Gå til innhold
Hundesonen.no

Bjeffer på folk når det er lenge mellom vi møter folk og fe.


bikkjene
 Share

Recommended Posts

Valpen min bjeffer omtrent hver gang når vi møter andre mennesker hvis det går minimum 10-15-20 minutter mellom hvert menneske som dukker opp i feks. i skogen. På andre steder der det kommer ofte mennesker feks. i boligstrøk, bygåing, så bjeffer hun omtrent aldri hvis det er mange ute. Hvordan trene på dette? Valpen skal varsle om hun plutselig ser ett menneske dukke opp en gang i ny og ned og dette er veldig uheldig.

Den andre voksne hunden min har aldri gjort dette ikke som valp heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjør min også. Det er alltid mye " verre" å treffe folk eller hunder i skogen enn på steder det er mye folk og hunder. Jeg går stort sett tur der vi aldri treffer noen, da det er helårs båndtvang her. Skulle det glimte til å komme noen, så varsler han ( men går ikke helt bort). Vanskelig å øve på synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd å oppdage menneskene før hunden din gjør det og være rask med å belønne for at den ikke bjeffer. Kanskje kaste godbitene på baken slik at hunden blir litt distrahert og bruker litt tid på å søke.

Prøv å belønn det at valpen er stille. Dersom den begynner å bjeffe kan du prøve å snu den rundt og gå i motsatt retning og så prøve på nytt igjen når den ikke er fokusert på menneskene lenger. Vær føre var og belønn før den rekker å bjeffe.

Hvis valpen begynner å forbinde det at det kommer mennesker med at det kommer belønning fra deg, blir den nok mer fokusert på deg enn på dem :)

Lykke til:)

Lill-Iren

http://hundifokus.blogg.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...