Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til beskyttelse av pung?


Recommended Posts

Bris blir sår på undersiden av pungen av snø/vegetasjon nå som det er kaldt ute. Jeg håpet et kathadindekken skulle hjelpe, men det gjorde det ikke. Vet ikke om pungvarmer i truseform vil holde seg på? Utfordringen er at det skal sitte på i full fart, men jeg trenger hjelp til å finne en løsning. Noen forslag?

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( Nei, eneste løsningen TonjeM fant, var å lukke øynene.. det var et nettsted som hadde røde (!) speedoer, men det viste seg at det nettstedet var nedlagt. Vi prøvde også kathadindekken i dyre dommer, funket absolutt ikke. Hadde jeg vært fingerferdig og kreativ skulle jeg startet egen business med ballevarmere altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble vi ikke enige i fjor vinter om at strikkete juletrekuler var den optimale løsningen? Også så dekorativt!

Jo vi ble det.. men jeg er teoretiker og ikke praktiker.. så Strider får fortsette med sine ildrøde vinterballer.. (rene juletrekulene i seg selv de, litt snøglitter og man kan henge han rett på treet!)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispetrusen jeg har til whippeten sitter veldig godt på, må vel være mulig å lage noe lignende til hannhund?

Vet ikke om denne kan funke:

http://www.freke.no/?pid=subcat&rootcat=1&subcat=36&selectedproduct=30

Vil evt kuldekrem kunne fungere? Jeg har kuldeallergi, og var helt avhengig av kuldekrem da jeg var yngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke prøvd sånne ting nei :) Ser du tydelig forskjell med og uten?

Den blir litt rød og sår og skrukkete uten, men med fettet på er pungen like fin! Han får et voldsomt arbeid med å slikke den rein etter tur da… :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg prøvd noen turer med vaselin på, for det var det jeg hadde tilgjengelig. Virker som det hjelper, i dag hadde han ingen nye skader på pungen :) Bare litt vanskelig å smøre han, for det er så mye pels under der som legger seg over :P Men tok på han før vi gikk ut i dag og noen ganger underveis på turen, vi var ute i nesten tre timer, og halvparten av tiden løp han løs i snøen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er det jeg har funnet ut også, at skal det funke når han løper løs i skogen (som er da det er et problem med fryste baller), så er det eneste løsning som funker. Snakket med hundekjørere, og så lenge kathadindekkenet ikke hjelper har de ingen forslag :P

Minuset med vaselin og klissete krem er at fanene på lårene blir klissete og flokete, men om man vasker det ut med en gang går det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...