Gå til innhold
Hundesonen.no

Kamera tilbehør


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Hvilken linse bør jeg kjøpe til mitt Nikon D40? Har bare den standard linsa no. Og jeg vil heller ikke bruke så mye penger, vil bare få litt mer zoom og kanskje litt bedre kvalitet på bildene :) Tar mest bilder av hunder, som regel i fart.. og jeg har NULL peiling på det her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat bestilt meg Nikon D7000 (som oppgradering fra D3000 - endeeeliiiig), så denne tråden passer meg bra. :)
Har nikkor 50mm f1.8 og kitobjektivet (18-55mm) og ønsker meg 70-200mm... tenker sigma får holde da. Dette blir nok ikke kjøpt før tidligst sommeren. Har hatt leia lenge, så håper jeg får igjen lysta nå.
Besøk gjerne flickr-siden min også: http://www.flickr.com/photos/vimsy/ :ahappy:

Følger med her for å se hva annet fancy jeg kan ønske meg ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte vi kunne ha en tråd for tilbehør til kamera

Noen som har sånn dings som man fester på objektivet slik at man ikke mister dekselet? At det blir hegende fast, om dere skjønner hva jeg mener. Er det praktisk eller bare i veien?

Jeg har en sånn dings som henger i nakkestroppen og som er festet til dekselet! Da er den absolutt ikke i veien, dog må jeg jo bytte deksel hver gang jeg bytter linse, men det skjer ikke så ofte at det er plagsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat bestilt meg Nikon D7000 (som oppgradering fra D3000 - endeeeliiiig), så denne tråden passer meg bra. :)

Har nikkor 50mm f1.8 og kitobjektivet (18-55mm) og ønsker meg 70-200mm... tenker sigma får holde da. Dette blir nok ikke kjøpt før tidligst sommeren. Har hatt leia lenge, så håper jeg får igjen lysta nå.

Besøk gjerne flickr-siden min også: http://www.flickr.com/photos/vimsy/ :ahappy:

Følger med her for å se hva annet fancy jeg kan ønske meg ;)

Sigma 70-200mm er FANTASTISK! :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken linse bør jeg kjøpe til mitt Nikon D40? Har bare den standard linsa no. Og jeg vil heller ikke bruke så mye penger, vil bare få litt mer zoom og kanskje litt bedre kvalitet på bildene :) Tar mest bilder av hunder, som regel i fart.. og jeg har NULL peiling på det her..

Jeg lurer på akkurat det samme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte vi kunne ha en tråd for tilbehør til kamera

Noen som har sånn dings som man fester på objektivet slik at man ikke mister dekselet? At det blir hegende fast, om dere skjønner hva jeg mener. Er det praktisk eller bare i veien?

Syntes sånn bare er i veien, kjøpte meg derimot en slik:

sku_171725_1.jpg

http://dx.com/p/universal-52-58-67mm-lens-cap-holder-buckle-for-cameras-black-171725#.UuJMDCQ1jqQ

Den er jeg veldig fornøyd med, når jeg først var der inne kjøpte jeg også en haug med ekstra deksler siden jeg er flink å rote bort.

Til fartsbilder har jeg per dags dato en 70-300mm Nikon linse 4.5-5.6, veldig fornøyd med den altså. Eneste grunnen til at jeg sparer til 70-200 f.2.8 er lyststyrke omtrent (og litt mer blurry bakgrunner).

Tja. Tamron 18-270 er en ok allround linse. Jrg brukte min til mye løpebilder og diverse.

Ikke enig der, jeg syntes det er dårlig fokusering på den (treg og bråkete). I tillegg syntes jeg bildekvaliteten er noe redusert, men akkurat det kan det være jeg innbiller meg akkurat det.

Må isåfall ta å sammenligne en dag.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, men noen som blir med på en 365? Vet ikke om det er mulig å opprette en egen tråd her på sonen, blir kanskje litt heftig?? Måtte vel i så fall hatt en tråd for hver dag da.

Jeg har startet med dette på http://www.flickr.com/vimsy (kjørt det i to dager nå)

Hva går det ut på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et bilde i timen hver første i måneden :-P

Tror jeg hadde glemt å ta ett hver dag. Altså. Jeg tar nok ett hver dag, men ikke med speil refleksen.

Ja vet vi har EFIT her inne, men kan vel ikke akkurat kalle det for et fotoprosjekt? Tar vel bare bilde av hva som skjer akkurat der og da - altså gjerne med mobilkamera? :P

*Prøve å ikke okkupere tråden for mye*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigma 70-200mm koster jo 8-9000 kr! :| Og det bare linsa! *kjipt å ha dårlig råd*

Jeg mistenker at mitt speilrefleks har gått rett vest. På siste tur klikket det helt, peip i hytt og pine, fokuserte helt bananas på egenhånd og når det endelig sluttet å pipe så klarte det ikke å fokusere nå det zooma. :icon_cry:

Så må vel da spare opp til nytt kamera da.. Kanskje det blir om ett par år. :P

Men Så på Canon kameraene. Det er jo så mange forkjellige D - versoner. 100D,700D,600D,5D,70D osv osv. Hvem er best? ? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigma 70-200mm koster jo 8-9000 kr! :| Og det bare linsa! *kjipt å ha dårlig råd*

Jeg mistenker at mitt speilrefleks har gått rett vest. På siste tur klikket det helt, peip i hytt og pine, fokuserte helt bananas på egenhånd og når det endelig sluttet å pipe så klarte det ikke å fokusere nå det zooma. :icon_cry:

Så må vel da spare opp til nytt kamera da.. Kanskje det blir om ett par år. :P

Men Så på Canon kameraene. Det er jo så mange forkjellige D - versoner. 100D,700D,600D,5D,70D osv osv. Hvem er best? ? :icon_confused:

Stakkars kamera... :(

Og ja, den koster det... hehe. Tenkte jeg skulle se om jeg fant et brukt jeg ;)

La merke til prisen først etter å ha bestilt nykameraet. Nesten så jeg angret - burde kanskje kjøpt objektivet før kameraet (siden jeg hadde et annet kamera mener jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...