Gå til innhold
Hundesonen.no

thai rigeback valp


emil
 Share

Recommended Posts

Skjelving er jo bruk av muskler (instinktivt) og det skaper varme :)

Valper er gjerne dårligere enn voksne på og regulere kroppstemperatur, så det kan hende hunden din blir bedre som voksen, men en thai ridgeback har vell 0 underull (viss jeg ikke tar helt feil) og korte "dekkhår", den har jo omtrent ingen ting som isolerer eller beskytter mot kulde, vær og vind. Så dekken/dress må de nok ha på vinteren om de skal være ute, og du må nok kanskje regne med og ha et par forskjellige, da det som holder på milde dager ikke er nok på skikkelig kalde dager. Nå vet ikke jeg hvilke temperaturer dere har hatt frem til nå, men en varmedress er kanskje ikke nok, kanskje sleng et vanlig dekken utenpå for og isolere enda bedre over rygg og kryss. Spørs litt hvilket stoff den er laget av, hvor tykk den er, hvor godt den dekker og hvilken aktivitet dere er i. Mye rolig eller i bevegelse. Ang føttene så er hunder ganske forskjellige, noen tåler alt, andre må ha potesokker når det faller under en viss temperatur. Det ser man ofte på at de løfter på føttene/halter, de synes det er vondt/ubehagelig og gå på det kalde underlaget.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Den har vel like ort pels som min vorsteh som ble født i januar i 2013. Da jeg fikk han så syntes han det var py med kulde. Nå så har jeg ikke kledd på han noe i vinter. Og ahn har kost seg. Men av vmin erfaring så vill jeg begynne med å klepå potesokker først så dekken. også kommer det inn er d gåtur i band elelr løpe villmann i skogen også har vi temp, vind og snø å ta hensyn til så det er ikke noe fasit. Må også se på hvor tett pelsen til hunden er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...