Gå til innhold
Hundesonen.no

Skal røntge i morgen

Monab88

Recommended Posts

Skrevet

Åååh, så spent jeg er nå!! I morgen skal bernergutten min røntges for HD/AA. Jeg håper så inderlig at han er fri =D> 3 av søstrene hans er røntget fri for HD og 2 av brødrene så fine ut, men har ikke fått resultatet ennda. Det var 9 valper i kullet. Har tatt meg fri fra skolen i morgen for å bli med han :P

Dette var kanskje en meningsløs tråd, men.. Jeg gleder meg sånn! :P

Er det tirsdager og torsdager de leser av?

balbin.jpg

Skrevet

Noen uker?? :-o Men jeg får vel vite det før det kommer på dogweben? Det tok bare 1-2 dager før søstrene hans fikk svar.

Takk Lazita :P

Skrevet
Noen uker?? :-o Men jeg får vel vite det før det kommer på dogweben? Det tok bare 1-2 dager før søstrene hans fikk svar.

Når jeg tok røntgen av Elwira kom resultatet på dogweben 2 uker senere. Jeg fikk først resultatet i posten en uke etter at det kom ut på dogweben. Men det er vel forskellig.

Lykke til :P Håper virkelig han er HD/AA fri :P

Skrevet

Jeg fikk brev i posten ca 2uker etterpå, min hund er jo ikke på dogweb siden hun er blanding.

Men du kan få vetrinærene til å si sitt synspungt, vet der er mange som ikke vil, for det er jo ikke sikkert det dem sier.

Min gjorde det og jeg fikk jo bekreftet misstanken min om HD (min har middels)

Lykke til imorgen. :P

Skrevet

Siden oppdretteren hans jobber på klinikken der vi skal røntge han så få vi nok høre deres synspunkt ja, enten vi vil eller ikke :wink:

Tusen takk for alle lykkeønskningene :P

Har time klokka halv 12 i morgen.

Vi skal ringe inn til NKK på torsdag å få vite resultatet da.

*Krysser fingrene for gode resultater* :P

Skrevet

Lykke til! Du kan ringe NKK og få vite resultatet og. Om du ringer på fredag så får du sikkert vite resultatet. (eg ringer alltid inn)

Skrevet

Ja, da har vi vært ivei å røntget, og han så kjempefin ut både foran og bak :) Er utrolig lettet nå! Men får desverre ikke vite det endelige resultatet før på mandag :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Tror ikke noen husker dette, men jeg skriver her alikavel. ;)

På grunn av at databasen til NKK har vert nede(Selvfølgelig akkurat i dette tidsrommet.. <_< ) så tok det over 2 uker før de fikk lest av HD bildene, og AA bildene har de ikke sett på enda..

Men Albin er i allefall HD fri(A) :P Fire av hans 8 søsken har også fått HD resultater og alle er fri så langt :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...