Gå til innhold
Hundesonen.no

Kensington Gate Collies - kull nummer 2 - take 2 (side 4)


Kensington Gate
 Share

Recommended Posts

  • Svar 228
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cat's out of the bag! Jeg har fått lov til å ha Brody hjemme hos meg i en periode, så jeg slipper å fly noe sted med Mackenzie. Nå har jeg hentet han og han er bare herlig. Går sammen med mine andre t

Da er det ikke lenger tvil - testen er gjort og positiv-streken lyste umiddelbart langt sterkere enn kontrollstreken. Dessuten har hun gått opp 1,5 kg siden fredag..! Hurra!

6 valper senere..! Det ble 3 tric gutter, 1 blå gutt, 1 tric jente, 1 blå jente. De hadde en veldig god fødselsveikt på 295-393 g og alle var ekstremt sterke og aktive. Mor koser seg. De før

På vei hjem fra aktivitetsvisitt på demensavdeling (Mackenzie er moderne karrierekvinne, må vite), svingte jeg innom en dyreklinikk og veide henne. Hun har lagt på seg ytterligere og veier nå 24,0 kg. Dette er en høyere vekt enn uka før hun nedkom med sitt første kull på 4 valper og den høyeste vekten jeg har registrert på henne noensinne. Så dette tyder enten på at hun enten a) har et hemmelig stæsj med kokosboller, Ben&Jerry's og Pringles ute i hagen, ellers er hun rett og slett b) drektig.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vel, man skulle vel helst kunnet gi mer konkrete nyheter, men det ble ingen ultralyd av tekniske årsaker, derimot ble det en relaxintest/blodprøve. Den viste først negativ, så etter testtidens vindu på 10-30 minutter viste den tydelig positiv. Veterinæren prater med testfabrikanten for å diskutere resultatets validitet. I utgangspunktet skal det ikke være mulig å få et falskt positivt svar, så vi kan være optimistiske, men vi ble instruert å holde igjen gledesropene. Så har ikke fått bekreftet noe verken den ene eller andre veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, man skulle vel helst kunnet gi mer konkrete nyheter, men det ble ingen ultralyd av tekniske årsaker, derimot ble det en relaxintest/blodprøve. Den viste først negativ, så etter testtidens vindu på 10 minutter viste den tydelig positiv. Veterinæren prater med testfabrikanten for å diskutere resultatets validitet. I utgangspunktet skal det ikke være mulig å få et falskt positivt svar, så vi kan være optimistiske, men vi ble instruert å holde igjen gledesropene. Så har ikke fått bekreftet noe verken den ene eller andre veien.

For en thriller! Kan du ikke dra til en annen dyreklinikk og ta ultralyd med det samme :thumbs: så vi får vite at det ER valper :P Vær så snill!

Jeg håper virkelig det er valper på gang, Linda. (Hvis du ikke drar et annet sted idag ;) ) .. Hva gjør du fremover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en thriller! Kan du ikke dra til en annen dyreklinikk og ta ultralyd med det samme :thumbs: så vi får vite at det ER valper :P Vær så snill!

Jeg håper virkelig det er valper på gang, Linda. (Hvis du ikke drar et annet sted idag ;) ) .. Hva gjør du fremover?

Har ikke råd til mer testing nå, dessverre - får bare behandle henne som om hun er drektig - så får vi vel tidsnok svar!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trøster meg med at det ikke er mulig for tisper som ikke er drektige å ha relaxin i blodet og at falske positive resultater visstnok er ikke-eksisterende. Sånn sett er det lov å være mer positiv nå enn før vi tok testen. Hun er nå et sted mellom dag 29 og 35 og det bør ikke være så lenge før hun evt får mage. Jeg har også et stetoskop som jeg kan bruke til å lytte etter små hjerter etterhvert.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså :frantics:

Syns nå du burde få ny UL gratis når de fikser maskinen, var tross alt det du bestilte time til. :P

Vel, rett skal være rett, bestilte time til drektighetsundersøkelse. ;) Men de er veldig greie, så vi kan jo diskutere det når de ringer for å bekrefte hva testprodusenten sa.

Forresten - veterinæren palperte, men kjente ikke noe definitivt... :blink: Men så er ikke hun den mest erfarne av de to, hun er veldig forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, rett skal være rett, bestilte time til drektighetsundersøkelse. ;) Men de er veldig greie, så vi kan jo diskutere det når de ringer for å bekrefte hva testprodusenten sa.

Forresten - veterinæren palperte, men kjente ikke noe definitivt... :blink: Men så er ikke hun den mest erfarne av de to, hun er veldig forsiktig.

Ja da er det litt værre å stå på kravene :P

På mine har det alltid vært vanskelig å kjenne selv for erfarene (pga bukmuskelaturen) utenom en, og det var Arya i siste kullet som hadde 9 og var alt synlig drektig ved 30 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det litt værre å stå på kravene :P

På mine har det alltid vært vanskelig å kjenne selv for erfarene (pga bukmuskelaturen) utenom en, og det var Arya i siste kullet som hadde 9 og var alt synlig drektig ved 30 dager.

Ja, akkurat det med palperingen bekymrer meg egentlig ikke. Vi kjente ikke noe første gangen, heller, da hun hadde 4, og da var hun ikke synlig drektig hele drektigheten. Jeg syntes hun ser mer drektig ut nå, egentlig.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette tyder enten på at hun enten a) har et hemmelig stæsj med kokosboller, Ben&Jerry's og Pringles ute i hagen, ellers er hun rett og slett b) drektig.

Jeg hadde ikke blitt sjokkert om du hadde funnet et slikt lager og det var enden på hele visa :sleep: Neida :lol:

Krysser alt jeg har også for at det går den riktige veien denne gangen! :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke blitt sjokkert om du hadde funnet et slikt lager og det var enden på hele visa :sleep: Neida :lol:

Da skal jeg ha det gjenværende av lageret for meg selv!! :P

Veterinærklinikken ringte nettopp og tilbød meg en ny gratis test i morgen i og med at produsenten ikke kunne gi noe konkret svar. :wub:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...