Gå til innhold
Hundesonen.no

Deodorant som ikke er testet på dyr og uten aluminium


Poter
 Share

Recommended Posts

Prøvde slike "såpestykker" fra Lush en gang og det var ikke akkurat suksè for å si det sånn ;) Det lukta fælt og det ble masse hvite såperester igjen på huden.

Usj, og jeg som hadde tenkt meg en tur på Lush ila uken for å prøve sånn... Da tror jeg at jeg ser om jeg finner Weleda sin først. og tester den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er Forever Living-forhandler. Forever Living har en som ikke er testet på dyr, passer for menn og kvinner, ikke parfyme, økologisk, etc. Edit: Dette blir kanskje sett på som reklame dette? Se

Som sagt, 90 dagersgaranti. Liker du ikke lukta får du penga tilbake

Body Shop hadde i en herredeo som var uten alluminium i webshopen sin. Men vil tippe de har litt større utvalg i butikker, for de må vel ha flere enn fire stykker. Så et innlegg om akkurat dette p

Usj, og jeg som hadde tenkt meg en tur på Lush ila uken for å prøve sånn... Da tror jeg at jeg ser om jeg finner Weleda sin først. og tester den ut.

Dette er noen år siden, så det kan jo hende de har blitt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på apoteket i dag og skal prøve en ny deodorant, kosta bare 49 svenske (rundt 40 norske kr :P ):

http://www.aconordic.no/products/category/5751/20192/19957/19228/aco-sensitive-deodorant.aspx

EDIT:

Ja, og denne har jeg hatt til nå:

http://www.sebamed.com/products/product.html?tx_nsproductdatabase_pi1[showUid]=94

Fornøyd med den :)

[Dyretestinga har jeg ikke tatt høyde for]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på apoteket i dag og skal prøve en ny deodorant, kosta bare 49 svenske (rundt 40 norske kr :P ):http://www.aconordic.no/products/category/5751/20192/19957/19228/aco-sensitive-deodorant.aspx

EDIT:

Ja, og denne har jeg hatt til nå:

=94]http://www.sebamed.com/products/product.html?tx_nsproductdatabase_pi1[showUid]=94

Fornøyd med den :)

[Dyretestinga har jeg ikke tatt høyde for]

Båe Aco og Sebamed tester vel på dyr. Kjipt at det skal være så vanskelig å få både i pose og sekk! :P

Gir tilbakemelding her når jeg evt har fått tak i Weleda sin, forresten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg fikk aldri tak i Weleda-deo, men har nå testet ut pulver-deo fra Lush, og er hittil fornøyd med den!

http://www.lushnorge.no/produkt/kropp/deodoranter/the-greeench

Lukter mildt av friske urter, litt sitrongressaktig. Trekker fort inn i huden, og setter ikke merker på klær e.l. Har ikke prøvd den ifm trening eller mye svetting, tror nok ikke den vil holde lenge om man svetter mye, men til hverdagsbruk for en som svetter normalt er den fin. I går var jeg på jobb fra 12 til 22.30, og det var først helt på slutten av dagen at jeg følte den mistet effekten. Det luktet fremdeles godt av armhulene, men merket jeg ble litt klam.

Iom at den trekker så fort inn er det null stress å klappe på litt mer ila dagen om det trengs, jeg bruker svarte klær på jobb, og det går kjappere å ta på denne enn å vente på at en vanlig deo skal tørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd sebamed og aco i 1 år om hverandre, er mest fornøyd med sebamed - men den er vanskeligst å få tak i ....

Men det skal sies, det som funker best er når jeg tar et drag med biotherm sin blå i ny og ne. Det er nesten så den har effekt i 48 timer da :lol: Utrolig hvor mye det har å si hva man bruker hver dag, og hvilken effekt det får når du henter tilbake det "tunge skytselet"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Noen som vet om en deodorant, både til dame og herre, som ikke er testet på dyr og som er uten aluminium?

Min bibel; www.iherb.com

Det du ikke finner der finnes ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en deo uten alu og som ikke er testet på dyr OG som funker OG er allergivennlig for sånne som meg som reagerer på veldig mye?? :hmm:

Som funker er jo individuelt, alle har forskjellig svette og bakteriekultur og hud :P ACO sensetiv er jo superallergivennlig + ikke dyretestet + ikke aluminium - og funker helt greit. Den funker ikke som aluminiumsbaserte deodoranter, men hey, man kan jo ikke få alt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som funker er jo individuelt, alle har forskjellig svette og bakteriekultur og hud :P ACO sensetiv er jo superallergivennlig + ikke dyretestet + ikke aluminium - og funker helt greit. Den funker ikke som aluminiumsbaserte deodoranter, men hey, man kan jo ikke få alt :P

Jeg er en svetter... Helt klart. Er ikke uten grunn at jeg het "sweaty Mary" på russekortet mitt :P Sååååh.. jeg er så innmari skeptisk. Men kan sjekke ut Aco!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en deo uten alu og som ikke er testet på dyr OG som funker OG er allergivennlig for sånne som meg som reagerer på veldig mye?? :hmm:

Forever living sin er. Kjenner flere som heller har fått en sterkere hud og blitt kvitt eksem av den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Jeg er en svetter... Helt klart. Er ikke uten grunn at jeg het "sweaty Mary" på russekortet mitt :P Sååååh.. jeg er så innmari skeptisk. Men kan sjekke ut Aco!

Det eneste som minsker svette er deodoranter med alu. Et mer ekstremt steg er jo botox.

Når det er sagt så er det ikke unaturlig å svette, jeg har gått over til "naturlige" deodoranter og har innfunnet meg med at jeg må skifte overdel en gang per dag (jeg har også litt angst for svetteringer). Svette er helt naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som minsker svette er deodoranter med alu. Et mer ekstremt steg er jo botox.

Når det er sagt så er det ikke unaturlig å svette, jeg har gått over til "naturlige" deodoranter og har innfunnet meg med at jeg må skifte overdel en gang per dag (jeg har også litt angst for svetteringer). Svette er helt naturlig.

Exactly my thoughts :P Har gjerne med meg overdels-skift på jobb hvis jeg må sitte lange dager, på reise (f.eks lang flyreise) og ellers. Heller det enn aluminium >_>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er normal svetting, så er det litt mer enn normal svetting, og jeg lider tidvis av det siste. Da er det ikke alltid det holder med et ekstra skift. Selv om svetting er naturlig, så lukter det ikke spesielt godt, og man blir en anelse selvbevisst når man veit man burde ha tatt en dusj, men ikke kan, liksom.. Det er ikke akkurat noen sosial høydare å stinke, samme hvor naturlig den stanken er :)

Akkurat nå bruker jeg Neutral sin deo, uten at jeg aner noe om innholdet i den eller om den er testa på dyr, den ble kjøpt i et noe desperat øyeblikk. Den er overraskende bra. Jeg har prøvd en hel haug med andre deoer, blant annet disse fra apoteket som skal være bra, men når en deo til over 100-lappen ikke er mer til hjelp enn en til 40 spenn, så kjøper jeg den til 40 spenn. Jeg har prøvd den til Body Shop også, men den er med aluminium. Er forsåvidt fornøyd med den, men den fra Neutral er hakket bedre.

Ideelt sett så vil jeg ha en uten aluminium, som ikke er testa på dyr og som faktisk funker for meg. Til nå har jeg ikke funnet den deoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere prøvd Crystal fra iHerb?

Marimannen er en svetter, har i tillegg en kerevende fysisk jobb, og har brukt Stop24 fast i evig tid. Jeg synes den lukter aluminiumskreft, men Marimannen har vært standhaftig på at ingenting annet fungerer.

Klarte å få ham til å prøve, og han er så overrasket over resultatet! Ikke helt opp der med Stopp24, men det er absolutt innafor, og jeg har aldri kjent at han lukter svette.

Jeg skal forsøke det selv når jeg har brukt opp de jeg har liggende (jeg er en salghamstrer...). Superbillig er den også!

Det står ikke noe om dyr da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er normal svetting, så er det litt mer enn normal svetting, og jeg lider tidvis av det siste. Da er det ikke alltid det holder med et ekstra skift. Selv om svetting er naturlig, så lukter det ikke spesielt godt, og man blir en anelse selvbevisst når man veit man burde ha tatt en dusj, men ikke kan, liksom.. Det er ikke akkurat noen sosial høydare å stinke, samme hvor naturlig den stanken er :)

Joda, vet godt hva litt mer enn normal er, og jeg har løst problemet enkelt: har med meg en nett liten vaskeklut jeg kan bruke til å dra over med litt varmtvann og yderst lite såpe - før jeg smører på nytt lag deo og har ny skjorte på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, vet godt hva litt mer enn normal er, og jeg har løst problemet enkelt: har med meg en nett liten vaskeklut jeg kan bruke til å dra over med litt varmtvann og yderst lite såpe - før jeg smører på nytt lag deo og har ny skjorte på :)

Det gjør jeg og, men så hender det at man ønsker at deoen varer litt lenger selv om. Det varer bare så lenge uansett, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere prøvd Crystal fra iHerb?

Marimannen er en svetter, har i tillegg en kerevende fysisk jobb, og har brukt Stop24 fast i evig tid. Jeg synes den lukter aluminiumskreft, men Marimannen har vært standhaftig på at ingenting annet fungerer.

Klarte å få ham til å prøve, og han er så overrasket over resultatet! Ikke helt opp der med Stopp24, men det er absolutt innafor, og jeg har aldri kjent at han lukter svette.

Jeg skal forsøke det selv når jeg har brukt opp de jeg har liggende (jeg er en salghamstrer...). Superbillig er den også!

Det står ikke noe om dyr da.

Er deten av de som er bedre enn de andre av alle crystal deodorantene der, eller er de like alle sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere prøvd Crystal fra iHerb?

Marimannen er en svetter, har i tillegg en kerevende fysisk jobb, og har brukt Stop24 fast i evig tid. Jeg synes den lukter aluminiumskreft, men Marimannen har vært standhaftig på at ingenting annet fungerer.

Klarte å få ham til å prøve, og han er så overrasket over resultatet! Ikke helt opp der med Stopp24, men det er absolutt innafor, og jeg har aldri kjent at han lukter svette.

Jeg skal forsøke det selv når jeg har brukt opp de jeg har liggende (jeg er en salghamstrer...). Superbillig er den også!

Det står ikke noe om dyr da.

Ikke testet på dyr :)http://www.thecrystal.com/faq.cfm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å kutte helt ut aluminiumsdeodoranter dessverre. Så jeg liker denne: http://m.iherb.com/Alvera-Aloe-Almonds-Roll-On-Deodorant-3-fl-oz-89-ml/6100

Alvera er ikke testet på dyr og har minimalt med aluminium i seg og den er kjempe billig. :)

Jeg har også prøvd Crystal, men jeg har sensitiv hud som reagerte med utslett og brennende følelse i huden av den dessverre. Synd for jeg har hørt mye bra om nettopp den.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har dere prøvd Crystal fra iHerb?

Marimannen er en svetter, har i tillegg en kerevende fysisk jobb, og har brukt Stop24 fast i evig tid. Jeg synes den lukter aluminiumskreft, men Marimannen har vært standhaftig på at ingenting annet fungerer.

Klarte å få ham til å prøve, og han er så overrasket over resultatet! Ikke helt opp der med Stopp24, men det er absolutt innafor, og jeg har aldri kjent at han lukter svette.

Jeg skal forsøke det selv når jeg har brukt opp de jeg har liggende (jeg er en salghamstrer...). Superbillig er den også!

Det står ikke noe om dyr da.

Er dere fortsatt like fornøyde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...