det viste jeg ikke :lol:

Da jeg bodde i England fortalte en del at salt lakris var det de tenkte på når de hørte "Norge". :-P

Kan ikke fordra det selv, men hver gang jeg var hjemme i Norge, måtte jeg ta med noen poser med salt sild til den ene læreren min. Tyrkisk Pepper var ikke like populært. :lol:

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...