Gå til innhold
Hundesonen.no

Kensington Gate Collies - kull nummer 2 - take 2 (side 4)

Recommended Posts

• Svar 228
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cat's out of the bag! Jeg har fått lov til å ha Brody hjemme hos meg i en periode, så jeg slipper å fly noe sted med Mackenzie. Nå har jeg hentet han og han er bare herlig. Går sammen med mine andre t

Da er det ikke lenger tvil - testen er gjort og positiv-streken lyste umiddelbart langt sterkere enn kontrollstreken. Dessuten har hun gått opp 1,5 kg siden fredag..! Hurra!

6 valper senere..! Det ble 3 tric gutter, 1 blå gutt, 1 tric jente, 1 blå jente. De hadde en veldig god fødselsveikt på 295-393 g og alle var ekstremt sterke og aktive. Mor koser seg. De før

Skrevet

Flott kull. Kunne tenkt meg den blå jenta. Åh, det er drømmen det :)

Gratulerer! Ser frem til oppdateringer her fremover.

• Like 1
Skrevet

Tusen takk, alle sammen, det var et etterlengtet kull som endelig så dagens lys!

I kronologisk rekkefølge:

1392494_10153403265171111_64114769078167

Tric hanne 1, 345g

10689981_10153403265276111_7134104158806

Tric hanne 2, 306g

10420420_10153403265331111_3153004570047

Blå hanne 315g

10628513_10153403265411111_8430668047668

Tric hanne 3, 393g

10435913_10153403265511111_3811554929933

Tric tispe 295g

10151351_10153403265696111_1729983216929

Blå tispe 302g

10482294_10153403204216111_8040440382251

• Like 7
Skrevet

Nå er det bare å vente på syn, hørsel og at de skal begynne å tusle :wub: Kos dere i ammetåka, for her melder valpesyken seg kjenner jeg nå :D

Skrevet

Gratulerer igjen med flott kull!! :D Fikk skikkelig minner tilbake nå, nå vi besøkte Mackenzies forrige kull når jeg så bildene :wub: Gleder meg til å følge med på utviklingen dems!!

• Like 1
Skrevet

Aner ikke - har tatt blodprøve i stedet for UL. Har heller ikke tenkt til å røntge denne gangen hvis det ikke dukker opp mistanke om noe unormalt. Men jeg kan vel si det på den måten at nå er vi ca på dag 40 og veier langt mer enn rett før hun fødte 4 - men det kan jo være væske. Jeg kunne ideelt tenkt meg 7-8 valper. Etter å ha tatt vekk de som ikke lengre er aktuelle, har jeg 10 hjem klare.

All bets are on! Antall, kjønn og farge (blå og tricolor) - jeg gjetter 6 stk; 2 tric tisper og 4 hanner - 1 tric, 3 blå.

Oooh, jeg hadde rett om antall og kjønnsfordeling, faktisk.

Mor er helt nydelig! Jeg så henne som valp/unghund,hun var fin da også... men som voksen er hun skjønn :wub: .

Hun er en one of a kind som bare har blitt bedre med tiden. :wub:

• Like 1
Skrevet

Gratulerer kjempemye med kullet!

Har ikke fått det med meg før nå da jeg har vært "litt" opptatt med flytting. Håper du oppdaterer tråden etterhvert som de vokser :)

• Like 1
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...