Gå til innhold
Hundesonen.no

Ymselyms! Vorsteh- oppdatering s.12


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 290
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I går kveld hentet jeg han Skal være her til mandag ettermiddag så da har vi noen dager å bli kjent. Om jeg nå skulle like det jeg ble kjent med så skriver vi kontrakt i morgen. Hittil virker det vel

Huhei så lite oppdateringer!  Kua bor fortiden hos min bror.  Jeg og Ymse koser oss på fjellet!   

Posted Images

Teamwork med noe skeivfordeling? :lol:

Så gøøøøy!!! Bremser du ned slik at Kua skal henge på, eller løper ikke Ymse så fort at det er nødvendig?

Spent på min duo også I fremtida. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Årets første slipp gikk veldig bra, jeg var sikker på at Ymse kom til å være over alle hauger med en gang han ble sluppet løs. Der tok jeg jammen feil! Ser ut til at et halvår med veldig mye trening og kotnakttrening har gjort underverker. Joda, det var første slipp så jeg tør ikke håpe at det forblir sånn. Men før båndtvangen så stakk han av stort sett hver eneste gang han var løs.

Han søkte bra, stort sett ikke lenger ut enn rundt 110 meter (fin avstand). Holdt seg foran og var veldig flink. Ingen av oss (vi hadde 3 hunder tilsammen, hvorav to er voksne gode viltfinnere) fant fugl så Ymse gikk over på lemenstander etterhvert, og klarte å spise en *spy*

Jeg hadde ikke noe kamera med, men fikk tatt litt med crappy tlf.

Lykkelige Ymse :heart:

I farta

10616607_10154581533920311_1182474319334

Når lyset er slik angrer man på at man ikke tok med kamera!

10620689_10154581534400311_3295287624773

Gutta speider etter fugl

10346536_10154581539820311_3266518264664

Slitne gullgutt <3

1958501_10154581539250311_74815390044952

Alt tegner til at han skal bli en god hund, alle jegere som møter oss snakker om hvor bra hode og nerver det er på han (uten at jeg egentlig forstår hva de mener :lol:) Han er vist eksepsjonelt rolig til å være en vorsteh hann i den aldern.

Vi har mye jobb foran oss, men han er der han skal være for aldern :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke dere er. Blir spennende å følge dere :)

Våre er rå på fange lemmen, så at han bare tok 1 er ingenting :P

Vel, han tar stand å står til han får beskjed om annet :P så de fleste lemener får han aldri tatt :P den ene hoppet fram rett foran han så bare var den vekk :P

Han ble heldigvis ikke dårlig i magen, litt ekstra energi trengs jo alltid :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Første jaktturen er unnagjort, jeg fikk ikke være med (bihulebetennelse og ingen søvn på flere døgn..)
Ymse hadde vist først søkt litt så som så, skremt opp et helt kull med rype og surra en god del. Dette kullet fløy mot en far og sønn hvor sønnen fikk skutt sin første Rype, artig. Ymse fant ut at det var mye mer spennende hos dem, så han hadde fulgt dem helt ned mot bilene :lol:

Etter litt startproblemer gikk det veldig fint og det er skytters feil at det ikke ble rype idag.. :P

Samboern min er ikke flink å ta bilder, så jeg fikk ikke en gang se ett lusent bilde... Så det får bli et annet stemningsbilde.

10698477_10154624739890311_5239341216242

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...