Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva står på menyen denne uka?


Raksha
 Share

Recommended Posts

Bestemmer meg egentlig ti minutter etter jeg har blitt sulten. Planen er iallefall:

I dag: Hjemmelagde burgere med skiver av kalkunfilet, hjemmelagd dressing og pommes frites.

I morgen: Nakkekoteletter med pommes noisettes og salat.

Fredag: Big One Hot Mexican

Lørdag: Foliebakt indrefilet med bakte poteter som bakes to ganger å en måte.

Søndag: Hjemmelagd potetstappe mamma-style med..hmmm..roastbeef kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Onsdag: Lasagne Torsdag: Lasagne-rester Så langt har jeg tenkt Vi burde virkelig bli flinke på å lage en plan, om så bare for mer enn 1 dag...................

Visste ikke jeg heller før jeg åpna fryseren da jeg kom heim fra jobb I dag: Viltgryte med potetmos (hjemmelaget) - fra fryseren. I morgen: Rester fra i dag... Fredag: Aner ikke - får se hva

Ooops! Glemte at jeg har bursdag på søndag, så da kan det hende vi spiser ute - litt avhengig av baby. Og pizzaen pleier å holde til to dager, så må justere planen min litt.

Jeg har prosjekt "spiste tomt" for tiden, fordi jeg har en god del tørrvarer. Så egentlig er hver dag en litt sånn "Mystery box challenge" for tiden. Egentlig ganske moro det også, fordi man må være kreativ med de råvarene man har da. Men når jeg har kommet litt ned på tørrvarer her igjen, så skal jeg komme inn i middagplanleggingen min bedre igjen. Og utvide reportoaret mitt litt.

Denne uka har det vært:

Mandag: Sushi ute
Tirsdag: Burgere og potetmos (hjemmelagd begge to)

I dag: Pasta-pesto salat med grønnsaker (spinat, løk, sopp, hvitløk, ingefær, linser). Pastaen var laget av quinoa.

Torsdag: Rester fra dagens middag, siden det ble så mye

Fredag: En slags gryte med grill cheese, saus fra glass og ris.

Helgen har jeg ikke planlagt enda, men jeg lurer på om å lage burger en dag, da jeg har rødbeter som bør brukes.

Neste uke jobber jeg, og da er planene at tirsdag - torsdag er restedager med ting fra fryseren, så jeg bare trenger å varme opp mat de dagene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemmer meg egentlig ti minutter etter jeg har blitt sulten. Planen er iallefall:

I dag: Hjemmelagde burgere med skiver av kalkunfilet, hjemmelagd dressing og pommes frites.

I morgen: Nakkekoteletter med pommes noisettes og salat.

Fredag: Big One Hot Mexican

Lørdag: Foliebakt indrefilet med bakte poteter som bakes to ganger å en måte.

Søndag: Hjemmelagd potetstappe mamma-style med..hmmm..roastbeef kanskje?

Atte... Lever du på studentbudsjett? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kontakter nær svenskegrensen og i slakterbransjen! :frantics:

Men nåja. Bruker vel rundt 5 - 6 000 i måneden på mat, inkludert snus og cola. Så litt over studentbudsjett er det forsåvidt :)

Ja, det får man si. :| Jeg syns jeg bruker mye penger på mat og alkohol (fra pol/matbutikk). Bruker halvparten av deg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det får man si. :| Jeg syns jeg bruker mye penger på mat og alkohol (fra pol/matbutikk). Bruker halvparten av deg. :P

Og vi er to mennesker og lever på 3000 kr. Det går en del i first price kjøtt og lignende da.

I dag: pai med bacon og paprika

I morgen: kyllingkjøttboller med curry (hjemmelaget) og nudler tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært slappe med matplanleggingen de siste to ukene. Vi pleier å ta 10 min på søndag og planlegge middag for hele uken og storhandle på mandager. I dag ble det grandis.. sånn blir det når vi ikke planlegger :P

Litt OT, men er det ingen av dere som spiser pita? :o stussa på det i den andre tråden også, det er jo sååå godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk.

Jeg sitter som regel på bussen på vei hjem fra jobb og vurderer om jeg skal gå innom butikken, eller gå rett hjem. Hjemme er det som regel tre muligheter. Kyllinglår/klubber/vinger og nakkekoteletter i fryseren eller noe med egg. Går jeg på butikken fresher jeg opp med noen grønnsaker, men kjøttet jeg ender opp med er gjerne gris eller kylling. I dag kjøpte jeg ferskt grovbrød, så da ble det omelett på brødskive. I morgen kommer spaniafarerne hjem og vil kanskje ha fiskeboller i hvit saus. Eller røkt kolje. Håper på det siste. Ellers vil de kanskje bare reise rett hjem når de har plukket opp hunden sin. Til helgen kommer Ia. Da blir det sikkert noe tacogreier. Hun blir hjemme en ukes tid, så jeg håper å få servere min nye rett: Stekte svinekjøttbiter med sukkererter, løk, paprika, vårløk og litt fersk hvitløk. Veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Susselussa Er ikke det egentlig kebab? Jeg liker ikke kebab. Ikke på grunn av brødet, men hele konseptet.

Vet ikke om det egentlig er det, men vår pita er pitabrød, selvfølgelig, med oppkuttet kyllingfilet, salat og vanlig dressing. Ananas, mais, agurk etter ønske. Super kjapt og super digg :P jeg liker ikke kebab, men vår pita er bare deilig :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men er det ingen av dere som spiser pita? :o stussa på det i den andre tråden også, det er jo sååå godt!

På Mandag skal jeg ha det, med Pizzafyll :D

Vi skriver alltid handleliste og middagsliste for 2 uker om gangen, er så deilig å bare storhandle og vite at man har alt man trenger i skapet :) Må fylle på med litt melk, grønnsaker og ting som ikke holder så lenge da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å spise sunt og billig når jeg ikke er noe spesielt middagslysten. Jeg har frosset ned økonomipakker av kylling, fisk, koteletter, kjøttdeig og kokt opp mye grønnsakssuppe. Av dette blir det fiske- grønnsaksuppe, ris i skapet og fisk, ris og kylling, avocado, tomat, cc og kylling, kjøttdeig og spaghetti, grønnsakssuppe med kjøttbiter, koteletter og poteter. Jeg har også 4 middager med chili con carne, men det kombinerer jeg ikke med noe annet. Sånn spiser man billig. ;-) Sent from my C6603 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ikke så mye middag, men skal bli flinkere!

I morgen - seikaker med salat m/ cottage cheese (fordi alt dette har jeg i kjøleskapet)

Fredag - må spise middag på jobb, bør lage noe å ta med... Kanskje lage opp en batch med linse-/kikertcurry?

Lørdag - Rester fra fredag med på jobb, eller grønnsaksomelett m salat før jobb

Søndag - Bruke noen av bønnene jeg har i skapet og lage chili sin carne (evt kinamat om jeg glemmer å handle før jobb på lørdag :P)

Mandag - IKEA, haha! Har fri og skal på IKEA med en venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer litt hos oss, noen uker er vi flinke til å planlegge. Mens andre uker blir det litt fra dag til dag, evnt hva vi har i frys/kjøleskap :P

Mandag: Gryterett

Tirsdag: Kyllingkjøttdeig og ris med sweet`n sour saus

Onsdag: Stekt servelat, kålstuing og gulrot

Torsdag: Tomatsuppe med egg og makaroni

Fredag: Spise tapas med jobben

Lørdag: Valgfri dagen derpå mat :P

Søndag: Fisk av noe slag, med grønnsaker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi handlet igjen, og også denne uka er det 2 kvelder jeg ikke kommer hjem før sent så da blir det noe middags aktig på jobb og samboer ordner noe selv.

Med hjem fra butikken ble det med ingridienser til:

- kylling i kokkosmelk og masse redcurry, vannkastanjer, bambusskudd og minimais med ris, nanbrød, raita, papadums og mango chotney

- pølse og makaroni gratinert form

- kyllingvinger med ris og en god salat

- diverse pasta"puter" med forskjellig fyll, bacon og saus

- laksefilet, poteter, gulerøtter og saus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: Fiskegrateng.

Tirsdag: Pyttipanne.

Onsdag: Pasta carbonara.

Torsdag: Entrecote, pommes, soppsaus med salat til.

Fredag: Kyllingwok.

Lørdag/søndag: Tikka masala med kylling, ris, kokosmelk og salat / Torsk, baconterninger, poteter og raspet eller kokt gulrot til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinkestek i helgen, blir nok både lørdag og søndag pluss rester som jeg får fryse ned eller gjøre noe annet spennende med. :)

Lengre enn det har jeg ikke kommet, dårlig på planlegging av middag, men får storhandlet fordi, bare at det går mye på ting som enten er tørrvare, har litt holdbarehet i kjøleskap eller frysevare og kjøper ting som passer sammen. Er utrolig glad for mine matvaner når jeg ser hvor mye penger andre bruker på mat :P Tror jeg bruker rundt 1200 i mnd jeg og det inkl vell det meste av husholdningsartikler, snop osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: Elgskav i fløtesaus, potetmos og stekte grønnsaker

Tirsdag: Kyllingwok

Onsdag: Curry med kylling

Torsdag: Reinsdyrskav i fløtesaus og poteter (eller potetmos)

Fredag: Enchilladas med kyllingkjøttdeig

Nammm!

EDIT: Søndag har jeg fryktelig lyst på elgkarbonader, får se om jeg finner noe som ser greit ut i butikken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forandring i planene.

Tirsdag: Crispy chicken

Onsdag: Hjemmelagd fiskegrateng

Torsdag: Tikka Masala lasagn

Fredag: Kyllingburger med grove polarbrød

Lørdag. Ut å spise

Søndag: Hjemmelagd pizza, får familie på besøk så 2 X Satay pizza og 1 "vanlig" med kjøttdeig.

Mandag: Hjemmelagd grønnsakspai med grovere bunn + bytter ut halvparten av smøret med mager kesam

Tirsdag: Må bruke opp resten av kesamen så putter pesto oppi, servere med salat, fullkorns spaghetti og kylling.

Onsdag: Det samme som Tirsdag, må bruke opp kesampestoen

Torsdag: Hjemmelagde fiskepinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: Stekt laks i biter med purre, byggris, spinat og rømme.

Tirsdag: Kylling med tandoorikrydder, gulrot, purre, røde linser og (fersk :heart: ) ananas i tikka masala-saus. Spinat og rømme til.

Onsdag: Rester fra tirsdag, med ris og spinat.

Torsdag: Tror kanskje jeg skal inn til Oslo og spise middag med ei venninne.

Fredag: Ovnsbakt laks med grønnsaker. Og spinat til.

Lørdag: Rester fra tirsdag, med ris og spinat.

Søndag: Enten søndagsmiddag hos mormor og morfar eller lapskaus fra fryseren.

Syns middagsplanen min bærer preg av å være enmannshusholdningsbasert. :lol: Kjøper jeg først en pose med spinat har jeg hele uka, liksom. Men restemat er kjekt, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...