Gå til innhold
Hundesonen.no

Ortoped på østlandet?


Teserere
 Share

Recommended Posts

Amiga var hos en ben spesialist vi ble henvist til fra NVH til pet vet ekeberg, men jeg klarer ikke finne igjen navnet på personen nå :hmm:

Peder Haaland hos PetVett? Han jobbet hos NVH tidligere.

Det var han som diagnoserte og opererte Kiwi og diagnoserte Minion. Har bare god erfaring med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært hos Peder på PetVet, nå er han på klinikken deres ved Voldsløkka. Kjempe hyggelig fyr, som også tok seg tid til å ta telefonen, pratet lenge, når jeg var lettere hysterisk da Bo røyk korsbåndet.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært hos Peder på PetVet, nå er han på klinikken deres ved Voldsløkka. Kjempe hyggelig fyr, som også tok seg tid til å ta telefonen, pratet lenge, når jeg var lettere hysterisk da Bo røyk korsbåndet.

Han tok seg også tid til å svare på en mail med maaange spørsmål i forkant av operasjonen til Kiwi og svare på enda flere (og sikkert noen av de samme spørsmålene) når vi møtte opp for operasjon.

Han ga meg kopi av en studie gjort på noen hunder med samme diagnose som Minion hadde når han samtidig ga oss diagnosen (man må egentlig betale for å få tilgang til den studien), da det ikke finnes annen informasjon om den diagnosen.

Så hvis jeg noen gang skulle være så uheldig å ha en hund med skjelett/leddproblemer igjen, så er det han jeg skal gå til!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin Halle!

Vetrinær, utdannet kiropraktor, spesialisert i nevrologi! Har egen liten klinikk og driver kun med ledd og kiropraktikk

Drit flink!

Men er hun ortoped da? Siden det er det trådstarter spør om. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er hun ortoped da? Siden det er det trådstarter spør om. :P

Nei, hun er kiropraktor. En kiropraktor har en mye lenger utdannelse enn en ortoped. Og om jeg forstår det rett då må man være veterinær for å bli kiropraktor, mens alle kan bli ortoped.

Jeg kjenner forøvrig også en ortoped. Hun holder til i Lillestrøm og er også super flink, men skulle jeg valgt hadde jeg tatt kiropraktoren

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun er kiropraktor. En kiropraktor har en mye lenger utdannelse enn en ortoped. Og om jeg forstår det rett då må man være veterinær for å bli kiropraktor, mens alle kan bli ortoped.

Jeg kjenner forøvrig også en ortoped. Hun holder til i Lillestrøm og er også super flink, men skulle jeg valgt hadde jeg tatt kiropraktoren

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Det er ikke helt riktig, en ortoped er en kirurg, altså doktor med videreutdannelse. Mens en kiropraktor ikke nødvendigvis er en doktor.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...