Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund døde av støt


Enits
 Share

Recommended Posts

Huff, så forferdelig! :(

Men det må jo ha vært ganske kraftig støt om en så stor hund døde av det? Jeg vil tro at det er noe litt annet enn å ta på et støtgjerde.

Om ikke stresset/redslen evt bare lengden den var utsatt for det. Flere minutter (om det stemmer) er jo ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh fy :cry: Strømmen i strømgjerde er ikke farlig, den er bare vond, strøm i stikkontakter og sånt er også farlig. Husker ikke det der, men har noe med W og V å gjøre - ene er farlig, den andre gjør bare vondt. Sånn veeeeeeeeeeeeeldig forenklet forklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke noe lydklipp på linken, men tror neppe jeg vil høre på det uansett.

Stakkars hund.... :icon_cry:

Lydklippet lastes ned dersom du trykker på linken hvor det står at eier lommeringte til sin onkels telefonsvarer.

Det er trist å høre på.

Stakkar hunden må ha hatt det forferdelig.

Eieren også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydklippet lastes ned dersom du trykker på linken hvor det står at eier lommeringte til sin onkels telefonsvarer.

Det er trist å høre på.

Stakkar hunden må ha hatt det forferdelig.

Eieren også.

Finner ikke noe link.... men har ikke lyst å høre på uansett... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det er ikke uvanlig at det er strøm i lyktestolper osv. - jordingsfeil er utbredt. Har opplevd at bikkja hyla og kasta seg vekk fra en lyktestolpe på vår turrunde - en annen hundeeier fortalte at hunden hans ble slått i bakken etter å ha tissa på en annen stolpe - så mine får ikke lov til å tisse på lyktestolper og ting - kun trær og busker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff og uff for en tragisk hendelse. Stakkars hund og eiere :(:icon_cry: Men visste ikke at det var strøm i slike skilt? Har det i hvert fall ikke her. Og skulle tro eieren som hold i båndet til hunden skulle få slike kraftige støt også, så det var flaks for eieren.

Jeg var selv vitne til en sau som hoppet inn i et netting gjerde med strøm og viklet seg helt inn i det. Det var inne i en skog og jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre. Sauen hadde tydelige smerter og jeg så den rykket til pga stømmen. Jeg tok tak i sauen for å prøve å få den ut, men fikk kraftig støt i armen. Ble helt nummen i armen og fikk skikkelig hodepine. Jeg ble helt fortvilet og begynte å gråte, klarte å ringe til bonden siden jeg heldigvis hadde telefonkatalog i bilen (jobb). De sa at de skulle kommer å slå av strømmen og jeg kunne ikke annet gjøre enn å dra ifra sauen, gråtende. Men ringte bonden en stund etterpå og de klarte å berge sauen heldigvis. Men de sa at hjertet hadde ville stoppet tilslutt hvis det tok lengere tid.

Strøm er skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De hadde nå beveget seg nærmere stolpen med trafikkskiltet.

Jeg tenkte ikke da at det kunne være strøm i bakken. Hunden så ut som den hadde veldige smerter i beina. Til slutt sto hun helt borte med skiltet, sier Sander.

Stella døde der, med skiltstolpen mellom beina, sier 16-åringen og svelger hardt."

Utrolig trist!!! Og skummelt...

Jeg forstår ikke helt greia, hun begynte å hyle også gikk de nærmere skiltet? Og fikk skiltet mellom bena?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De hadde nå beveget seg nærmere stolpen med trafikkskiltet.

Jeg tenkte ikke da at det kunne være strøm i bakken. Hunden så ut som den hadde veldige smerter i beina. Til slutt sto hun helt borte med skiltet, sier Sander.

Stella døde der, med skiltstolpen mellom beina, sier 16-åringen og svelger hardt."

Utrolig trist!! Og skummelt...

Jeg forstår ikke helt greia, hun begynte å hyle også gikk de nærmere skiltet? Og fikk skiltet mellom bena?

De skjønte nok ikke at skiltet hadde noe med det å gjøre før etterpå tenker jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...